japán autógyártók

Japánnak bejött az óvatos villanyosítás

2024.03.25.

Stagnálni látszik az elektromos autók piaca, ami sok gyártónak fejtörést okoz, miközben a japán gyártók zökkenőmentesen működnek, hiszen előre megjósolták a lassulást.

Amennyire előretörtek a technológia területén a Japánok a 80-as, 90-es években, most annyira óvatosan álltak az elektromos autózáshoz. Ha valaki járt már Japánban, az tudja, hogy a világ talán leglogikusabb autópiaca van ott. Mindenki olyan és akkora autóval jár, ami az életviteléhez a legszükségesebb. A nagyzolás egyáltalán nem szerepel a szótárukban, népség szinten sem, ugyanakkor a praktikus és megfizethető kei carokat és kisebb családi autókat nagyon kedvelik. Nem véletlen, hogy nem ültek fel a 2 tonnás elektromos SUV-k robogó vonatára – az ő szemükben ennek egyszerűen semmi értelme.

Nyilván a Toyota emelte fel leghangosabban a szavát a totális villanyos elköteleződés ellen, de az ő óvatosságuk érthető a világ legnagyobb autógyártójaként. Akitől több millió ember munkája függ, az csak nagyon óvatosan szánhatja el magát ekkora változás felé. Ugyanakkor nem csak a Toyota, hanem a többi japán gyártó is óvatosan villanyosított, és úgy tűnik, hogy a számításaik beigazolódni látszódnak. Például a Mercedes vagy a Ford már bejelentette, hogy a villanyos eladások százalékarányának lassulása miatt kénytelen újragondolni teljes villanyos elköteleződését, a General Motors pedig visszafogja nagyratörő villanyos pickup terveit, és még a kínai gyártóktól is hallunk akár több hónapos gyár leállásokról (BYD, HiPhi), hiszen túl nagy mennyiséget gyártottak, a felvásárló piac viszont elmarad.

Úgy tűnik tehát, hogy több cégvezetőt is váratlanul ér a tisztán elektromos autók piacának lassulása, de ez nem mondható el a japán gyártókról. A Honda, a Subaru, a Nissan és a Mazda is csak óvatosan, egy-egy modellel szállt be az elektromos piacra, és látszólag nem is érinti őket érzékenyen a mostani visszaesés. „A vásárlók döntik el az elektrifikáció sebességét.” – mondta Stephan Ma, a Nissan pénzügyi igazgatója. „Az elektrifikáció nem egy lineáris növekedés, egy egyenes vonal. Fel és le is fog mozogni. De hosszútávon növekedni fog.” Ez alapján pedig azt lehet sejteni, hogy a japánok sem engedték el teljesen az elektromos autózást, csupán óvatosabbak, és inkább azt veszik figyelembe, hogy az ügyfelek mit szeretnének most.

Hasonlóan nyilatkozott Eiji Fujimura, a Honda pénzügyi igazgatója is. „Annak ellenére, hogy számítottunk lassulásra a villanyos autók piacán, továbbra is számolunk az elektromos autókkal.” A Subaru mintegy 1,5 milliárd yen értékű villanyos befeketetést tervez a közeljövőben. Eközben a Toyota épp rekord eladásokat ért el a hibrid autóival, és arra készült, hogy 2025-ben mintegy 5 millió darab benzines-elektromos modellt értékesít. A jövőben sem tervezik elkötelezni magukat kizárólag a villanyhajtás felé, szeretnének egy olyan kínálatot, amiben megtalálható minden, az akkumulátoros-elektromos modellektől, a plug-in hybrideken át, a hibridig, és persze a hidrogénig, ami továbbra sem tud kilépni a mellékprojekt skatulyából.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....