Üzemanyagcellás technológia

HDC-6 Neptune – a Hyundai “hidrogén” kamionja

2020.01.16.

A dél-korai autógyár tavaly ősszel az NACV Atlantai kiállításán mutatta be hidrogénkamionját.

A 12 tonna feletti méretosztályban bemutatkozó HDC-6 Neptune névre hallgató tanulmányával a Hyundai nem csak, hogy egy modern, aerodinamikus és vezetőbarát kamiont kívánt alkotni, de rajta keresztül a teherszállítás jövőbeni automatizálásával kapcsolatos elképzeléseit is szerette volna bemutatni. A formaterv tekintetében a Hyundai mérnökeit az 1940-es és az 1950-es évek áramvonalas mozdonyai inspirálták.  Ezen formai megoldás azonban nem öncélú, számos praktikus megoldást tesz lehetővé. A kerek orrészen található hatalmas hűtőrácsoknak köszönhetően például rengeteg levegő áramolhat az üzemanyagcellákra, ezen rácsokba épített behúzható fellépő segítségével pedig a sofőr egy tágas kabinba érkezik, ahol a cég állítása szerint sikerült ötvözni az európai és a csőrős orrkialakítás előnyeit. 

A H2 Energy céggel közösen Svájcban a Hyundai már éles körülmények között is teszteli a hidrogéncellás erőforrását, sőt a koreaiak 2023-ig már 1600 hidrogéncellás kamion eladásával számolnak, az igazi nagy piac azonban Észak-Amerika lehet majd. A most bemutatott üzemanyagcellás kamion pótkocsija sem akármilyen ám. A Hyundai leányvállalata a Translead egy szériaközeli hűtőkocsit tervezett az újdonsághoz. A HT Nitro TheroTech névre hallgató pótkocsi hűtéséről egy cseppfolyós nitrogén hűtőrendszer gondoskodik, amely révén nagyon pontosan szabályozhatjuk a hűtőkocsi hőmérsékletét. A precízebb hűtés mellett a Translead megoldásának további előnye, hogy a cseppfolyós nitrogén hűtés sokkal csendesebb, mint a most használt elektromos hűtőrendszerek, valamint a cseppfolyós nitrogén keringetésével még extrém hőség esetén is könnyedén fent tudjuk tartani a hűtőkocsinkban a kívánt hőmérsékletet. A hűtőkocsi oldalai ráadásul merevítők nélkül egy darabból szénszál erősítésű polimerből (FRP) készültek, ezen a megoldás révén pedig nem csak, hogy jelentősen könnyebb a pótkocsi, de a hűtőkocsi felépítményének a hőszigetelő képessége is jelentős mértékben javult. (miferfiak.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.27
A tisztán elektromos meghajtású BMW Gran Coupé előfutára 2020. március 3-án, a 90. Genfi Nemzetközi....
2020.02.27
A magas vezetési pozíció, a széles kilátás és az első osztályú kényelem aerodinamikai és műszaki....
2020.02.27
Összeütközött egy gépkocsival és felborult egy mentőautó a XX. kerületben, a Nagysándor József utca....
2020.02.26
Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon....
2020.02.26
Jól mutat a fotókon, pompa veszi körbe, néha még szórakoztat is, mégsem jó igazán semmiben. Pont,....
2020.02.26
Immár hivatalos: az olasz főváros közlekedési vállalata, az Atac 100 új Mercedes hibrid buszt....
2020.02.26
Tawan Chuntra Thaiföldről küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.26
Megannyi újdonsággal vág neki a 2020-as Genfi Autószalonnak a Honda. A japán iparóriás kiállítási....
2020.02.26
Még 2017 októberében felborult egy autóbusz a Tótkomlós és Kaszaper közötti úton, 34-en sérültek....
2020.02.26
A Moody's rontotta idei globális autóeladási előrejelzését annak hatására, hogy a világon egyre....