Dakar

Hibátlan teljesítménnyel nyerte meg a Dakart el-Attija és Baumel

2022.01.15.

Tizenkét szakaszon át őrizte vezető helyét a Toyota Gazoo Racing South Africa első számú párosa, hogy aztán a zárónap végén közel 28 perces előnnyel megnyerje a 2022. évi Dakar-ralit. A verseny harmadik és ötödik legeredményesebb csapata szintén toyotás volt.

Két ezüstérem után idén végre valóra vált Nászer el-Attija álma: a katari versenyzőnek sikerült hazai pályán, az Arab-félszigeten is megnyernie a Dakar-ralit. Az 51 éves sportember eddig tizennyolc alkalommal állt rajthoz a világ egyik legkeményebb autóversenyén; ebből hatszor Toyotával. 2017 óta három második helyezést és a mostanival együtt kettő aranyérmet hozott a pilótának a Toyota Hilux. Idén pályafutása során kilencedszer állhatott dobogóra, és negyedszer annak a legfelső fokára – mindkét eredményével minden idők második legsikeresebb Dakar-versenyzőjének számít. Navigátora, Mathieu Daumel 2015 óta versenyez a „sivatag hercegével,” így ő is kulcsszerepet játszott a Toyota Gazoo Racing South Africa sikereiben.

Az újdonsült bajnokok eredményeiben két márkatársuk is osztozhatott. A belga Overdrive Toyota színeiben Jazíd al-Radzsi és Michael Orr az összesített harmadik helyen végzett: a szaúdi pilótának ez eddigi legjobb eredménye, de a versenyeit elnézve a jövőben komoly teljesítményre számíthatunk tőle.

A Toyota Gazoo Racing South Africa versenyzői, Giniel de Villiers és Dennis Murphy hősies erőfeszítéssel az ötödik helyre küzdötték fel magukat a kilencedikről, bebizonyítva, hogy a rutin, a győzni akarás és a megbízható technika együtt csodákra képes.

Ami Henk Lategan és Brett Cummings kettősét illeti, a dél-afrikai duót többször is balszerencse sújtotta, ám nem adták fel: kitartásukat az utolsó napon szakaszgyőzelem koronázta; összesítésben a 31. helyen végeztek. Honfitársaik, Shameer Variawa és Danie Stassen első közös Dakar-szereplésükön az elismerésre méltó tizenötödik helyet szerezték meg.

A Toyota általánosan jó szereplését még értékesebbé teszi, hogy az idei évben vadonatúj autóval álltak rajthoz a csapatok. A GR DKR Hilux T1+ az előző modellnél kedvezőbb futómű-konfigurációja (hosszabb rugóutak, valamint nagyobb kerekek és abroncsok), valamint a szériagyártású Toyota Land Cruiser 300 GR Sport modellből származó 3.5 V6-os ikerturbó benzinmotorja ideálisnak bizonyult az extrém megpróbáltatásokhoz; a modell minden várakozást felülmúlóan, érdemi meghibásodás nélkül teljesítette a versenyt.

A Dakar-ralin egyébként idén tizenkét páros indult Toyotával (tízen Hiluxszal, míg a Toyota Auto Body két csapata hagyományosan Land Cruiserrel), és említésre méltó módon mindegyikük célba ért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....