Németország

Ingolstadtból jelentjük: mesterséges intelligencia és gépi tanulás 3. rész

2022.08.16.

Az Audi ingolstadti központjában a jövő már jelen. Nem csak az autógyártásban, hanem a gyártástechnológiában is. TechDay napot szervezett a bajor autógyár nemzetközi újságíróknak, amelyen az Autoszektor.hu munkatársa is részt vehetett. 3.rész

Az 1. részt ITT olvashatja el.

A 2. részt pedig ITT találja meg.

Hogyan tud az Audi energiatakarékosabb módon termelni?

Az Audi ingolstadti telephelyének éves energiaszükséglete megfelel az egész város energiaszükségletének. Az energiatakarékosság fontos karja az adatok és azok kiértékelése. Az Audi által kifejlesztett „Energy Analytics” eszköz hozzájárul a fenntartható és erőforrás-takarékos termeléshez – tudtuk meg Ingolstadtban.

Fotók: Audi AG

Az eszköz lehetővé teszi a jelentős energiafogyasztás kimutatását - mind a gyártási, mind a nem gyártási időszakokban. A szakértők először egységes formátumban egyesítik a különböző forrásokból származó adatokat, például a legyártott járművekre és alkatrészekre vonatkozó adatokat, a festőfülkékből vagy hegesztőpisztolyokból származó energiaadatokat, valamint az épületek világításának vagy szellőzésének fogyasztási adatait. A következő lépésben átláthatóan előkészítik az adatokat az energetikusok számára, akik felhasználhatják az energiagörbék elemzéséhez. Ha az energiaigény meghaladja a korábban meghatározott tűréshatárt, meg tudják határozni az okokat, és intézkedhetnek a termelés közbeni fogyasztás, illetve a termelési területek alapterhelésének konkrét csökkentése érdekében. Az energiaelemzésnek és a folyamatfejlesztéseknek köszönhetően az ingolstadti telephely mintegy 37 000 megawattóra energiát tudott megtakarítani 2021-ben.

Hogyan és hol használja az Audi a mesterséges intelligenciát a termelésben?

Az Audi számára a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kulcsfontosságú technológiák a digitális átalakulásban és a modern gyártásban. Az ingolstadti présüzemben például egy mesterséges intelligencia algoritmus segít az alkatrészek repedéseinek észlelésében. A folyamat hátterében mesterséges neurális hálózatra épülő szoftverek működnek. A szoftver a legapróbb repedéseket is felismeri és megbízhatóan megjelöli. A megoldás a gépi tanulás egy speciális formáján alapul, amely strukturálatlan és nagy mennyiségű adattal képes dolgozni. A csapat több millió tesztkép felhasználásával hónapokon át képezte a mesterséges neurális hálózatot. Ezekből a képekből több terabájt az Audi telephelyeinek nyomdáiból és több Volkswagen telephelyről alkotja az adatbázist.

Egy másik kísérleti projektben az Audi mesterséges intelligencia segítségével ellenőrzi a ponthegesztések minőségét a neckarsulmi telephelyen. Körülbelül 5300 ponthegesztésre van szükség ahhoz, hogy egy Audi A6 karosszériáját összekapcsolják. Eddig a termelésben dolgozó alkalmazottak ultrahangot használtak az ellenállásponthegesztés (WPS) minőségének véletlenszerű ellenőrzésére. A „WPS Analytics” kísérleti projekt részeként a szakértők mesterséges intelligencia segítségével valós időben, automatikusan észlelik a minőségi anomáliákat. Az algoritmust, a műszerfalat és a mélyreható minőségi elemzésekre szolgáló alkalmazást jelenleg az Audi A6 és Audi A7 karosszériaműhelyében használják. Tervként szolgál a hálózatos gyártás egyéb alkalmazásaihoz.

Mi áll az Edge Cloud 4 Production koncepció mögött?

Az Edge Cloud 4 Production helyi szervermegoldásával az Audi paradigmaváltást vezet be a gyárautomatizálás terén. Az Audi Production Lab (P-Lab) sikeres tesztelése után három helyi szerver fogja irányítani a dolgozókat a Böllinger Höfe-ben, Heilbronnban. Ott készül az Audi e-tron GT quattro és az Audi R8. A legyártott kis szériák különösen alkalmasak a P-Lab projektjeinek tesztelésére és nagy szériákban való kipróbálásra. A világ első gyártójaként az Audi ilyen központi szervermegoldást kíván alkalmazni a gyártásban. Ha a szerver-infrastruktúra továbbra is megbízhatónak bizonyul, az Audi a világon egyedülálló automatizálási technológiát kívánja sorozatgyártásba állítani az Audinál és a konszernben.

Az Edge Cloud 4 Productionnal néhány központi és helyi szerver veszi át számtalan decentralizált ipari PC munkáját. A szervermegoldás lehetővé teszi a kihasználtsági csúcsok kiegyenlítését a virtualizált kliensek teljes számában, ami lényegesen hatékonyabb erőforrás-felhasználást jelent. A termelés elsősorban a szoftverek bevezetésén, az operációs rendszer módosításán és az informatikai kiadásokon takarít meg.

„Amit itt csinálunk, az egy forradalom az informatikában” – mondja Gerd Walker, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsának tagja. „Eddig, ha új funkciókat akartunk használni, hardvert kellett vásárolnunk. Az Edge Cloud 4 Productionnal csak szoftverként vásárolunk alkalmazásokat. Ez a döntő lépés az IT-platform alapú gyártás felé.”

A mérleg

Öt órás programunk során több gyáregységben megfordultunk. 5 és fél kilométert gyalogoltunk a telefon lépésszámlálója szerint. Meggyőződtünk arról, hogy az Audi ingolstadti központjában a jövő már valóban jelen.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..