Peugeot 308 SW

Stílust az utakra! – Peugeot 308 SW Hybrid teszt

2022.08.25.

Nem csak színt, de igazi őszinte francia stílust is visz az utakra az új Peugeot 308, ami most kombiként, plug-in hybrid hajtással járt nálunk teszten.

Ha van kompakt a piacon, amivel nagyon rég vártam a találkozást, akkor az a Peugeot 308. Úgy voltam vele, hogy, ha hozza legalább a 208 finomságát, és remek anyaghasználatát, illetve a 3008 modern határozottságát, akkor ennek kell lennie a tökéletes autónak. Ráadásul az új 308-ason mutatkozott be a Peugeot új emblémája, és sikerült új szintre emelniük az aktuális dizájnnyelvüket – ami egyébként valahol a 408-as bohém formáinál tetőzhet majd. Mindez jól mutatja, hogy mennyire fontos a Peugeot számára a 308-as, amit most SW, azaz kombi karosszériával, és az erősebbik konnektoros hibrid hajtáslánccal próbálhattam.

Mostanra hivatalosan is kijelenthetjük, hogy a Peugeot számára hitvallás lett az utcák kiszínezése, ugyanis a tesztautón is látható Coppery kék metálfényezés az alap, felármentes színe a 308-nak, és annyira jól áll neki, hogy egész biztosan nem kérném mással. Remekül kihozza az erőteljes, izmos, mégis letisztult vonalait. Ferdehátúként és kombiként is remek összhangban van minden elem, ráadásul a GT változaton még karcsúbbak a fényszórók, és 18-colos felnik töltik ki a kerékjárati íveket. Megkapó jelenség a forgalomban, ami után mindenki garantáltam megfordul, és a legjobb benne, hogy ehhez a hatáshoz nem is kell a csúcsfelszereltséget választani.

Odabent szintén sikerült a következő szintre emelni a futurisztikus hatást azzal, hogy egy újabb digitális panel költözött az infotainment kijelző alá. Ezek végül is hatalmas gomboknak felelnek meg, amik szabadon konfigurálhatóak, hogy leegyszerűsítsék a hétköznapi életet. Szerencsére az operációs rendszer felülete is frissült, és sokkal átláthatóbb, a furcsa fordításoktól mentes rendszer lett az i-Connectből. Már itt is csak egy bütyök a váltógomb, szinte ki sem tűnik a középkonzolból, ami egyébként kétszintes telefontárolást enged. Megmaradtak a puha anyagok, és a 208-ból ismerős 3D-hatású, dupla üvegfalú digitális műszerfal is, ami remek új grafikákat kapott. Például egy indokolatlanul nagy felnis, ültetett 308-ason figyelhetjük a hibrid rendszer működését. Talán már előrevetítenek vele valamit, ki tudja...

Ahogy a legtöbb új Peugeot modell, úgy a 308 is ránk építkezik. Nem a hagyományos üléspozíciót kapjuk, hanem egy fekvősebbet, ahol tényleg a kezünk alatt van a műszerfal minden eleme, és még a fejünk felett is szokatlanul kevés a hely. Ettől van egyfajta űrhajós érzete minden új Peugeot kabinnak, de szó sincs róla, hogy ne lenne elég hely. Mi több, a 308 SW a kompakt szegmensen túlmutató hátsó lábtérrel rendelkezik, 608 literes csomagterével pedig a szegmens közepébe lőttek, bár ez a szám a plug-in hybrid esetében csak 548 liter. Egy biztos, a gombóc formájú elődre már erősen ráfért a frissítés kívül-belül, és ezt most megkaptuk, habbal a tetején.

Ugyanakkor a Peugeot konnektoros hibrid rendszere továbbra sem lett a kedvencem. Gyanítom, hogy benzinesként vagy dízelként ez esetben is kellemesebb az összhang a hajtásláncban. Pedig nálam az erősebb, 225 lóerő rendszerteljesítményű plug-in hybrid járt, ami egy 1,6-os, 180 lóerős benzinmotort és egy 81 kW-os villanymotort egyesít. Az erővel nincs is gond, viszont a rendszer finomságával már annál inkább. Amíg teljesen villanyról használjuk, addig hozza a kisimult járáskultúrát, és a gyárilag megadott 59 km elektromos hatótávból 45-öt teljesített is klímával, erős melegben, a 12,44 kWh-s akkumulátorról táplálva.

Viszont amint lemerül, máris előkerülnek a szokásos modortalan tényezők, mint a fordulatot indokolatlanul magasan tartó 8-fokozatú automataváltó, ami még akkor is visszaváltogatja az összes fokozatot, ha áll a benzinmotor, ettől pedig szörnyen többlépcsős lesz a megállás. Lassú, nyugodt közlekedéskor ez nem annyira érződik, de amint nagyobbat kell fékeznünk, elég zavaró lesz, hogy néha nagyon erős lesz a fékhatás, néha pedig gyengül, mindezt egyetlen féktávon. Ezektől, illetve a keményre hangolt futóműtől kicsit döcögősebb vele a közlekedés, de az mindenképp pozitív, hogy amint visszanyer némi elektromos energiát, azt azonnal felhasználja, mondjuk gyorsításkor rásegítésként, vagy lassú városi közlekedés során.

Jelenlegi árlistája szerint 13,9 millió forinttól elérhető a 180 lóerős, legalapabb konnektoros hibrid Peugeot 308 SW, ami pariban van a versenytársak árazásával. A mi csúcsfelszerelt, napfénytetős, vezetéstámogató rendszerekkel telepakolt, 225 lóerős, GT Pack tesztautónk már 17,4 millió forint magánügyfelek számára. Noha én biztos, hogy benzinesként, automatával venném, a plug-in hybrid remek választás lehet azoknak, akiknek a 45-50 km elektromos hatótáv elég a hétköznapi ingázáshoz. Modernebbet, stílusosabbat, nem fogunk kapni a kompakt szegmensben, és ez olyan erős tényező az új 308 esetében, ami miatt én is szó nélkül őt választanám. Sajnos ilyen színház után semmit sem lehet őszintén élvezni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....