közlekedésbiztonság

Harminccal a városban - ez a jövő?

2017.11.20.

Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok szélesebb körű bevezetését, különösen olyan városi területeken, ahol az autók a gyalogosokkal, kerékpárosokkal és más veszélyeztetett úthasználókkal lépnek kapcsolatba.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) írországi tagszervezete, a RoadSafetyAuthority (RSA) október elején rendezett egy izgalmas közlekedésbiztonsági rendezvényt, ahol a szervezet vezetője, MoyaghMurdock elmondta, hogy a Dublin nagyot villantott a maga nemében egyedülálló, 30 km/órászónák bevezetésével, miközben az ország többi része még fel sem ismerte ennek jelentőségét. Murdock felszólította a helyi hatóságokat, hogy kövessék a fővárosi kezdeményezést.

Az ETSC egyik német tagja, a DVR szintén támogatja a 30 km/óráskorlátozás kiterjesztését annak érdekében, hogy jobban védje a gyalogosokat és a kerékpárosokat azokon a területeken, ahol rendszeresen kapcsolatba kerülnek a gépjárművekkel. A szervezet ügyvezetője augusztusban úgy nyilatkozott a DPA hírügynökségnek, hogy a helyi hatóságoknak "meg kell védeniük" a városban közlekedőket. Ezzel egybehangzóan a német környezetvédelmi ügynökség (UBA) elnöke, Maria Krautzberger azt nyilatkozta, hogy a 30 km/óra sebességkorlátozást az összes németországi városban alapértelmezetté kell tenni.

Skóciában három kampánycsoport is támogatta a skót parlamenti törvényjavaslatot, amely szerint az alapértelmezett városi sebességkorlátozás országszerte 30 mérföldről 20 mérföld/órára csökkenne. Erről a kezdeményezésről szóló nyilvános konzultáció a múlt hónapban zárult le.

Belgiumban a szintén ETSC tag VIAS intézete (korábban BRSI) szerint több közúti infrastrukturális fejlesztésre van szükség, a 30 km/órás zónákban,miutánegy kutatás kimutatta, hogy sok járművezető figyelmen kívül hagyjaa korlátozásokat, ahol nem kényszerít erre a közúti infrastruktúra.

Az Egyesült Királyság kormányzati kutatása szerint az átlagsebesség az utakon, 20 mérföld/óra, de ez infrastrukturális beavatkozások nélkül 21-25 mérföld/órára emelkedhet. A Brit Közlekedési Minisztérium legfrissebb jelentése szerint, az átlagos sebesség alacsonyabb azokon az utakon, ahol forgalomcsökkentő intézkedéseket alkalmaznak. Az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az elmúlt öt évben javult a sebességhatárok betartása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....
2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....
2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..