automatizált vezetés

Közúton fogja tesztelni automatizált autóit a Volvo

2015.02.22.

A svéd gyártó 100 darab önjáró autót fog tesztelni a forgalomban 2017-től kezdve. Mind XC90-es lesz, amelyeket nem tesztpilóták, hanem ügyfelek fognak vezetni. Olyan technológiákkal lesznek felszerelve az autók, amelyek lehetővé teszik, hogy az autó olvassa az utat, és reagáljon a többi közlekedő mozgására.

Számos biztonsági háttér-rendszert is beépítenek az autókba, amelyek azért felelnek, hogy ha az automatizált vezetésre képes rendszer bármely része meghibásodik, akkor az autó biztonságosan megálljon. Akkor is megáll a jármű, ha egyéb problémát érzékel magán, például egy defektes gumiabroncsot. Ha váratlan időjárási körülmény lép fel, vagy a kocsi elérte az úti célját, akkor az irányítást visszaadja a vezetőnek, aki, ha nem reagál, akkor a Volvo egy biztonságos helyre vezeti magát, és megáll.

A kísérleti autók radarokat, kamerákat és lézer szenzorokat használnak majd a környezet feltérképezésére, ezek közül számos már ma is elérhető az új XC90-eshez. Természetesen a vezérlés össze lesz kötve a beépített navigációs rendszerrel is, hogy a lehető leghatékonyabb utat válassza ki magának a kocsi.

A szélvédőbe épített radar és kamera olvassa a közlekedési táblákat és érzékeli az út kanyarodását, a többi autót és a gyalogosokat. Ezen kívül a kocsi minden sarkán is van egy radar, amelyek az úton és az út mellett lévő tárgyakról (villanyoszlopok, csatornafedelek, padkák) adnak információkat a vezérlésnek, emellett a kocsi aktuális helyzetét is folyamatosan vizsgálják.

A lézer a kocsi orr-részének alján helyezkedik el, feladata, hogy 150 méteres távolságban észrevegye az XC90 útjában lévő objektumokat, de a szélvédő tetején lévő kamera is segít neki, ugyanis felismeri a gyalogosokat, kerékpárosokat, és a váratlan veszélyhelyzeteket. Itt három kamerát építettek egybe, mind a három más látószöggel rendelkezik.

A 100 darab kísérleti autót Göteborg környékén fogják használni a Volvo ügyfelei, akiket 2016-ban fognak kiválasztani a feladatra. Az autókat lízingelhetik majd az ügyfelek. 2017-től 2019-ig tart majd a próbaüzem, azután 2020-ban a szériagyártása is megkezdődhet az automatizált vezetésre képes Volvóknak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....
2024.05.21
Ausztriában csúszott be a baki – írja a Kronen Zeitung.   ..
2024.05.20
A kimondottan elektromos buszokhoz tervezett e-SMART City AU56, elnyerte a legrangosabb elismerést....
2024.05.20
Az Automobili Lamborghini hivatalosan is megnyitott egy új bemutatótermet Stockholmban: Svédország....
2024.05.20
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.05.20
Még az elektromos ID modellek sportváltozataihoz vezette be a GTX jelölést a Volkswagen, azonban....
2024.05.20
A Li Auto kínai elektromosjármű-gyártó negyedéves bevétele nőtt, profitja csökkent. ..
2024.05.20
A Datahouse adatai szerint 2024 első négy hónapjában 50 ezer 326 új személygépkocsit és....
2024.05.20
Egyes járműveknél fejtörést okozhat, hogy kell-e rájuk kötelező vagy sem, de ilyenkor jön az....