baleset

Halálos fegyver lett a kikapcsolt menetstabilizátorú 690 lóerős Merci

2023.07.07.

Őrizetbe vették kórházi ellátását követően a július elsejei Árpád hídi halálos baleset okozóját, aki vallomásában elismerte felelősségét - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.

Balogh Ádám elmondta, szombaton spontán verseny alakult ki három személygépkocsi között. Az elöl haladó autó - egy 690 lóerős Mercedes - az Árpád hídon a Népfürdő utca vonalában megcsúszott, és elütötte a szalag- és csőkorlát mögött szabályosan közlekedő, 26 éves kerékpárost, aki a kórházba szállítása után meghalt.

A főosztályvezető kiemelte, hogy a baleset elkerülhető lett volna, az a közlekedésbiztonság két súlyos kockázatára vezethető vissza: a versenyzésre és a sebességtúllépésre. Hozzátette, hogy a szakértői vélemény szerint a balesetet okozó autó a sodródást megelőzően legalább óránkénti 137 kilométeres sebességgel haladt.

Kérdésre válaszolva Balogh Ádám közölte, az autó 33 éves vezetőjét halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítják. A részleteket ismertetve elmondta, a spontán versenyben részt vevő három autó - a Mercedes és két BMW - a Róbert Károly körút és a Papp Károly utca kereszteződésénél "találkozott".

A képre kattintva megnézhet egy videót

A baleset utáni meghallgatása során a Mercedes vezetője azt mondta, azért növelte az autója sebességét, mert a visszapillantó tükörből úgy érzékelte, hogy a BMW "rátapadt". A BMW vezetője pedig azt mondta, hogy ő az előtte haladó autótól függetlenül növelte a sebességét. Ugyanakkor tanúk úgy nyilatkoztak, hogy úgy tűnt, mintha versenyeztek volna.

Az elöl haladó autót 1-2 másodperces lemaradással követte a második, míg a harmadik autó 7-9 másodperccel volt lemaradva tőlük - közölte a főosztályvezető.

Balogh Ádám elmondta, az elöl haladó autó a hídon, a Népfürdő utca vonalában balra csúszott, ekkor a vezetője jobbra kormányzással próbálta megtartani a jármű stabilitását, ami nem sikerült. Az autó jobbra csúszott, majd a szalagkorlátot, valamint a kerékpárosok, gyalogosok védelmét szolgáló csőkorlátot átszakítva elütötte az ott szabályosan, Pest felé haladó biciklist, aki olyan súlyos - kettős végtagvesztéssel járó - sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítása után meghalt.

A baleset erejét mutatja, hogy a Mercedes az ütközést követően a tetejére borult, és azon pörögve hetven métert csúszott még.

A második autó még el tudta kerülni az ütközést, de a spontán versenyben részt vevő harmadik autó nem tudott megállni és belerohant a Mercedesbe; mind a két autó sofőrje súlyosan megsérült. A második autóban utazók közül senki nem sérült meg, ők hívtak segítséget.

Erre a képre kattintva a térfigyelő kamerákon keresztül nézheti végig a tragédiát. Fotók: MTI/Mihádák Zoltán

Ugyanebben az időben a Margitszigeten folyt egy másik baleseti helyszínelés, annak résztvevői hallották a csattanást és azonnal a Árpád hídra mentek. Így két perc alatt meg is kezdődhetett az elsődleges rendőri intézkedés.

Balogh Ádám közölte, a rendőrség a balestben érintett kocsikat lefoglalta és büntetőeljárást indított halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt. A szakértői vélemény szerint az autóknak műszaki hibájuk nem volt, ugyanakkor a - 612-ről 690 lóerősre felhúzott - Mercedes menetstabilizátora ki volt kapcsolva. A Mercedes vezetője a sebességhatárt jelentősen átlépte, teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a közlekedési szabályokat, és több közlekedési szabály együttes megszegése vezetett a baleset bekövetkeztéhez.

A sofőrt gyanúsítottként hallgatták ki, őrizetbe vették és kezdeményezték a letartóztatását. Vallomása során a gyanúsított elismerte a felelősséget a baleset bekövetkezéséért. A másik két gépkocsi sofőrjének a felelősségét az eljárás keretén belül vizsgálják - mondta el Balogh Ádám.

Kérdésre válaszolva beszámolt arról is, hogy a Mercedes vezetőjének már volt két, anyagi kárral járó balesete, többször követett el közlekedési szabályszegést, illetve 13 büntetőponttal rendelkezett.

Hangsúlyozta: a BRFK elkötelezett a balesetek számának csökkentésében, illetve a közúti versenyzés felszámolásában. Már korábban feltérképezték azokat a helyszíneket, amelyek alkalmasak lehetnek a fővárosban versenyzésre. Ezeken a szakaszokon rendszeresen végeznek ellenőrzéseket. Tavaly negyven, idén már tíz akciót tartottak azért, hogy versenyzést felszámolják - mutatott rá Balogh Ádám.

Kiemelte, a BRFK az év második felében prioritásként kezeli a sebességtúllépőkkel és a versenyzéssel szembeni hatékony fellépést. Zéró toleranciát hirdetnek a versenyzéssel szemben. A balesetet rögzítő felvételt közzétették a police.hu oldalon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....