Stellantis
Nem rég tartották a Stellantis új STLA padlólemezének Large, azaz nagy autók alá szánt változatának bemutatóját. Az eseményen Carlos Tavares vezérigazgató is beszédet mondott, amiben kiemelte: „Ha alávágsz a valódi költségeidnek, akkor vérfürdőt rendezel. Én megpróbálom elkerülni, hogy legalsó szintekért harcoljunk.” Persze a Stellantis egy fokkal könnyebben tesz ilyen kijelentéseket, hiszen az autóipar egyik legprofitábilisabb vállalata, ezáltal valamelyest védett az árcsökkentésekkel szemben. Ehhez viszont kellett Tavares és csapatának remek felismerése és a vállalat szinte teljes átreformálása.
„Tudok egy céget, amelyik brutálisan alávágott az árainak, ezáltal a profitábilitásuk is brutálisan összeomlott.” – tette hozzá Tavares és nem nehéz kitalálni, hogy kire gondolt ezekkel az utalásaival. Noha nem nevezett meg gyártót, de az árcsökkentés háborút a Tesla kezdte el világszerte. Például az utóbbi hetekben is drasztikusan csökkentette a Model Y európai árait, egy héttel korábban pedig Kínában csökkentettek árakat. Mindezt úgy, hogy egyre bizonytalanabb a villanyautók iránti kereslet. A legtöbb gyártó elektromos autó eladásai stagnálni kezdtek egy bizonyos százalékon. Ugyanakkor a Tesla is tudja, hogy árcsökkentésével számtalan versenytársat nehéz helyzetbe hoznak, és azt sem vehetjük biztosra, hogy csak ideiglenes árcsökkentésekről van szó.
Carlos Tavares továbbá azt is kiemelte, hogy a Stellantis 30 milliárd eurós villanyos befektetése az amerikai és az európai választások függvénye. Ezek a választások diktálják majd, hogy a költéseik begyorsítják vagy épp lassítják a villanyos átállást. Noha eddig sem voltak túl gyorsak a „zöldítésben”, pláne nem az Egyesült Államokban. Az első tisztán elektromos Jeep és RAM modellek még csak idén kerülnek a szalonokba, a további modelleket pedig mostanság jelentik be, mint amilyen a Cherokee is. A Ford és a General Motors szintén behúzta a vészféket az elektromos átállásban miután az utóbbi hónapokban egyre kevesebb amerikai vásárló választott villanyautót a magas árak és a kiépített infrastruktúra miatt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!