Dakar

Hibátlan teljesítménnyel nyerte meg a Dakart el-Attija és Baumel

2022.01.15.

Tizenkét szakaszon át őrizte vezető helyét a Toyota Gazoo Racing South Africa első számú párosa, hogy aztán a zárónap végén közel 28 perces előnnyel megnyerje a 2022. évi Dakar-ralit. A verseny harmadik és ötödik legeredményesebb csapata szintén toyotás volt.

Két ezüstérem után idén végre valóra vált Nászer el-Attija álma: a katari versenyzőnek sikerült hazai pályán, az Arab-félszigeten is megnyernie a Dakar-ralit. Az 51 éves sportember eddig tizennyolc alkalommal állt rajthoz a világ egyik legkeményebb autóversenyén; ebből hatszor Toyotával. 2017 óta három második helyezést és a mostanival együtt kettő aranyérmet hozott a pilótának a Toyota Hilux. Idén pályafutása során kilencedszer állhatott dobogóra, és negyedszer annak a legfelső fokára – mindkét eredményével minden idők második legsikeresebb Dakar-versenyzőjének számít. Navigátora, Mathieu Daumel 2015 óta versenyez a „sivatag hercegével,” így ő is kulcsszerepet játszott a Toyota Gazoo Racing South Africa sikereiben.

Az újdonsült bajnokok eredményeiben két márkatársuk is osztozhatott. A belga Overdrive Toyota színeiben Jazíd al-Radzsi és Michael Orr az összesített harmadik helyen végzett: a szaúdi pilótának ez eddigi legjobb eredménye, de a versenyeit elnézve a jövőben komoly teljesítményre számíthatunk tőle.

A Toyota Gazoo Racing South Africa versenyzői, Giniel de Villiers és Dennis Murphy hősies erőfeszítéssel az ötödik helyre küzdötték fel magukat a kilencedikről, bebizonyítva, hogy a rutin, a győzni akarás és a megbízható technika együtt csodákra képes.

Ami Henk Lategan és Brett Cummings kettősét illeti, a dél-afrikai duót többször is balszerencse sújtotta, ám nem adták fel: kitartásukat az utolsó napon szakaszgyőzelem koronázta; összesítésben a 31. helyen végeztek. Honfitársaik, Shameer Variawa és Danie Stassen első közös Dakar-szereplésükön az elismerésre méltó tizenötödik helyet szerezték meg.

A Toyota általánosan jó szereplését még értékesebbé teszi, hogy az idei évben vadonatúj autóval álltak rajthoz a csapatok. A GR DKR Hilux T1+ az előző modellnél kedvezőbb futómű-konfigurációja (hosszabb rugóutak, valamint nagyobb kerekek és abroncsok), valamint a szériagyártású Toyota Land Cruiser 300 GR Sport modellből származó 3.5 V6-os ikerturbó benzinmotorja ideálisnak bizonyult az extrém megpróbáltatásokhoz; a modell minden várakozást felülmúlóan, érdemi meghibásodás nélkül teljesítette a versenyt.

A Dakar-ralin egyébként idén tizenkét páros indult Toyotával (tízen Hiluxszal, míg a Toyota Auto Body két csapata hagyományosan Land Cruiserrel), és említésre méltó módon mindegyikük célba ért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.12.18
Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi....
2025.12.18
Aki télen kint parkol autójával, annak gyakran reggel első dolga a jég letakarítása. A jégkaparás....
2025.12.18
A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége a Nemzeti....
2025.12.18
Háromszáz új, kifejezetten magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt Szegeden a Rheinmetall 29....
2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....