Continental

Kézzel gyártott kerékpárabroncsokkal versenyeznek a Tour de France-on

2019.07.27.

Vasárnap ér véget a világ egyik legnehezebb versenye, a Tour de France. A sárga trikó (Maillot jaune) megszerzéséért folytatott csatában az abroncsok minősége az egyik legfontosabb tényező a szakaszgyőzelmek és dobogós helyek eldöntésében. A megfelelő bicikli abroncs kiválasztása legalább olyan fontos ennél a kerékpáros viadalnál, mint például a Forma 1-es autóversenyeknél.

Csúcstechnológia Korbach-ból

Idén összesen hat csapat állt rajthoz a Continental Pro LTD versenyabroncsaival. Ezt a kézzel készült gumiabroncsot a németországi Korbachban gyártják. A speciális kerékpár abroncs mindössze 250 grammot nyom, ezért jelentős szerepet tölt be a súlycsökkentésben. A szingó gumiabroncsként is ismert abroncs finom mintázattal készül, további előnye, hogy ragasztással rögzítik a felnire, éppen ezért nem tud leválni róla. A legelképesztőbb tulajdonsága azonban az, hogy extrém keskeny felületen érintkezik a talajjal a lehető legoptimálisabb gördülési ellenállás érdekében. A Continental Pro LTD abroncs egy meredek lejtőn lefelé akár 100 km/órás sebességnél is képes megfelelő tapadást és precizitást nyújtani.

BlackChili-keverék

Az abroncsban lévő gumikeveréknek három követelménynek – tapadás, gördülési ellenállás, futásteljesítmény - kell megfelelnie. A fejlesztők eddig azonban csak úgy tudtak javítani az egyik tényezőn, ha közben kisebb hangsúlyt fektettek egy másikra. A Continental szakértői az egyensúly megtalálását tartották fontosnak, ezért kifejlesztették a BlackChili keveréket, ami a legújabb polimer és nyersanyag kutatási eredmények alapján megalkotott felső futófelületi összetevő. Ebben a keverékben a szintetikus gumit természetes gumival ötvözik, így különösen nagy teljesítményű futófelületet alkotnak meg, amelyhez az alaknak és felületi tulajdonságoknak megfelelően optimalizált koromrészecskéket adnak. Mint minden Continental személyautóra tervezett abroncs, úgy a kerékpárokra szánt gumiabroncsok is kihasználják a német technológiai vállalat különleges, BlackChili gumikeverékének előnyeit.

A világ legkeményebb kerékpárversenye július 6-án rajtolt Brüsszelből, és 21 szakasszal később, Párizsban ér véget. Idén a versenyzőknek 3,460 kilométert kell leküzdeniük a verseny során. Az egyenként legalább 27 kilométeres egyéni és csapat szakaszok mellett a figyelem ismét az extrém nehéz hegyi szakaszokra irányul.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..