Üzemanyagcellás technológia

HDC-6 Neptune – a Hyundai “hidrogén” kamionja

2020.01.16.

A dél-korai autógyár tavaly ősszel az NACV Atlantai kiállításán mutatta be hidrogénkamionját.

A 12 tonna feletti méretosztályban bemutatkozó HDC-6 Neptune névre hallgató tanulmányával a Hyundai nem csak, hogy egy modern, aerodinamikus és vezetőbarát kamiont kívánt alkotni, de rajta keresztül a teherszállítás jövőbeni automatizálásával kapcsolatos elképzeléseit is szerette volna bemutatni. A formaterv tekintetében a Hyundai mérnökeit az 1940-es és az 1950-es évek áramvonalas mozdonyai inspirálták.  Ezen formai megoldás azonban nem öncélú, számos praktikus megoldást tesz lehetővé. A kerek orrészen található hatalmas hűtőrácsoknak köszönhetően például rengeteg levegő áramolhat az üzemanyagcellákra, ezen rácsokba épített behúzható fellépő segítségével pedig a sofőr egy tágas kabinba érkezik, ahol a cég állítása szerint sikerült ötvözni az európai és a csőrős orrkialakítás előnyeit. 

A H2 Energy céggel közösen Svájcban a Hyundai már éles körülmények között is teszteli a hidrogéncellás erőforrását, sőt a koreaiak 2023-ig már 1600 hidrogéncellás kamion eladásával számolnak, az igazi nagy piac azonban Észak-Amerika lehet majd. A most bemutatott üzemanyagcellás kamion pótkocsija sem akármilyen ám. A Hyundai leányvállalata a Translead egy szériaközeli hűtőkocsit tervezett az újdonsághoz. A HT Nitro TheroTech névre hallgató pótkocsi hűtéséről egy cseppfolyós nitrogén hűtőrendszer gondoskodik, amely révén nagyon pontosan szabályozhatjuk a hűtőkocsi hőmérsékletét. A precízebb hűtés mellett a Translead megoldásának további előnye, hogy a cseppfolyós nitrogén hűtés sokkal csendesebb, mint a most használt elektromos hűtőrendszerek, valamint a cseppfolyós nitrogén keringetésével még extrém hőség esetén is könnyedén fent tudjuk tartani a hűtőkocsinkban a kívánt hőmérsékletet. A hűtőkocsi oldalai ráadásul merevítők nélkül egy darabból szénszál erősítésű polimerből (FRP) készültek, ezen a megoldás révén pedig nem csak, hogy jelentősen könnyebb a pótkocsi, de a hűtőkocsi felépítményének a hőszigetelő képessége is jelentős mértékben javult. (miferfiak.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.03.28
A motoros a járművével egy pályafenntartó autónak ütközött a Bács-Kiskun megyei Helvécia térségében....
2020.03.27
Már most elvégzi a Budapest Airport a Liszt Ferenc-repülőtér futópályáig, gurulóútjain és forgalmi....
2020.03.27
A jövő műhelyszolgáltatásait villantja fel az új Continental Centrum. A Continental és Nissan....
2020.03.27
Belomi Jean-Loïc Franciaországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.03.27
A visszaszámlálás elindult a ŠKODA diákjainak hetedik tanulmányautója számára: az idei évben a....
2020.03.27
A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető....
2020.03.27
Legalább április 14-ig meghosszabbította a termelés leállítását három csehországi üzemében a Skoda....
2020.03.27
Közösségi kampánnyal támogatja az úton lévő kamionsofőröket a Volvo Trucks magyarországi....
2020.03.27
Igen, még a világ egyik legkomolyabb autója is lehet erősebb, potensebb, keményebb. Íme a Bugatti....
2020.03.27
Négy év után elhagyja a Tankpool24-Mercedes csapatát, így új istállóban kezdi majd az idényt az....