ICDP

ICDP használtautó trendek a főbb európai piacokon – I. rész

2015.05.23.

Az autóipari kutatásokkal foglalkozó ICDP a szakmai rendezvényein és publikációin keresztül rengeteg hasznos segédanyagot szolgáltat tagjai számára, támpontot nyújtva számukra az üzleti stratégiájuk kidolgozásához, és a mindennapi sikeres üzletmenethez. A szervezet szakértői, Luca Montagner és Andrew Tongue, az ICDP szakértői legfrissebb tanulmányukban azt vizsgálják, milyen trendek jellemzőek az európai piacokra, és hogyan tudják ezt gyorsan megérteni, magukévá tenni és megfelelően alkalmazni a szektor szereplői a stratégiai döntéseik meghozatala során.

Miért kutatja ezt a témát az ICDP?

A használtautó biznisz számos autógyár és értékesítő számára egyre fontosabbá váló terület a cég üzleti tevékenysége és pénzügyi eredményessége szempontjából egyaránt. Bizonyos technológiai vívmányok (például az online értékesítési csatornák térhódítása) arra ösztönzik a piaci szereplőket, hogy integrálják az online és offline tevékenységüket, ezáltal felkeltve a vevők érdeklődését, és kihasználva a fejlődő piacokban rejlő lehetőségeket.

A főbb európai országok használtautó piacai között zongorázni lehet a különbséget többek között a méret és struktúra, a flották, a szereplők és tevékenységük tekintetében. Míg az Egyesült Királyság használtautó piaca az egyik legkiforrottabb a régióban, tele tanítani érdemes jó gyakorlatokkal, sokat lehet tanulni más országok példájából is, ahol a legjobbak és a rosszul teljesítők között óriási szakadék tátong.

Az ICDP legfrissebb kutatása a használtautókkal kapcsolatos trendek vizsgálatával arra keresi a választ, hogy a különböző stratégiák hogyan működnek az egyes nemzetállamok használtautó értékesítési piacán, továbbá a hogyan lehet ezeket adaptálni a helyi sajátosságok figyelembe vétele mellett. A tanulmány kitér a piacok méretére és összetételére, a flotta kereskedelem hatására, a szabályozásokra, valamint a használt gépjárművek kiskereskedelmi szereplőinek fejlődésére.

A használtautó piac mérete és összetétele

Az egyes nemzetállamok között felmerülő jelentős különbségek ellenére az európai használtautó piac az abszolút méretét tekintve többé-kevésbé stabilnak mondható, különösen, ha összemérjük azt az újautók piacával, amelyben – mint arról korábban írtunk már – komoly változások mentek végbe az elmúlt években. A legjellemzőbb változás a használt/új gépjárművek arányának növekedésében mutatkozott meg, különösen azokban az országokban, ahol az elmúlt évtized végén a gazdasági válság hatására az újautó értékesítés jelentősen visszaesett.

A diagram a végfelhasználóknak értékesített használt gépjárművek alakulását mutatja (kivéve a nagykereskedelmi értékesítést) a 2003-2014 közötti időszakban Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Oroszországban (2010-től) Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Az Egyesült Királyságban és Németországban a használtautó piac eléri az évi 7 milliós darabszámot, mely egy csekély visszaesést mutat az Egyesült Királyságban a 2000-es évek végén, és egy progresszív növekedést Németországban 2009-től. Míg francia piac stabil, és évente kicsit több mint 5 milliós darabszámot képes produkálni, addig az orosz piac folyamatosan növekszik, és 2014-re elérte a 6 milliós eladást éves szinten. Az olaszok 2003 és 2011 között évente mintegy 3 millió használt gépjárművet értékesítettek, 2012-ben egy kisebb visszaesés mutatkozott, ami valószínűleg annak volt köszönhető, hogy kevesebb volt az új autó vásárlása, és az ehhez kapcsolódó használtautó beszámítás is. A hollandoknál az elmúlt évtizedben évente 2 millió használt gépjármű talált gazdára, a spanyoloknál 2014-ben pedig egy számottevő növekedés volt látható, ott tavaly 1,7 millió gépjármű talált gazdára.

 

Tud vonzó is lenni! (fotó: kiplinger.com)

A folytatásban…

A cikksorozat következő részében a használt/újautó arányokat fogjuk bemutatni, valamint azokat a hatékony módszereket, melyekkel az értékesítők fel tudtak készülni a megváltozott piaci környezetre. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.09
A Ferrari 23 555 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Az ok: fékproblémák szinte minden....
2022.08.09
Henry Ford már autógyártás korai éveiben felismerte, a komplexitás nem tesz jót a gyártási....
2022.08.09
Erős növekedés az év első felében: a Porsche AG jelentősen növelte bevételeit és működési profitját....
2022.08.09
Hamarosan újabb magyar várost tesz biztonságosabbá a Generali a Biztonságért Alapítvány: a Generali....
2022.08.09
A mobilitási piac régóta kacérkodik a cserélhető akkumulátorok gondolatával. A Toyota most....
2022.08.09
Angela Merkel volt német kancellárt az Eurowings repülőgépén fényképezte le telefonjával egy olvasó....
2022.08.08
Az 1-es számú főút 145-ös kilométerszelvényében közlekedett egy török honosságú tehergépkocsi....
2022.08.08
Egy rossz döntés örökre megváltoztatja az életet – a megrázó kisfilm egy olyan képzelt esetet mutat....
2022.08.08
A Porsche bővíteni szeretné stratégiai e-bike (elektromos kerékpár) elkötelezettségét. Ennek....
2022.08.08
Nem állt drog vagy alkohol befolyása alatt annak a lengyel busznak a sofőrje, aki két nappal....