Suzuki gyár

Ismét növelte árbevételét a Magyar Suzuki

2022.06.28.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 ezer 974 autót gyártottak. Tavaly 120 ezer 164 autót értékesítettek, amelyből 112 ezer 989 az esztergomi gyártósorról gördült le. A vállalat tavalyi eredményei alapján 14,48 százalékos részesedéssel hatodik éve vezeti a hazai újautó-eladásokat. A Magyar Suzuki 1,7542 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2021-es évet, amely 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

 

A társaság 2021-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 264,9 millió euró (amely 6 százalékkal növekedett a 2020-as évhez képest (242,8 millió euró), az összértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1754,2 millió euró volt. A profit (48,9 millió euró) több mint kétszerese volt a 2020-as értéknek. Ahogy eddig sem, 2021-ben sem fizetett ki a Magyar Suzuki osztalékot. A nyereséget a vállalat mindig visszaforgatja és beruházásokra fordítja. 2021-ben az esztergomi vállalat 92,9 millió euró beruházást hajtott végre (fejlesztették a festőüzemet, új emissziós labort létesítettek), idén 100 millió euró körüli összeget fordít gyártástechnológia- és modellfejlesztésre, valamint a karbonsemlegességi célok időarányos teljesítésére.

Magyar Suzuki

Folyamatos a gyártás

A koronavírust követően az egyre növekvő globális félvezetőhiány jelentősen befolyásolta a teljes autóipart, köztük a Magyar Suzukit is. Elektronikai alkatrész beszállítóival közösen azon dolgozik, hogy a gyártás ellátása folyamatos legyen. Az itthoni kereskedésekben a hazai modellekre 3-4 hónap a szállítási idő, az importautókra 1-2 hónappal ez hosszabb lehet. Az esztergomi gyár termelése, a globális csiphiányra visszavezethetően az előző évhez képest hozzávetőlegesen 4 százalékkal csökkent. A Magyar Suzuki a rendkívüli vírushelyzetben a gyártás visszaesése miatt a fókuszt a gyártástechnológiai fejlesztésekre helyezte.

2021-ben 107 ezer 974 autót gyártottak az esztergomi gyárban, és 120 ezer 164 autót értékesítettek, amelyből 112 ezer 989 az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 ezer 247 autó) 123 országba exportálták.

Hatodik éve piacvezető

Krisztián Róbert operatív igazgató elmondta, hogy a Magyar Suzukinak 2021-ben is sikerült megtartani hatodik éve tartó piacvezető szerepét: 17 ezer 650 Magyarországon regisztrált autóval és 14,48 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt (2020-ban 14 ezer 783 autó és 11,55 százalék részesedés). A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét az Év Magyar Autója 2021 díjas Vitara lett, 8350-at regisztráltak 2021. január 1-je és december 31-e között, míg a második legnépszerűbb az Év Magyar Autója 2020 díjas, 2022-es közönségdíjas S-Cross lett, amelyből 6261-at értékesítettek. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 121 ezer 920 – 14,48 százaléka Suzuki volt.

Suzuki S-Cross, közönségdíj

Krisztián Róbert kérdésre elmondta, hogy vásárlói oldalon van bőven kereslet az esztergomi gyártású Suzukikra, de idén biztosan nem tudják majd kielégíteni a piaci igényeket -2022-ben piaci csökkenéssel számolnak -, de mindent megtesznek, hogy a gyártás tekintetében legalább megközelítsék az elvárásokat. Urbán László vezérigazgató-helyettes összefoglalójában rámutatott, hogy a csiphiány idén tovább nehezíti a gyártást és fel kell készülniük arra, hogy várhatóan jövőre sem oldódnak meg az ellátási problémák. Acumi Maszato vezérigazgató kérdésre válaszolva kifejtette, hogy a korábban gyártott dízelautók károsanyag-kibocsátásával kapcsolatban valóban megkeresték a vállalatot az európai hatóságok, de erről részleteket nem árult el, megerősítette ugyanakkor, hogy a Magyar Suzuki mindenben együttműködik az ellenőrző szervekkel.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nemcsak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Suzuki hajómotor üzletága 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és piacvezető Magyarországon. A divízió 800 hajómotort értékesített idehaza és 2112 hajómotort exportált 2021-ben. A környezettudatos szemlélet a teljes Suzuki csoportot érinti: a hajós üzletág 376 termék csomagolását tette környezettudatosabbá, ezzel 2020 októbere és 2021 novembere között 4039 kilogrammal csökkentette a termékei forgalmazásához kapcsolódó műanyag-felhasználást.

A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hetedik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 454 motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 148 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2021-ben Magyarországon.

Átlagosan 12 százalékkal emelték a béreket

A Magyar Suzuki számára az egyik legnagyobb értéket a munkatársai jelentik, ezért a nehézségek ellenére a Magyar Suzuki átlagosan 12 százalékkal emelte a béreket idén márciusban év elejétől visszamenőlegesen. 2015 és 2022 között a fizikai dolgozók alapbére átlagosan 86,1 százalékkal, az irodai állomány alapbére átlagosan 61,7 százalékkal emelkedett. A vállalat új, teljesítményalapú pótlékrendszert is bevezetett. A sajtótájékoztatón Fejesné Gyurján Ildikó operatív igazgató elmondta, hogy a munkaerőhiány mérséklése érdekében kísérleti jelleggel kétéves fix szerződéssel indiai munkavállalókat foglalkoztatnak, a vállalat dolgozóinak létszáma jelenleg 2700 fő. Örömtelinek nevezte, hogy a dolgozók fele legalább 15 éve tagja a csapatnak.

2025 után érkeznek az elektromos modellek

A Suzuki Motor Corporation a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez szükséges elektromos technológia kifejlesztésén dolgozik. A Suzuki csoport a 2025-ös pénzügyi évig 1000 milliárd jent – 8 milliárd eurót – fordít kutatás-fejlesztésre, beleértve a hibrid, illetve az elektromos járművek fejlesztését is. A Suzuki tervei között szerepel, hogy 2030-tól világszerte jelentősen növeli termékpalettájában az elektromos meghajtású modellek arányát. A Suzuki célja, hogy saját mérnöki állományának igénybevételével modernizálják a gyártástechnológiai eljárásokat és további lépéseket tegyenek a karbonsemlegesség irányába.

A Suzuki csoport részeként a Magyar Suzuki is elindult a karbonsemlegesség felé vezető úton. Tavaly elkészült a vállalat energiatérképe: minden üzemegység megvizsgálta, hogy energiahatékonyság szempontjából miként optimalizálhatják munkafolyamataikat közép és hosszú távon. Mindemellett napelempark kialakítása is cél az esztergomi üzem területén 2022-ben. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy röviddel 2025 után már várható az első esztergomi elektromos autó.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....