Villanyautó

Kínai nyomás nélkül nem csökkenne a villanyautók ára?

2024.01.09.

Rendesen felforgatják ez európai autóipart az olcsó kínai elektromos autók, aminek a nagy múltú gyártók nem örülnek, a vásárlók viszont jobban jöhetnek ki a dologból a végén.

Mondhatjuk, hogy mi hoztuk magunkra a bajt, de az utóbbi idők forró autóipari hírei arról árulkodnak, hogy igyekszünk oltani a tüzet. Már akkor érezni lehetett, hogy a hagyományos európai autógyárak bajba kerülhetnek, amikor először próbálták politikailag rákényszeríteni az autópiacra a villanyosítást. Mivel Kína uralja a ritka földfém bányák és feldolgozó üzemek nagy részét, egyértelmű volt, hogy lépéselőnybe kerülhetnek a kínai autógyártók, akiknek ráadásul fiatal és kevésbé fiatal márkaként kisebb bürokráciával is kell megküzdeniük. Mára ott tartunk, hogy egészen pontos célközönségre célozva, akár évente megújulva születnek kínai autómárkák, ami az európai gyártókat is lépésre kényszeríti.

Az Automotive News Europe jelentése szerint több nagy autógyártó is a beszállítók felé fordult, hogy igyekezzenek lejjebb nyomni a fejlesztési és gyártási költségeket, illetve, hogy függetlenedni tudjanak a kínai beszállítóktól. Hirtelen a háromtonnás, hatalmas akksival szerelt SUV-k helyett a megfizethető, olcsó és egyszerű villanyautók kapták a főszerepet és ez nem véletlen. Látva a villanyautó eladások lassulását, mindenki attól tart, hogy ilyen magas árszint mellett egyre kevesebben döntenek majd az akkumulátoros villanyautók vásárlása mellett. Az elektromos autózásra már korán nyitott vásárlók bevásároltak, illetve azok is, akiknek az életébe beilleszthető egy villanyautó. Ugyanakkor nem mindenkinek válasz a kérdéseire egy emissziómentes autó.

A Renault már bejelentette, hogy dolgozik a Twingo folytatásán, ami egy végtelenségig egyszerű, ám logikus és megfizethető autó lesz. Azon dolgoznak, hogy 40%-kal olcsóbban tudják adni villanyautóikat, ezzel pedig azonos árszintre hozzák őket a belsőégésű motorral szerelt autókkal. A Stellantis saját LFP akkumulátorgyárat létesít a kínai CATL-lel, ráadásul az egyik legelőrehaladottabb projekttel rendelkeznek az olcsó villanyautók körében: 24 000 euró alatt érkezik hamarosan a Citroen e-C3. A Volkswagen-csoport és a Tesla is dolgozik egy 25 000 euró alatt elektromos kisautón. A kínai nyomás tehát úgy tűnik, hogy végsősoron begyorsíthatja a törekvéseket, hogy lenyomják az elektromos autós árszintjét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....