Suzuki Swift

Íme a következő Suzuki Swift!

2023.12.02.

Egyelőre koncepcióként hivatkoznak rá, de minden bizonnyal a Suzuki Swift következő generációjának egy sorozatgyártáshoz közeli változatát mutatta meg a japán gyártó.

A Japan Mobility Show 2023 (egykori Tokiói Autószalon) egyik főszereplője minden kétséget kizáróan a következő generációt előre vetítő Suzuki Swift koncepció, amit bár tanulmányautóként harangoztak be, elég csak a vonalaira tekinteni, hogy lássuk: ez az autó végülis gyártásra kész. Nincs is sok idejük várakozni, ugyanis a jelenleg futó Swiftet még 2017-ben mutatták, és bár nem sokat öregedett a konstrukció, lassan ideje felkavarni az állóvizet a megfizethető kisautó körül. Mindez jövőre, 2024-ben meg is történhet egy, az elődre arányaiban és sziluettjében hasonlító új generációval, amit azonban masszívan átdolgoztak.

Ami elsőre feltűnik, hogy jóval szűkebbre húzták az immár nem hat-, hanem nyolcszögletű hűtőrácsot és egy jóval púposabb motorháztető vonulatból indul végig az övvonal. Míg a Fordnál a motorháztetőről a hűtőrácsra költözött az embléma, addig a Suzukinál ez pont fordítva lesz. A lámpák körvonala és rajzolata hasonló, legalábbis elől, hátul ugyanis szögletesebb a lámpatest és nem nyúlik rá az autó oldalára. A hátrafelé szűkölő oldalablakok, a gömbölyített szélvédő és hátsó ablak nagyon hasonló karaktert kölcsönöz az autónak, és úgy tűnik, hogy szabadon variálható kéttónusú fényezésekkel sem kívánnak szakítani egyhamar. Mindent egybevéve felismerhetően Suzuki Swift marad a korhoz igazított következő modell is.

Odabent nem mondható áthatónak a változás: a volán marad a régi, és az anyagok, formák is ismerősek. Az eddigi osztott, látványos műszercsoport jobban egybefolyik majd, de a középső kijelző marad a régi. Ahogy a központi infotainment grafikáit is ismerhetjük más Suzuki modellekből, a különbség csupán annyi, hogy feljebb költözik a kijelző, mint, ahogy az S-Crossban. Érdekes módon, már méreteit is tudjuk, ami korántsem szokványos a koncepció szakaszban: a 2024-es Suzuki Swift 20 mm-rel hosszabb (3860 mm) elődjénél, és mindössze 5 mm-rel magasabb (1500 mm), viszont 40 mm-rel keskenyebb (1695 mm).

A kiállításon állítólag egy háromhengeres mild hybrid motor volt az autóban, a Suzuki pedig már a CVT-váltó elérhetőségét is megerősítette. Ráadásul már azt is belengette korábban a Suzuki, hogy tervezik felfrissíteni a Swift Sportot Japánban, szóval reménykedhetünk, hogy hozzánk is elér a piac egyik legszerethetőbb hot hatch-e.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.05
Akár új, akár használt autó vásárlásáról van szó, senki sem tudhatja, hogy járművén milyen....
2024.03.05
A GreenerCars listáján a plug-in hibrid hajtású új Prius Prime még a leghatékonyabb villanyautókat....
2024.03.05
Az extrém gyorshajtók március 1-jétől akár elveszíthetik az autójukat is. A meggondolatlan és....
2024.03.04
Apró malőrből lehet tragikus baleset, ha valaki kocsijának gyengélkedése miatt kénytelen....
2024.03.04
- Javítási munkák miatt időszakos forgalomkorlátozásra számíthatnak a közlekedők az M0-s autóúton....
2024.03.04
Közlekedési baleset történt Debrecen belterületén 2024. március 4-én délután 5 óra előtt. ..
2024.03.04
Úgy tűnik, hogy a Fiat is gyökereihez nyúl vissza a villanyos korszakban. Az első modell már idén....
2024.03.04
- Az AutoWallis csoport felvásárolja az autókereskedő cseh Stratos Auto BMW üzletágát - közölte a....
2024.03.04
Eredetiek a dugattyúk, a gyűrűk, a főtengely és a hajtókarcsapágyak, igaz a harmadik turbó és a....
2024.03.04
Londonban találták meg Gerhard Berger volt Forma-1-es autóversenyző csaknem 29 éve ellopott....