Isuzu

A japán sportkocsi, amiről még nem hallottál

2022.02.09.

Nem véletlenül kapott olaszosan csengő nevet, és bukólámpákat az Isuzu Piazza. Megelőzte korát, mégsem lett belőle sláger.

Más idők jártak a 80-as években. Akkoriban még könnyedén életben maradt egy kissebb autógyár is Japánban. Mi több, egy alapvetően haszonjárművekre szakosodott cégnek még olyan mellék projektekre is volt büdzséje, energiája és ideje, mint egy háromajtós sportkupé megalkotása. Így született meg 1980-ban az Isuzu Piazza, vagy ahogy Amerikában hívták, az Isuzu Impulse, ami hiába volt egy hátsókerekes, bukólámpás, akár turbós sportautó, mégsem sokan ismerik.

Ez volt az Isuzu első személyautója, ami Európában és Észak-Amerikában is széleskörben elérhető volt, az USA-ban mégis mindösszesen 2300-at állítottak forgalomba. Mondjuk az is igaz, hogy a gyártási kapacitás sem volt combos: alig több, mint 13 000 darabot gyártottak belőle összesen. Ezzel alighanem, a Piazza minden idők egyik legritkább japán sportkocsija. Pedig minden részletében ott zsizseg a bohém 80-as évek. Kezdve Giorgette Giugiaro zseniális hasáb formatervével, az elmaradhatatlan bukólámpákkal, és a korát megelőző digitális műszercsoporttal.

Giugiaro állítása szerint számtalan korábbi formatervet gyúrt egybe az alkotás során, ami annyira jól szerepelt az 1979-es Tokiói Autószalonon, hogy 48 órával később változatlan formában vitte gyártásba az Isuzu. Egy lapátos volt az ablaktörlő, a kormányoszlopot pedig a műszercsoporttal együtt lehetett állítani. Motorterében sosem dolgoztak igazi erőgépek, de a kor mércéjével a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorok hozták a szintet: eleinte volt belőle 120 lóerős, 135 lóerős változat is, 5-ös manuális váltóval vagy 4-es automatával, míg később jött a 140 lóerős, turbós, RS csúcsmodell.

Még egy további generációval is megpróbálkozot az Isuzu, de mindössze három éves életciklusával még rövidebb életű volt, mint a Piazza. A második Impulse már rövidebb kupé formát kapott, és mivel a General Motors world car padlólemezére épült, szoros rokonságban volt a Geo Stormmal és a Lotus Elan M100-zal. Szerencsére a bukólámpákat megtartotta, noha a formavilága közel sem olyan harmónikus és stílusos, mint elődjének.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....