közlekedésbiztonság

Harminccal a városban - ez a jövő?

2017.11.20.

Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok szélesebb körű bevezetését, különösen olyan városi területeken, ahol az autók a gyalogosokkal, kerékpárosokkal és más veszélyeztetett úthasználókkal lépnek kapcsolatba.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) írországi tagszervezete, a RoadSafetyAuthority (RSA) október elején rendezett egy izgalmas közlekedésbiztonsági rendezvényt, ahol a szervezet vezetője, MoyaghMurdock elmondta, hogy a Dublin nagyot villantott a maga nemében egyedülálló, 30 km/órászónák bevezetésével, miközben az ország többi része még fel sem ismerte ennek jelentőségét. Murdock felszólította a helyi hatóságokat, hogy kövessék a fővárosi kezdeményezést.

Az ETSC egyik német tagja, a DVR szintén támogatja a 30 km/óráskorlátozás kiterjesztését annak érdekében, hogy jobban védje a gyalogosokat és a kerékpárosokat azokon a területeken, ahol rendszeresen kapcsolatba kerülnek a gépjárművekkel. A szervezet ügyvezetője augusztusban úgy nyilatkozott a DPA hírügynökségnek, hogy a helyi hatóságoknak "meg kell védeniük" a városban közlekedőket. Ezzel egybehangzóan a német környezetvédelmi ügynökség (UBA) elnöke, Maria Krautzberger azt nyilatkozta, hogy a 30 km/óra sebességkorlátozást az összes németországi városban alapértelmezetté kell tenni.

Skóciában három kampánycsoport is támogatta a skót parlamenti törvényjavaslatot, amely szerint az alapértelmezett városi sebességkorlátozás országszerte 30 mérföldről 20 mérföld/órára csökkenne. Erről a kezdeményezésről szóló nyilvános konzultáció a múlt hónapban zárult le.

Belgiumban a szintén ETSC tag VIAS intézete (korábban BRSI) szerint több közúti infrastrukturális fejlesztésre van szükség, a 30 km/órás zónákban,miutánegy kutatás kimutatta, hogy sok járművezető figyelmen kívül hagyjaa korlátozásokat, ahol nem kényszerít erre a közúti infrastruktúra.

Az Egyesült Királyság kormányzati kutatása szerint az átlagsebesség az utakon, 20 mérföld/óra, de ez infrastrukturális beavatkozások nélkül 21-25 mérföld/órára emelkedhet. A Brit Közlekedési Minisztérium legfrissebb jelentése szerint, az átlagos sebesség alacsonyabb azokon az utakon, ahol forgalomcsökkentő intézkedéseket alkalmaznak. Az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az elmúlt öt évben javult a sebességhatárok betartása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....