Genfi Autószalon

Királyok között: a Mercedes és a Ferrari Genfben

2018.05.09.

Márciusban került megrendezésre az idei Genfi Autószalon. A #GimSwiss hashtagelt esemény Európa legnevesebb autós kiállítása, számos modell itt ünnepli világpremierét is. Prémium és középkategóriás márkák egyaránt képviseltették magukat, nem beszélve olyan tuningcégekről, amelyek alkotásai a földkerekség egészén mélyen tisztelt hírnévvel büszkélkednek. Elérkeztünk a cikksorozat utolsó tagjához.

Mercedes

A Mercedes S-osztály kupé és kabrió kivitele különkiadással tisztelgett a Genfi Autószalonon. Közismert, hogy a csillagos márka tetőtlen modelljei a gyűjtők kedvencei az oldtimerektől kezdve a legújabbakig. A kiállított S560 Cabriolet Swarovski kristályokkal kirakott, LED fényszórókat, OLED hátsó lámpákat, egyedi külső és belső színösszeállítást, varrást és anyagokat, Burmester hifit kapott, mindezt Exclusive Edition felirattal megfejelve. Akinek túl öregesnek tűnnek a 19 colos felnik, ne búsuljon, 20 colos, AMG-felnik is elérhetők az áprilistól rendelhető pároshoz.

Az S-osztály Maybach kivitele még egy lapáttal rátesz az exkluzivitásra. Kilenc külső színnel és két új belső színkombinációval kápráztatta az érdeklődőket a standon, a látvány fokozásáért egy világos felső borítást kapott a kocsitest. A 20 colos felnik és a millió forintokért megvásárolható Maybach utazótáska-garnitúra különlegességről árulkodik.

A motorháztető alatt a Pullmanból már jól ismert, V12-es biturbó lapul, 630 lóerővel, 1000 Nm-rel és 4,7 másodperces 0-100-as gyorsítási képességgel.  Ugyan nem fenyeget a veszélye, hogy rendelek egyet, de augusztustól a sejkek előtt szabad a pálya. És ha nem elégednénk meg ennyivel, 800-900 lóerős gépezeteket is felsorakoztatott a csillagos hadsereg tagjaiból a Brabus, de akadt vérbeli luxus maffiózó S is a Klassen jóvoltából.

Ízlések és pofonok. Akihez közelebb áll a sportos formavilág, annak az új CLS-t ajánlom. Nagyon eltalálták a színeit és az anyagait, megvallva, nagy érdeklődést tanúsítottam iránta hetekkel a genfi kiruccanás előtt. Több benne a hely, mint az elődben, és persze ugyanolyan lenyűgöző a műszerfala, mint a többi új Mercinek – hogy csak pár érdekességet említsek.

Ferrari

Sokak ízlésficamként élték meg az új 812 Superfast érkezését. Mik azok a furcsa bevágások az első fényszóróknál? Innen megy a levegő a kerekekhez, fékekhez. Az újdonság tovább örökíti elődjeinek előnyös tulajdonságait, ugyanakkor még feljebb helyezi a mércét a teljesítmény és az aerodinamika terén. Valljuk be őszintén, nem kis feladat a legjobbat még tovább fejleszteni.

Az alapok mindig jók (F12berlinetta), de művészet több éves viszonylatban még előrébb lépni a csúcstechnológia és a dizájn terén egyaránt. Csak előre és előre, és no lám, elkészült a csoda, amely a leggyorsabb közúti autója az olasz márkának 1947 óta (a középmotoros, limitált kiadásokat nem számolva).

A 65 fokos hengerszögű, 6,5 literes, V12-es motorja itt hallgatható meg. Orrmotoros és hátsó sebességváltós modellben 800 lóerő? Ez több mint páratlan, de a 700 Nm feletti nyomatékra is igen büszkék a Ferrarinál – szívómotorról beszélünk, de 13,6:1-es kompresszióviszonnyal.

A 488 Pistát nagy érdeklődés övezte, mivel az olaszok pályagépe Genfben tartotta világpremierét. Ugyan néhány tizeddel elmarad gyorsulásban az előbb említett nagytestvértől, V8-as biturbója szintén a márka legerősebbje jelenleg. Erős Pista ide vagy oda, egy a lényeg: a ’pálya’ szóval megtoldott 488-as a széria legextrémebb, versenypályás kivitele. Hátsó középmotoros, hátsókerék-hajtású és 770 lóerős.

A hátsó sárvédőkön nagy bevágások levegőztetik a motort és a hűtőket. Az első rész, a lökhárító és a klasszikus értelemben vett motorháztető kialakításakor a kedvező légáramlást tartották szem előtt a mérnökök, láthatóan nagy szabadsággal tevékenykedtek. A 488-as széria tarsolyában van a Legjobb Szupersportautó díj például, de a Top Gearnél és a Motor Trendnél is jeleskedett a család, nem beszélve a V8-as motorról, amely 2016-ban és 2017-ben is éves elismerésben részesült a világszintű megmérettetéseken.

Hogy kinek ajánljuk a Genfi Autószalont? Aki megállás nélkül a legjobb autókat szeretné nézegetni egész nap. Nem volt fals stand, aki kint volt, megérdemelte a figyelmet. Csak semmi válogatás, mindent kötelező volt végig nézni, mert Párizsban, Frankfurtban azért nincs ennyi érdekesség. De egy cseppet se csüggedjen, akinek nincs több szabadnapja egy hasonló túrára, hiszen Bécsből is gazdag képanyaggal és élményekkel térünk haza minden évben. Háromrészes, genfi cikksorozatunk további tagjai itt tekinthetők meg:

A Genfi Autószalonon jártunk - Volvo és Jaguar

First class: brit vérvonal Genfből

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....