pickup
„Vannak ötleteink, vannak fejlesztéseink. Ha minden a tervek szerint halad, akkor jövőre vizualizáljuk (az autót) koncepcióban” – mondta.
Kosztromin egy Lada kisbusz és egy pickup fejlesztéséről beszélt. Elmondása szerint a kisbusz az elöregedett és nem korszerű Lada Largus sorozatot fogja felváltani, s a nyilvánosságot hat hónappal a gyártás előtt fogják tájékoztatni a részletekről.
Ami az AvtoVAz majdani kisteherautóját illeti, Kostromin felhívta figyelmet a szegmens szárnyaló népszerűségére. A divathullámot az AvtoVAZ is meglovagolná.
„Nem is olyan régen ez a szegmens elszállt az űrbe. Tehát minden lehetséges, gondolkodni, fejleszteni, tervezni fogunk” – tette hozzá Kostromin, nem hagyva kétséget a vállalat szándékai felől.

Az orosz szaksajtóban már meg is indult a fantáziálás arról, milyen lehet majd az új kisbusz, a „Lada Vesta Van”. El is készültek róla az első rajzok, a futó Lada-modellek stílusából mertítve saccolták meg, hogyan fog kinézni a kisbusz.
Rég feledésbe merült, de az AvtoVAZ-nak már volt kérészéletűnek bizonyult kisbusza. Ez volt a VAZ 2120-es Nagyezsda modell, amelyet 1998 és 2006 között gyártottak. (A „nagyezsda” reményt jelent oroszul, de női név is egyben). A Nagyezsda összkerékhajtású volt, és olyan részegységekből állt, amelyeket akkor az AvtoVAZ gyártott önállóan. A LADA Niva terepjárótól kapta az alvázát, illetve néhány külső elemet, például az első és hátsó lámpákat a 2110-es Ladától kölcsönözték.

A Nagyezsda gyártása azonban 2006-ban félbeszakadt. Az orosz szaksajtó szerint azért hoztak akkoriban ilyen döntést az AvtoVAZ-nál, mert tervbe vették az új Lada 112 Coupe modell kisüzemi gyártását, ami lefoglalta a vállalat összes kísérleti gyártókapacitását. Így összesen csak mintegy nyolcezer Lada kisbusz készült el nyolc év leforgása alatt.