McLaren

Kereken 1000 lóerős az új csúcs-McLaren

2014.08.16.

A P1 kihegyezett, közúton nem használható GTR változatáról azt állítja a wokingi gyártó, hogy a világ legjobb autója versenypályára.

A McLaren P1 GTR a kaliforniai Pebble Beach Concours d'Elegance luxuskiállításon mutatkozott be, egyelőre csak dizájn tanulmányként. Számos módosítást tartalmaz a normál P1-hez képest, amelyek közül a legfontosabb, hogy a 3,8 literes V8-as ikerturbós motorból és a villanymotorból álló hibrid hajtásrendszer teljesítményét 916 lóerőről kereken 1000 lóerőre növelték meg.

A kocsi 80 mm-rel szélesebb első nyomtávot és hatékonyabb aero-csomagot is kapott Wokingban, ami módosított hűtőnyílásokat, mélyebbre tett első szplittert, tetőnyílást, egy új oldalsó légterelőt – amely a padló aerodinamikai hatékonyságát javítja és több levegőt terel a motor légbeömlő nyílásához – nagyobb diffúzort és egy hatalmas állandóan kint lévő hátsó szárnyat tartalmaz, amely a hidraulikus légellenállás-csökkentő rendszer bekapcsolásakor megváltoztatja a szögét, hogy egyenesben nagyobb sebesség elérését tegye lehetővé.

A 19 colos rendkívül könnyű kovácsolt felnik egy csavarral rögzítettek, mint a versenyautókon, hogy gyorsabban lehessen cserélni őket, és a műveletet az is megkönnyíti, hogy az sűrített levegős emelőrendszer be van építve a kocsiba. A kocsi hasmagassága alacsonyabb, mint a normál P1-esen, és nem lehet állítani, a gumik mintázat nélküli slickek.

A McLaren különleges Special Operations részlege által készített P1 GTR jövőre, azután kerül gyártásba, hogy az utolsó is elkészült a 375 darab normál P1-esből. Úgy számol a cég, hogy 20-30 autóra lesz igény.

Kizárólag azok rendelhetik mag a GTR-t a McLarentől, akik már rendelkeznek normál P1-essel is, ők az autó mellé élő és szimulátoros vezetéstechnikai tréninget is kapnak, és bebocsátást nyernek a McLaren által szervezett pályanapokra is. egyelőre nem tudni, hány darabot terveznek gyártani az 1,98 millió fontba, azaz 775 millió forintba kerülő pályaautóból.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....