Alpine A110 R Ultime
Ha bárki megkérdezi, hogy melyik volt a legjobb autó, amit valaha vezettem, gyorsan rávágom, hogy az Alpine A110. Kevés autó tudja ennyire hitelesen vegyíteni az exkluzivítást, a hagyományőrzést és a vezetés legtisztább, lecsupaszított élményét, miközben az átlag ember számára is befogadható méretben és köntösben teszi mindezt. Én persze csak egy alapmodellt vezettem, de azóta számtalan újabb és egyre extrémebb változat érkezett a franciák méregzsákjából. Most pedig váratlanul befutott egy minden bizonnyal utolsó változat, ami nem véletlenül kapta az Alpine A110 R Ultime nevet.
Amilyen a Méganeból a Trophy R volt, olyan az A110-ből az R Ultime. Egy lecsupaszított, pőre versenyautó, ami mellékesen utcára is mehet. Stílusosan mindössze 110 darab készül majd belőle, és minden bizonnyal hamar elfogynak majd, hiszen, ha lehet hinni a híreszteléseknek, ez az utolsó belsőégésű motoros Alpine sportmodell. A már jól ismert 2,0 literes, négyhengeres turbómotor dolgozik benne, ami egészen elképesztő, 345 lóerőt teljesít. Ez mintegy 48 lóerő többletet jelent az amúgyis bitang erős A110 R-hez képest is.
Így már 3,8 másodperc alatt megfutja a 0-100-at, de egy ilyen autó sosem a gyorsulásról, hanem az elképesztő kanyartempóról szólt. A lényeget tehát a felszín alatt kell keresni, és érdemes a sort az állítható Öhlins gátlókkal kezdeni. Az erő többlethez teljesen új váltó és erősebb AP Racing fékrendszer jár, míg a hangzásról Akrapovic kipufogórendszer gondoskodik. A légterelők sem dísznek vannak rajta: csúcssebességen mintegy 160 kg leszorítóerőt generálnak, hogy jobban tapadjanak azok az elől 18-, hátul 19-colos felnikre feszített Michelin PS2 Cup abroncsok.
Emellett nyilván egy rakás szempontból személyre szabhatóak lesz az ultra limitált kiadás, így például 27 féle külső színt választhatnak a szerencsések, és még az Alcantara borításból is 9 féle szín kapható majd. Nem véletlen az exkluzív ár sem, bár kissé túlzásnak tűnhet a 265 000 eurós, azaz átszámítva kb. 106 millió forintos alapár. A legdrágább kivitel egyébként a képeken is látható, és mindössze 15 darabosra korlátozott, színátmenetes La Bleue változat. Ez már 330 000 euró, azaz 132 millió forint.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!