e-mobilitás

Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában

2019.04.23.

Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó szénmentesítési programban. Már az idén jelentősen kibővül az elektromos hajtásrendszerű járművek kínálata, a vállalatcsoport által 2028-ig tervezett 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készül majd.

A mobilitási offenzíva folytatása és az elektromos mobilitás elfogadottságának növelése érdekében új vegyesvállalat hivatott bővíteni a töltőinfrastruktúrát. A jövő technikáinak átfogó kutatása szolgálatában a Volkswagen Group China az új ONE R&D struktúra keretében fogja össze a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés teljesítményét.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ígéretünkhöz híven nem csupán a károsanyag-kibocsátás mérséklésének jogszabályi előírásait teljesítjük Kínában, hanem tisztaüzemű mobilitással és környezetkímélő gyártási folyamatokkal lépésről-lépésre teljes mértékben a szén-dioxid-semlegességre összpontosítunk. Kína e tekintetben központi jelentőségű.”

Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója így fogalmazott: „A Volkswagen Group China 2019-ben folytatja elektromos járműflottája kiépítését, s az év végére tizennégy elektromos modellel kiemelkedően széles választékkal szolgálunk Kínában ügyfeleinknek. Két modellünkkel, amelyek jövőre már a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) alapjain érkeznek a piacra, illetve a digitalizáció területén tervezett beruházásainkkal folytatjuk a Volkswagen átalakítását, kínai partnereinkkel közösen teljes mértékben újraértelmezve a mobilitást.”

Elektromos mobilitási offenzívája keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig mintegy 11,6 millió elektromos autó gyártását tervezi Kínában, ami több mint a fele a vállalatcsoport által kitűzött teljes 22 milliós volumennek, amihez mindhárom vegyesvállalat – a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen – hozzájárul.

Amint az elkövetkező év során a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi az MEB-alapokra épülő járművek gyártását, egyedül ez a termelőkapacitás mintegy 600 ezer tisztán elektromos hajtásrendszerű járművet jelent éves szinten.

Mindezeken túl a JAC és a SEAT saját platformot fejleszt kisebb elektromos autók számára.

A Volkswagen és partnerei mind a harminchárom kínai termelési helyszínének ökológiai lábnyomát tovább kell javítani. Egyedül az elmúlt év során 13 százalékkal sikerült csökkenteni a kínai üzemek szén-dioxid-emisszióját, összesen 390 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását előzve meg.

A töltőinfrastruktúra bővítése

Új vegyesvállalatával a Volkswagen a töltőinfrastruktúra fejlesztését célozza, hogy kínai ügyfelei rugalmasabban és kényelmesebben tölthessék fel elektromos járműveiket, otthon és útközben egyaránt. A Star Charge, a FAW és a JAC együttműködésének keretében az idei év végétől privát falitöltőket (Wallbox) kínál és nagyszámú nyilvánosan igénybe vehető töltőállomást létesít, arról pedig, hogy az autósok gyorsan és egyszerűen találhassanak megfelelő töltőállomást, a felhasználók és a töltőállomások hálózati kapcsolata gondoskodhat. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata kínálja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát.

Új technikák a jövő, új modellek a jelen számára

A jövő technikái fejlesztési teljesítményének és kapacitásának bővítése érdekében a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés ONE R&D struktúrát alakít ki, e szoros együttműködés keretében aknázva ki a lehetséges szinergiákat és fokozva a hatékonyságot.

A jelenlegi ügyféligények kielégítésére a vállalatcsoport márkái egyedül az idén nyolc új SUV modellel jelennek meg a piacon, amelyek közül öt helyi gyártású.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.31
Hiába nőtt fel a 3-as BMW, mégis olyan inspiráló tudott maradni, mint az elődjei, még plug-in....
2020.05.31
Felelőtlen román sofőrt állítottak meg a Győr-Moson-Sopron megyei rendőrök - írja a police.hu.  ..
2020.05.31
A koronavírus-járvány miatt rendkívüli - távolságtartó - szabályokat vezettek be a MÁV-Start....
2020.05.31
Megannyira furcsaság fedezhető fel a Citroen legújabb személyautóján, ami legtöbb paraméterében....
2020.05.31
Továbbra is célunk, hogy magyar űrhajóst küldjünk a Nemzetközi Űrállomásra az évtized közepéig -....
2020.05.31
Már nincs futam, amelyen ne hallanánk Lewis Hamilton versenymérnökétől a „Hammertime” utasítást.....
2020.05.31
Igor Varchenko Ciprusról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.05.31
A kerékpár története 1817-ben kezdődött az ősbicikli megszületésével, majd számos feltaláló tett....
2020.05.31
Az ukrán fél fogadóképtelensége miatt sem belépő, sem kilépő irányban nincs átléptetés - írja a....
2020.05.31
Dr. Werner Tietz július 1-i hatállyal a SEAT új, a kutatásért és fejlesztésért felelős végrehajtó....