Stellantis

Igyekszik elkerülni az árvágást a Stellantis

2024.02.02.

Carlos Tavares vezérigazgató szerint vérfürdőt rendez, aki a saját költségei alá csökkenti az árait.

Nem rég tartották a Stellantis új STLA padlólemezének Large, azaz nagy autók alá szánt változatának bemutatóját. Az eseményen Carlos Tavares vezérigazgató is beszédet mondott, amiben kiemelte: „Ha alávágsz a valódi költségeidnek, akkor vérfürdőt rendezel. Én megpróbálom elkerülni, hogy legalsó szintekért harcoljunk.” Persze a Stellantis egy fokkal könnyebben tesz ilyen kijelentéseket, hiszen az autóipar egyik legprofitábilisabb vállalata, ezáltal valamelyest védett az árcsökkentésekkel szemben. Ehhez viszont kellett Tavares és csapatának remek felismerése és a vállalat szinte teljes átreformálása.

„Tudok egy céget, amelyik brutálisan alávágott az árainak, ezáltal a profitábilitásuk is brutálisan összeomlott.” – tette hozzá Tavares és nem nehéz kitalálni, hogy kire gondolt ezekkel az utalásaival. Noha nem nevezett meg gyártót, de az árcsökkentés háborút a Tesla kezdte el világszerte. Például az utóbbi hetekben is drasztikusan csökkentette a Model Y európai árait, egy héttel korábban pedig Kínában csökkentettek árakat. Mindezt úgy, hogy egyre bizonytalanabb a villanyautók iránti kereslet. A legtöbb gyártó elektromos autó eladásai stagnálni kezdtek egy bizonyos százalékon. Ugyanakkor a Tesla is tudja, hogy árcsökkentésével számtalan versenytársat nehéz helyzetbe hoznak, és azt sem vehetjük biztosra, hogy csak ideiglenes árcsökkentésekről van szó.

Carlos Tavares továbbá azt is kiemelte, hogy a Stellantis 30 milliárd eurós villanyos befektetése az amerikai és az európai választások függvénye. Ezek a választások diktálják majd, hogy a költéseik begyorsítják vagy épp lassítják a villanyos átállást. Noha eddig sem voltak túl gyorsak a „zöldítésben”, pláne nem az Egyesült Államokban. Az első tisztán elektromos Jeep és RAM modellek még csak idén kerülnek a szalonokba, a további modelleket pedig mostanság jelentik be, mint amilyen a Cherokee is. A Ford és a General Motors szintén behúzta a vészféket az elektromos átállásban miután az utóbbi hónapokban egyre kevesebb amerikai vásárló választott villanyautót a magas árak és a kiépített infrastruktúra miatt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.19
A LEGO Csoport és a Formula 1 a mai napon bejelentette új, hosszútávú partnerségét, amivel céljuk,....
2024.09.19
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy....
2024.09.19
Szeptember 20-án, 11 órától várunk Benneteket itt, Facebook oldalunkon ÉLŐ-ben! - írja Facebook....
2024.09.19
Új, nehéz-tehergépjárművek számára kifejlesztett akkumulátortechnológiát mutatott be a CATL....
2024.09.19
Nem sikerült pontszerző helyen zárnia Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyzőnek a....
2024.09.19
Az alkoholfogyasztást gyakran a másik ember üveges tekintetéről lehet felismerni. A jövőben az....
2024.09.18
Kigyulladt egy autó az M3-ason, a főváros felé vezető oldalon, az 55-ös kilométernél, Hatvan....
2024.09.18
Lassan tíz éves az Alfa Romeo Giulia, korunk egyik, ha nem a legszebb szedánja, és nem hajlandó egy....
2024.09.18
A Duna emelkedő vízszintje miatt a következő napokban változik az M2-es metró és több villamos....
2024.09.18
Az új F5-M Roadster 1817 lóerőt küld a hátsó kerekeire, egy hatfokozatú kézi sebességváltón....