Citroën

Kalandra termett Citroën: My AMI Buggy

2021.12.16.

A Citroën My AMI Buggy Concept tanulmány egy korlátokat nem ismerő, karakteres elképzelés a szabadidő eltöltésének egyedi módjáról - írja a márka közleménye.

Az extrovertált, színes és robusztus stílusú koncepció vagánysága ellenére nagyon egyszerű és funkcionális is egyben. E teljesen rendhagyó AMI-t a Citroën mérnökei elsősorban azoknak tervezték, akik egy rendkívül karakteres és határozott egyéniségű, könnyen használható elektromos eszközre vágynak.

A Citroën My AMI Buggy Concept azokat a független szellemeket célozza meg, akik az országutakon vagy strandokon tett kirándulásokat is igazi kalandként élik meg. A praktikus tulajdonságai miatt vonzó tanulmány egy hétvégi kiruccanásokra, tengerparti nyaralásra vagy zöld környezetben való kikapcsolódásra termett közlekedési eszköz.

A modell a villanymeghajtásnak hála zaj és szén-dioxid-kibocsátás nélkül közlekedik, és mivel nincsenek ajtók, utazás közben tökéletesen eggyé válhatunk a környezettel. Az elektromos vezetés előnyei mellett a panorámatetőn át bezúduló napfényt is élvezhetjük.

„A My AMI Buggy Concept az AMI filozófiájához híven nem egy autó. Ennek megfelelően a játékos és funkcionális jellemzők tekintetében az építőjátékokból, az ergonómia és az esztétikum vonatkozásában pedig – mely a mindennapi tárgyakban (bútorok, világítótestek stb.) és a divatos kiegészítőkben (edzőcipők, sportcikkek, szemüvegek stb.) is megnyilvánul – az ipari formatervezésből merítettünk ihletet. A sajtolással készült, egyszerű formájú kamera- és okostelefon-tartókat például olyan tervezők munkái ihlették, akik a múlt század második felében alapvető és időtálló fogyasztási cikkeket alkottak. A My AMI Buggy Concept az emblematikus kortárs ipari tárgyak legtisztább hagyományát követve elsősorban minimalista, funkcionális és egyszerű szeretne lenni” fejtette ki Samuel Pericles, a My AMI Buggy tervezője.

DESIGN: EGY VAGÁNY KALANDOR FELVÁLLALTAN ROBUSZTUS KÜLSŐ

A nagy, erősen barázdált kerekein stabilan ülő My AMI Buggy kifejezetten masszív, harcedzett benyomást kelt, amit az első és hátsó gallytörő rácsok, fényszórószegélyek és -védők, lökhárítók, valamint a márkajelzést hordozó plasztronok csak tovább erősítenek.

Kétoldalt a szabadidős sziluett elmaradhatatlan elemei az újratervezett sárvédő-szélesítések és az ajtók alján elhelyezett védőcsövek. A tetőcsomagtartó és rajta a pótkerék szintén a kaland-jelleget hangsúlyozzák.

A tető elején elhelyezett LED-es fénysáv bátran néz szembe az éjszakával és a köddel. Álló helyzetben az általa kibocsátott fénynek és a hordozható hangszóróról szóló zenének köszönhetően igazi tábortűz körüli hangulat uralkodik.

Az ajtók helyén rossz időben behúzható, cipzárral záródó, átlátszó vízhatlan fóliát találunk, a felső részén a hagyományos járművek üvegablakaira emlékeztető nyílással. A praktikus védőfólia eltávolítható és összetekert állapotban, a hozzá készült huzatban az ülések mögött tárolható.

A szélvédő fölött a tető folytatásában egy ellenző véd az időjárás viszontagságaitól. Nyáron ugyanez árnyékolóként szolgál a tűző nap ellen.

A nagy méretű terepgumik és a mattarany felnik mindenféle útfelületen jó tapadást és fokozott stabilitást biztosítanak, miközben a jármű alapstílusával is jól harmonizálnak. Noha a tervezők fantáziája szabadon szárnyalhatott, végig ügyeltek arra, hogy reális és hatékony tanulmány szülessen.

Egyes elemek rögzítése kimondottan kihívások elé állította a szakembereket, akik helyenként kénytelenek voltak azokat közvetlenül a csővázas alvázra erősíteni, hogy szilárdan tartsanak. Ez történt a gallytörő rácsok és a tetőre erősített pótkerék esetében is. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....