Üzemanyagcellás technológia

HDC-6 Neptune – a Hyundai “hidrogén” kamionja

2020.01.16.

A dél-korai autógyár tavaly ősszel az NACV Atlantai kiállításán mutatta be hidrogénkamionját.

A 12 tonna feletti méretosztályban bemutatkozó HDC-6 Neptune névre hallgató tanulmányával a Hyundai nem csak, hogy egy modern, aerodinamikus és vezetőbarát kamiont kívánt alkotni, de rajta keresztül a teherszállítás jövőbeni automatizálásával kapcsolatos elképzeléseit is szerette volna bemutatni. A formaterv tekintetében a Hyundai mérnökeit az 1940-es és az 1950-es évek áramvonalas mozdonyai inspirálták.  Ezen formai megoldás azonban nem öncélú, számos praktikus megoldást tesz lehetővé. A kerek orrészen található hatalmas hűtőrácsoknak köszönhetően például rengeteg levegő áramolhat az üzemanyagcellákra, ezen rácsokba épített behúzható fellépő segítségével pedig a sofőr egy tágas kabinba érkezik, ahol a cég állítása szerint sikerült ötvözni az európai és a csőrős orrkialakítás előnyeit. 

A H2 Energy céggel közösen Svájcban a Hyundai már éles körülmények között is teszteli a hidrogéncellás erőforrását, sőt a koreaiak 2023-ig már 1600 hidrogéncellás kamion eladásával számolnak, az igazi nagy piac azonban Észak-Amerika lehet majd. A most bemutatott üzemanyagcellás kamion pótkocsija sem akármilyen ám. A Hyundai leányvállalata a Translead egy szériaközeli hűtőkocsit tervezett az újdonsághoz. A HT Nitro TheroTech névre hallgató pótkocsi hűtéséről egy cseppfolyós nitrogén hűtőrendszer gondoskodik, amely révén nagyon pontosan szabályozhatjuk a hűtőkocsi hőmérsékletét. A precízebb hűtés mellett a Translead megoldásának további előnye, hogy a cseppfolyós nitrogén hűtés sokkal csendesebb, mint a most használt elektromos hűtőrendszerek, valamint a cseppfolyós nitrogén keringetésével még extrém hőség esetén is könnyedén fent tudjuk tartani a hűtőkocsinkban a kívánt hőmérsékletet. A hűtőkocsi oldalai ráadásul merevítők nélkül egy darabból szénszál erősítésű polimerből (FRP) készültek, ezen a megoldás révén pedig nem csak, hogy jelentősen könnyebb a pótkocsi, de a hűtőkocsi felépítményének a hőszigetelő képessége is jelentős mértékben javult. (miferfiak.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.05.31
Nem hallott még Fecóról? ..
2023.05.31
Két különálló baleset miatt lassú a haladás az M1-es autópályán, a Győrt elkerülő szakaszon....
2023.05.31
A Labdarúgó Európa-liga döntőjét a Puskás Arénában rendezik meg szerda este, ezért a környéken már....
2023.05.31
Több mint 20 év után ismét valós repülőtéri és hangár környezetben tett szakmai vizsgát....
2023.05.31
Harmadik alkalommal rendezték meg a kelet-magyarországi régió legnagyobb autó- és járműipari....
2023.05.31
A Bosch csoport teljes magyarországi nettó árbevétele 2255 milliárd forint volt tavaly, ami 32....
2023.05.31
Ez az eszköz nem tűnhet el!   ..
2023.05.31
Letért az úttestről, egy fának ütközött, majd visszacsapódott az útra egy gépkocsi a Szerencset és....
2023.05.30
A motorsport szerelmesei mostantól testközelből tanulmányozhatják a Toyota egyedülálló versenyautó-....
2023.05.30
Ahogy változik a világunk, nem csak bennünk záródnak kapuk, de az autóiparban is. Ezért is üdítő,....