ICDP

ICDP újdonságok

2016.05.31.

Az autóipari kutatásokkal foglalkozó non-profit szervezet legfrissebb kutatásai azokkal az aktuális kihívásokkal foglalkoznak, melyekkel a szektorban tevékenykedő gyártó, kereskedő és szolgáltató vállalatoknak meg kell küzdeniük a profitábilis működés, továbbá az ügyfelek igényeinek és elvárásainak kielégítése érdekében. Ezúttal a legfrissebb tanulmányok eszenciáját gyűjtöttük egy csokorba.

„Okos autók” piacra lépése

A Ben Waller által áprilisban publikált tanulmány azt feszegeti, hogy az ún. „okos autók” piaci térnyerését hogyan fogja alakítani, ill. meghatározni a hagyományos autóipari szereplők és a (ma még) kívülállók közötti versengés. Régebben az autógyárak a vásárlónak építették ugyan termékeiket, de a vásárlást követően nagy valószínűséggel soha többé nem találkoztak az ügyféllel, azaz soha nem volt közvetlen vásárlói kapcsolatuk. A vevő kifizette az autó vételárát, vagy aláírta a lízingszerződést, a kereskedő pedig ezt követően évente maximum egyszer vagy kétszer volt kíváncsi a járműre, illetve annak üzemeltetőjére. Hosszan tartó fejlesztői szárnypróbálgatások után végre megjelent az „okos autó” (connected car), mely új dimenzióba helyezi a vásárlói interakciót és a kapcsolódó szolgáltatásokat. Az okos autók értékesítése és üzemeltetése folyamatos kapcsolatot jelent az eladó (szolgáltató) és a vevő között, és a szolgáltatások széles tárházával kecsegtet. Ennek a folyamatnak még a legelején vagyunk, tehát most még nem késő odafigyelni a hagyományos konkurencián túl az új belépőkre és a szektoron kívüli nagy játékosokra (pl.: Google), továbbá a versenyképesség megőrzése érdekében megfontoltan megalapozni a jövőbeli fejlesztéseket.

A Google az autóipari fejlesztések területén is agresszíven tör előre (kép: nyomkovetes-blog.hu)

Mi lesz a használt gépjárművek sorsa?

Erről értekeztek az ICDP szakértői április 28-án a Luca Montager vezetésével tartott workshopon. A használtautó kereskedelem kulcsfontosságú tevékenység a hagyományos értékesítési modellben. A szektor legjobban teljesítő szereplőit tekintve látszik, hogy bőven van még fejlődési lehetőség, és különösen igaz ez a franchise kereskedőkre. Az esemény prezentációja az ICDP tagok számára elérhető a szervezet honlapján.

Van hova fejlődni… (kép: toolshedmedia04.com)

Arccal Kína felé

Kilép az öreg kontinensről az ICDP, és intenzív kutatómunkáját kiterjeszti Ázsiára is. Egészen pontosan Kínára, ahol a helyi tagszervezet indított mélyreható autóipari kutatási programot még 2015-ben. A Steve Young nevével fémjelzett munka 3000 megkérdezett gépjármű tulajdonos véleményét tükrözve világít rá a vásárlási szokásokra. Az elemzés nemcsak az újautó vásárlással, hanem a használt gépjárművek kereskedelmével és az értékesítés utáni szolgáltatásokkal egyaránt foglalkozik. Az eredmények és következetések alapján az ICDP fejlesztési javaslatokat fogalmaz meg, melyben kitér az online értékesítésre, az alternatív meghajtású gépjárművekre, és az „okos autókra” egyaránt. A program jelenlegi, második fázisában a szakemberek a franchise üzleti modellt, az értékesítés utáni szolgáltatások piacának összetételét, valamint működési mechanizmusát vették górcső alá. Az erről szóló összefoglaló a nyár folyamán készül el, az eredményekről várhatóan szeptemberben értesülhetünk.

Hatalmas volumen, hatalmas lehetőségek – többek között ezért is nagyon érdekes az autóipar szereplői számára a kínai piac

Az értékésítés utáni szolgáltatások jövője

Az ICDP 2015-ben végzett kutatást az értékesítés utáni szolgáltatásokkal kapcsolatban Franciaországban, Németországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban. A programnak része volt az elmúlt időszak teljesítményének vizsgálata, melynek segítségével a szakértők előrevetítették a szektor fejlődésének irányait, egészen 2024-ig. Ennek a kutatómunkának az összefoglalójaként szolgált a Christophe Guillaneuf vezetésével április végén tartott workshop, melynek prezentációja már elérhető a tagok számára az ICDP internetes portálján.

Meglehetősen sok összetevője van az értékesítés utáni szolgáltatások piacának, így a fejlődéshez alaposan körbe kell szimatolni

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.04
Az amerikai Anderson Economic Group piackutató október végén megjelent tanulmánya meglepő dolgot....
2021.12.04
A Deep Space Projekt néven fejlesztett autó közel egymilliárd forintba fog kerülni. ..
2021.12.04
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte az első Forma-1-es....
2021.12.04
Az EQXX-ről újabb adatokat és egy képet hoztak nyilvánosságra. ..
2021.12.04
A Toyota prémiummárkájának első dedikált villanyautóját RZ-nek fogják hívni. ..
2021.12.04
Idén már hat kivilágított villamost és az ünnepi fogaskerekűt indította útjára december első napján....
2021.12.04
A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis.....
2021.12.04
Lengyelországban jelentősen csökkent az új autók és kisteherautók eladása novemberben éves szinten....
2021.12.04
A GR86 értékesítését 2024-re le fogják állítani Európában, méghozzá szokatlan okból. ..
2021.12.04
A kispesti rendőrök még aznap rajtaütöttek a lopással gyanúsítható férfi telephelyén; a Jaguárt....