elektormobilitás

Honda Power Managerek az Egyesült Királyságban

2018.03.15.

A Honda Motor Europe bejelentette, hogy ultramodern Power Manager berendezéseket biztosít az Egyesült Királyságban útjára indított EV-ELOCITY kezdeményezéshez. 

A projekt célja, hogy megismertesse az embereket a V2G (Vehicle-to-Grid) technológiával, melynek lényege, hogy a villanyautók energiát tölthetnek fel a közüzemi hálózatra. Ez a megoldás – miként az Egyesült Királyság különféle pontjain szervezett bemutatók is bizonyítják majd – az elektromos energia tárolását, használatát és megosztását egyaránt hatékonyabbá teszi, tehát környezetvédelmi és pénzügyi szempontból is roppant kedvező hatásai vannak.

Az EV-ELOCITY program jelentős kormányzati támogatást élvez a szigetországban, az Innovate UK nem kevesebb, mint 7 millió angol fontot biztosít végrehajtásához. A jelenlegi projekt 2018-tól 2021-ig tart, s remélhetőleg számos olyan életképes üzleti modellt hív életre, ami elősegíti az elektromos autók piacának fejlődését, egyszersmind támogatást nyújt azon fogyasztóknak, cégeknek és infrastruktúraszolgáltatóknak, melyek profitálhatnak az energia hatékonyabb tárolásából.

Az energiapiac átalakulása

A megújuló forrásokon alapuló energiatermelés kapacitása évről évre nő az Egyesült Királyságban, jelenleg azonban nincs lehetőség a többletenergia tárolására. Erre nyújthatnak megoldást az elektromos járművek, hiszen a V2G révén bekapcsolódhatnak a közüzemi hálózat működésébe és hatékonyabbá, kiegyensúlyozottabbá tehetik a rendszert. Túltermelésnél az áram az EV-k akkumulátoraiba kerül, ahonnan szükség esetén betáplálható a közüzemi és/vagy az otthoni elektromos hálózatba. Az energiatárolás ezen formája jelentős szerepet játszhat az energiapiac átalakulásában.

A Power Manager kifejlesztésével a Honda már megtette az első lépést afelé, hogy az energiaszabályozók elterjedése valósággá váljon. A japán vállalat rendszerének alkalmazásával nemcsak összegyűjthető és tárolható az elektromos energia, hanem hatékonyan, az aktuális igényeknek megfelelően el is osztható a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az elektromos autók között. Ezzel alul- és túltermelés esetén egyaránt stabilizálható a közműhálózat, nem mellesleg a felhasználóknak lehetősége nyílik, hogy eladják az általuk termelt és/vagy tárolt energiát, s bevételre tegyenek szert.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.30
Hatvan új elektromos busz érkezik jövőre a Zöld Busz Programban, amely Győrben, Egerben,....
2021.11.30
A prémium B-SUV kategória elektormos úttörőjének hatótávja az új modellévtől 7 százalékkal magasabb....
2021.11.30
Új lendületet kapott a Ford népszerű egyterűje ..
2021.11.30
Hat nap alatt 126 ittas és hat bódult járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök Budapesten....
2021.11.30
A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH a részleg eddigi legerősebb....
2021.11.30
Szerdán zárul az év végi kötelezőkampány. Tavalyhoz képest átlagosan egyhavi díjjal járnak jobban a....
2021.11.30
Lassan tényleg ott tartunk, hogy a leglogikusabb, legmegfizethetőbb autókat az indiai piac kapja,....
2021.11.30
A repülőtér B és D portája közötti szakaszon kapott lángra a kocsi, egy sávon halad a forgalom –....
2021.11.29
A Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatójával, Tóth Péterrel készült interjúnk második....
2021.11.29
A magyar akkumulátoripari képzés fejlesztéséről írt alá megállapodást Palkovics László innovációs....