együttműködés

„Istenszintű szövetségesekkel” fejleszti tovább villanyautóit a Toyota

2025.06.23.

A maguk szakterületének legkiemelkedőbb specialistáival lépett együttműködésre a Toyota. A Xiaomi és a Huawei bevonásával minden eddiginél magasabb szintű vezetőtámogató technológiák és fejlett mesterséges intelligencia kerülhet a cég elektromos járműveibe.

Software-defined vehicles (SDV), azaz szoftver alapú járművek: évek óta ez az a kulcsszó az autóiparban, amelyhez kik reménykedve, kik rettegve igazítják magukat. A vezeték nélküli frissítések, a felhővel állandó kapcsolatban álló fedélzeti rendszerek, az online kapcsolódás korában kezdenek háttérbe szorulni a hagyományos járműtechnológiák. Az ügyfelek egyre nagyobb hányada már nem a hajtáslánc vagy éppen a futómű jellemzői alapján határoz következő autójáról: a szórakoztató és tájékoztató (infotainment) rendszerek tudása, a képernyők felbontása és frissítése, a fedélzeti operációs rendszer paraméterei sokaknak fontosabbak a vásárlási döntés során.

Ebben a versenyfutásban nem a szokásos ellenfelekkel küzdenek az autógyártók: vadonatúj szereplők jelentek meg a színen (számuk folyamatosan nő), méghozzá olyanok, akik nem a járműiparban, hanem az elektronikában, az informatikában, az online kapcsolódásban rendelkeznek hatalmas tudással – pont azokon a területeken, amelyek a legvonzóbbak a vásárlók számára. Két lehetőség áll az autógyártók előtt – kifejleszteni saját kompetenciájukat, vagy összefogni az új technológiai vállalkozásokkal. Az utóbbi rövid, az előbbi hosszú távon biztosítja az érintettek iparági érvényesülését, azt azonban csak a legnagyobbak engedhetik meg maguknak, hogy mindkét úton egyszerre induljanak el – így tett a Toyota is, amely hajtáslánc-filozófiájához hasonlóan az SDV piacán is a párhuzamosan megoldások híve. Miközben saját technológiai kutató- és fejlesztőlaboratóriumokkal rendelkezik, minden lehetséges területen igyekszik stratégiai együttműködési megállapodást kötni a legrelevánsabb szakértőkkel. 

Ma már a Toyota számára is Kína az egyik legfontosabb földrajzi régió. Gyártási, fejlesztési és értékesítési szempontból egyaránt önálló életet él itt az autógyártó: bár készülnek itt globális modelljei és technológiái, a legtöbb helyben fejlesztett megoldást és típust kifejezetten és kizárólag a kínai piacra szánják – az más kérdés, hogy az elsajátított tudás, a kidolgozott technológiák később világszerte erősíthetik az autógyártó típusait.

Így történt, hogy a GAC Toyota – a japán autógyártó egyik helyi érdekeltsége, amely tavaly már közel háromnegyed millió járművet gyártott és értékesített – legutóbbi technológiai szakmai napján olyan élvonalbeli partnereket mutathatott be, mint a Huawei, a Xiaomi vagy a Momenta. Az utóbbi kifejezetten önvezető autók vezérlő technológiáira szakosodott vállalkozás, az előbbieket viszont nem kell bemutatni: olyan globális jelentőségű telekommunikációs és szórakoztatóelektronikai óriások, amelyek évek óta maguk is komoly erőforrásokat fordítanak autóipari fejlesztésekre – a Xiaomi például saját nevén gyárt és forgalmaz elektromos járműveket.

A GAC Toyota a technológiai fórumot megelőzően arról írt közösségi csatornáin, hogy „istenszintű szövetségesek sietnek a segítségünkre”, és ebben az összefüggésben nem is túloztak.

Noha az ilyen jellegű kooperációk jellemzően általános fejlesztésekre koncentrálnak, ez esetben nagyon is meghatározható, mikor születik meg az „istenek együttműködésének” első gyümölcse. A Toyota bZ7 szedán, az autógyártó idén tavasszal bemutatott, tisztán elektromos nagyautója az első olyan termék, amelyben a Xiaomi intelligens eszközei biztosítanak folyamatos kapcsolatot az autó és tulajdonosa között. Ugyanebben a még idén gyártásba kerülő autóban debütál a Huawei új generációs rendszere, a HarmonyOS 5.0, amely minden eddiginél gyorsabb és rugalmasabb digitális ökoszisztémát hoz létre. Ez az autót, valamint annak szűkebb és tágabb környezetét egyaránt magában foglalja. Az operációs rendszer mesterségesintelligencia-alapú hangvezérelt asszisztenst is kínál, ez azonban csak 2028 táján valósulhat meg. 

 

Fotó: CarScoops, Huawei Central



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.16
A legendás gépek birtoklásánál is jobban vágyott arra, hogy létrehozzon egyet. ..
2025.07.16
Sem személyautóból, sem haszonjárműből nem értékesített annyit még az év első hat hónapjában a....
2025.07.16
Kínai megállapodás új lendületet ad a Steyr Automotive-nak – írja az orf.at.   ..
2025.07.16
Megszakította útját egy Bulgáriából Lengyelországba tartó repülőgép Budapesten szerda reggel -....
2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....
2025.07.16
Jelentősen felfutott a kínai autók értékesítése, 2024-ben 3559 kínai autó talált gazdára. A márkák....