Volkswagen

Így reformálná a frusztráló utastereket a Volkswagen

2023.09.18.

Thomas Schäfer szerint az új Tiguan utastere mutatja majd az utat a későbbi Volkswagen modelleknek.

Idő előtt, még álcázva, de a kész utastérrel volt esélye tesztelni néhány újságírónak a Volkswagen Tiguant, amiben a legnagyobb feltűnést mindenképp az új kezelőszervek kapták a középkonzolon. Szakítva a minél kevesebb gomb, annál modernebb hagyománnyal, a Volkswagen úgy tűnik, hogy igyekszik visszatérni egy normalizáltabb megoldáshoz – a Tiguan esetében a tekerős tapipadhoz, ami korábban a prémium autókban terjedt el, és mai napig az egyik legfinomabb megoldásnak gondolom.

Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója is ott volt a Tiguan eseményén, ahol elmondta az újságíróknak, hogy a korábbi gombmentes irányuk nagy kárt tett a márka megítélésében. „Korábban akármelyik Volkswagen modellbe beültünk, azonnal tudtuk, hogy mit merre keressünk, és azonnal otthon éreztük magunkat.” – tette hozzá. Ez változott meg Diess vezetése alatt, aki igyekezett egy életre elfelejteni a gombokat, ezzel viszont azt érték el, hogy rengeteg ügyfélpanasz érkezett a háttérvilágítás nélküli hangerő és klímacsúszkákra, valamint arra is, hogy szinte minden funkció a képernyőre költözött.

A jó hír viszont az, hogy Schäfer meghallgatta a panaszokat, és egy egész csapatot állított rá, hogy a visszajelzések alapján találjanak egy jobb megoldást. „Sok időt töltöttünk azzal, hogy megértsük, az ügyfelek milyen funkciókat használnak és mikor. Rangsoroltuk őket: melyik a legfontosabb? Melyikhez kell mindenképp gomb? Melyikhez nem? Milyen magasságban legyen? Egy szobányi Excel táblázat jött létre a kutatásokból, de el kellett végezni ezt a munkát, hogy találjuk egy robosztus megoldást, amit nem kell minden új autó bemutató során leváltani.”

„Ha egyszer megvan a megoldás, ne nyúlj hozzá többé.” – tette hozzá Schäfer, rámutatva, hogy a Tiguanban található megoldás már közel áll a végső elképzelésükhöz. A Volkswagen kompakt SUV-ja után egyébként a Passat új generációja, valamint a Golf faceliftje lehet a következő két modell, amelyik megkapja a tekerős középkonzoli kapcsolókat, hiszen ezeket az autókat még idén bemutatja a Volkswagen. Hogy ez a megoldás miként folyik át az ID modellek újító kabinjába, az kérdés maradhat egészen az ID.2 2025-ös érkezéséig, aminek a koncepciójában egyébként szintén megjelent a Tiguanhoz hasonló megoldás.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....