elektormobilitás

Jöhet a teljesen elektromos Lexus

2018.10.05.

Egy japán napilap úgy tudja, a Lexus UX lesz a Toyota-csoport első típusa, amely tisztán elektromos hajtást kaphat. Van logika az elképzelésben.

A Toyota-csoport is belép az elektromos mobilitás piacára. Ez tavaly december óta már nem újdonság: a vállalat 2017 végén jelentette be, hogy a 2020-as évek elején legalább tíz, tisztán elektromos modellt bocsát piacra, valamint hogy 2030-ra évente egymillió darab emissziómentes (akkumulátoros és üzemanyagcellás) járművet kíván értékesíteni.

Mindez nem jelenti azt, hogy a vállalat hátat fordított volna korábbi szemléletének: rövidtávon és középtávon a hibrid technológiára, hosszú távon pedig a hidrogén üzemanyagcellára összpontosít a gyártó, mint a piaci, technológiai és törvényi adottságoknak leginkább megfelelő alternatív hajtási módozatra. Ahogy TerasiSigeki, a cégcsoport elektromos mobilitás üzleti terveiért felelős alelnöke egy korábbi interjújában elmondta:„Tömegpiaci gyártóként ki kell terjesztenünk villamosított ajánlatunkat. Ahhoz, hogy elő tudjuk segíteni a tisztán elektromos üzemű járművek szélesebb körű elterjedését, fokoznunk kell műszaki fejlesztési felkészültségünket, és foglalkoznunk kell a technológia társadalmi vonzataival is.” Leszögezte azt is, hogy a Toyota továbbra is a Miraiban bemutatott üzemanyagcellás technológiát tekinti a jövő megoldásának (ezt később maga AkioToyoda, a cégcsoport első embere is megerősítette), ám szükségesnek látja, hogy mindkét emissziómentes szegmensbennövelje jelenlétét a cég (a Toyota idén nyáron ismertetett célkitűzése, hogy a húszas években több hidrogén üzemű személy-, illetve haszongépkocsit is piacra dobjon, és a technológia árát jelentősen csökkentve megtízszerezze jelenlegi FCEV eladásait).

A jelek szerint tehát 2020-tól – azaz várhatóan már 2020-bana Toyota-csoport is szereplőjévé válik a jelenleg alig egyszázalékos globális piaci részesedéssel bíró, ám hosszú távon a becslések szerint az összeladások egytizedét kitevő EV piacnak. A kérdés már csak az, hogy melyik jelenlegi modellt éri a megtiszteltetés, hogy első lehet ezen a piacon – egy japán napilap azonban már erre is tudni véli a választ.

A Toyota szűkebb pátriájában, az Aicsi prefektúrában megjelenő Csunicsi Sinbun ugyanis azt írja, a Lexus UX alapjaira épülhet fel a Toyota-csoport első, tisztán elektromos modellje. Az értesülés forrását sajnos nem jelölik meg, de a feltételezés logikus: egyrészt az elektromos járművek magasabb költségét könnyebben elbírja egy prémium termék, amelynek vételárát arányaiban kevésbé emeli meg a technológia. Másrészt az akkumulátoros elektromos hajtástechnológia az elmúlt években elért, kétségtelen előrelépések ellenére ma is elsősorban városi használatra ideális, pontosan, ahogy a Toyota legkisebb, GA-C jelű padlólemezére épülő kompakt crossovere. Ez az ultramodern platform ráadásul eleve támogatja az alternatív hajtási módozatok beépítését, így költséghatékonyan alakítható ki rajta egy elektromos hajtáslánc.

A legfontosabb szempont mégis sokkal inkább emberi, mint műszaki: a Lexus UX egy vadonatúj vevőkört szólít meg, amelynek fiatal, progresszív tagjai minden más demográfiai csoportnál fogékonyabbak az új, innovatív műszaki megoldásokra, nem kötik őket autóipari konvenciók, ellenben elkötelezetten igyekeznek óvni a környezetet. Mindez azt jelenti, hogy a Toyota-csoport kiterjedt globális portfolióján belül a Lexus legkisebb, legújabb crossovere minden más típusnál alkalmasabb lehet a vadonatúj technológia bevezetésére.

A Toyota egyelőre nem kommentálta hivatalosan az értesülést. Mivel azonban másfél éven belül esedékessé válik a cégcsoport első elektromos modelljének bemutatása, nem sok idő kell már hozzá, hogy biztosan kiderüljön kié lesz az első fecske szerepe a modellpalettán belül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....