közlekedésbiztonság
A Sécurité Routière kilenc önkiszolgáló kerékpár- és rollerkölcsönző, ill. egy hosszútávra elektromos rásegítéses kerékpárkölcsönző céggel közreműködve láthatósági kampányt szervezett. A kezdeményezés keretében október 14-23. között 58 100 db önkiszolgáló vagy tartósan bérelt jármű kormányán fényvisszaverő pántokat helyeztek el Párizsban, Bordeaux-ban, Lyonban és Marseille-ben.
Látni és látszani - a közlekedésbiztonság egyik alapvetése (kép: Routiére facebook oldal)
Ezek a láthatósági pántok a láthatóság fontosságára hívták fel a kerékpárosok és rollerezők figyelmét néhány nappal a téli időszámításra átállás előtt (október 25.), amikor a korai sötétedés csökkenti a láthatóságot.
Tavaly szeptemberben a Sécurité Routière már indított egy kampányt városi digitális kijelzőkön, nyomtatott és digitális közösségi hálókon keresztül azért, hogy ösztönözze az autósokat és a kerékpárosokat a kölcsönös odafigyelésre és a szabályok betartására a jobb „együttélés” érdekében az utakon. A fényvisszaverő pántok most kiegészítik és újragombolják ezt a tavalyi kampányt is.