Yangwang
Még szoknunk kell a kínai márkák nevét, de kénytelenek leszünk megtenni, mert a nyakunkon vannak itt Európában is, és olyan autókat hoznak napról-napra, amik megizzasztják a hagyományos európai gyártóinkat is. A YangWang név talán az U9 hiperautójuk miatt csenghet ismerősen sokaknak. Ez az az autó, amelyik képes egyhelyben megfordulni, elugrani a földről és akár három keréken is autózni. Hogy ezekre mennyi szükség van, az megkérdőjelezhető, de mindenképp sikerült felhívni magukra a figyelmet, amit most az új U7 sportos szedánnal szeretnének meglovagolni.
A BYD prémium almárkája egyből az elektromos szedánok alapvető viszonyítási pontjára, a Tesla Model S Plaid-re céloz, ugyanis a Kínai Ipari és Informatikai Minisztériuma elárulta, hogy az U7 1287 lóerős lesz a négy elektromos motorjának köszönhetően. Összehasonlításképp, a Model S Plaid 1025 lóerős, míg a BMW M5 Competition 600 lóerős, tehát a legikonikusabb szedánnál kétszer erősebb. Mindezt egy óriási, 125,5 kWh-s LFP akkumulátorral támogatják meg, ami ugyan könnyebb és olcsóbb, de még így is brutális tömege lehet az akár 800 km-es hatótávra is képes YangWang szedánnak. Még a bevezető modell is 720 km megtételére lehet képes, noha – ahogy mindig – most sem közölték, hogy milyen ciklus szerint mérve.
Emellett az aerodinamikára is odafigyeltek a mérnökök: egészen elképesztő, 0,195 Cd értéket tudtak elérni. Hangsúlyos az orr részen a két U-alakú fényszóró, amik hűtőrács hiányában szinte az egész orrot elfoglalják. A tetőn lévő púp arra enged utalni, hogy LiDAR rendszert is használ majd a Level 3-as félönvezetéshez, míg a gyönyörűen lejtő tetővonal mögött az egész autón végighúzódó hátsó lámpatestet találunk. Sajnos egyelőre nem mutatták meg, hogy milyen lesz belülről, de biztosak lehetünk egy végtelenül letisztult, bőrrel borított utastérben, nyilván hatalmas kijelzőkkel tarkítva. Sokban osztozhat majd az U8 SUV-val.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!