kombi

Kombik? Még léteznek, méghozzá elég menők!

2023.05.13.

Egy ideális világban, előítéletek és erőteljes marketing nélkül a kombi lenne a király. De nem élünk ideális világban.

Egy SUV-k által uralt piacon egyre nehezebb megtalálni egy hagyományos kombi létjogosultságát, pedig vezetési élményben, költséghatékonyságban, és persze üzemanyagfogyasztásban még mindig jobb egy igazi kombi, mint egy emelt hasmagasságú modell. Ráadásul emellett képes a gyerekek biciklijét és az összes poggyászt is elnyelni egyszerre. Valami ilyesmi gondolat mentén döntöttem végül jómagam is egy kombi vásárlása mellett, illetve furcsa beidegződésem, hogy szexinek találom a kombik funkcionális, mégis szerethető formavilágát. De mi maradt mára a hatalmas kombi kínálatból? Íme a legjobb ma kapható kombik.

Peugeot 308 SW

Egykoron még a kisautó kategóriában is találhattunk kombikat, azonban a Clio és a Fabia generációváltásával már teljesen kikoptak. Úgyhogy a kompaktok között kell elkezdeni a keresést, ha hosszabb puttyonyra lenne szükségünk. Már pedig olyan stílusosan egyik modell sem viseli a nyújtott fart, mint a Peugeot 308, aminek SW változata legalább olyan kecses, mint a sima ferdehátú. Futurisztikus utasterével, 608 literes csomagtartjóval, remek anyaghasználatával, széleskörű hajtáslánc kínálatával és remek árazásával az egyik legjobb ma kapható kombi a piacon. Tesztünk itt olvasható róla: https://www.autoszektor.hu/hu/content/stilust-az-utakra-peugeot-308-sw-hybrid-teszt

Skoda Octavia Combi

Ha már megfizethetőség és praktikum, az Octavia Combinak szerepelnie kell a listán. Noha mostanra erősen felkúsztak a csehek árai is, cserébe többet is kapunk a pénzünkért a megszokott Simply Clever megoldásoknál. A negyedik generációs Octavia már sokkal komolyabban vehető, jól használható fedélzeti rendszerrel és jó ízléssel összeválogatott utastér anyagokkal. Csoporton belül jelenleg a Skoda Octaviába szorult a legtöbb élet és stílus a kompaktok közül, arról nem is beszélve, hogy létezik belőle RS változat is. A kombi kivitel 640 literes csomagtartó kapacitása ráadásul továbbra is veretlen a szegmensben. Tesztünk itt olvasható róla: https://www.autoszektor.hu/hu/content/melto-folytatas-skoda-octavia-style-15-tsi-teszt

BMW 3 Touring

A legjobb kombikért viszont természetesen a prémium szegmensben kell kutatni. Nyilván egy 5-ös kombi finomságát nem hozza, de én pont a kompaktsága miatt a 3-as Touringot még jobban kedvelem. Vezetési élményben egyszerűen még mindig verhetetlen saját szegmensében a G20-as széria, a 3-as Touring ráadásul egész jól teljesít németesen kerek értékű, 500 literes csomagtartó méretével is. Ha hozzávesszük, hogy létezik belőle dízel, benzines és plug-in hybrid is, ráadásul most először befutott az M3 Touring is a maga 500 lóerejével, akkor jól látszik, hogy a BMW még mindig nagyon komolyan veszi a 3-as szerepét a kínálatban.

Mercedes-Benz E-osztály T-Modell

A Mercedes-Benz mindig is stílusos volt kombikban. Legyen Shooting Brake vagy T-Modell, minden kombijuk borzasztóan dögös és komfortos. Azonban, ha tényleg a kompromisszummentes, fennséges kényelmet keressük az egész család számára, akkor az E-osztály T-Modellje lesz a befutó, ami sportosan ívelt tetővonala ellenére is képes egy 640 literes csomagtartót rejteni. Ülései 40-20-40 arányban dönthetőek, hogy teljesen lapos padlót kapjunk, de egyébként is nagyon könnyű pakolni. Ugyanakkor nem csak praktikus, de rendkívül modern és biztonságos is az E-osztály. Nekem az első második szintű önvezetés élményem kötődik hozzá. Szinte önmagát levezeti a Balatonra, az indexkar lenyomásával pedig az előzést is megoldja helyettünk.

Volvo V60

Azonban nem maradhat ki a listából az én személyes gyengepontom, a Volvo V60, ami megtestesíti egy hagyományos kombi minden finomságát, báját és szerethetőségét. Személyes preferencia, de számomra a formavilága egyszerűen lenyűgöző, ráadásul a robosztus utastér gondoskodik róla, hogy éreztesse velünk, hogy a piac egyik legbiztonságosabb autójában ülünk. Magas övvonal, letisztult vonalak, természetközeli anyaghasználat és egy rendkívül jól használható, Android-alapú infotainment rendszer. Puhán, fennségesen fut, miközben pont akkora, amekkorával még kényelmes a városi közlekedés. Csomagtartója 529 literes, és bár minden extrát drágán mért a Volvo, nagy fájdalmam, hogy már se a juharbarna fényezés, se a kockás üléshuzat nem érhető el.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....