Omoda 5 frissítés

Így nagyon nehéz lesz tartani a tempót Kínával. Úgy tűnik, a hagyományos európai gyártóknál jelen lévő bürokrácia náluk nem létezik, ugyanis elképesztő tempóban reagálnak a piac igényeire és változásaira. A kínai gyártók eleve csak olyan modellt hoznak Európába, amit az otthoni piacon már megfuttattak és sikerrel teljesítettek. Ha ez nem lenne elég, úgy tűnik, hogy az itteni kritikákra is ugyanilyen fénysebességgel reagálnak. Nincs egy éve, hogy az Omoda 5 és annak elektromos változata, az Omoda 5 EV, debütáltak az európai piacokon, mégis frissítik őket, a média visszajelzései alapján.

Méghozzá nem is akármilyen szinten. Mindkét autó első felfüggesztését és kormánygeometriáját átdolgozták, hogy dinamikusabb vezetési élményt nyújtsanak, hiszen számtalan kritikát kapott a gyenge rugózás, a rossz egyensúly, valamint a kormány reakció ideje. További kritika hangzott el azzal kapcsolatban, hogy fékezéskor erősen bólint és rángat az Omoda 5, ezért új kerékagyakat és csapágyakat fejlesztettek hozzá. Mostantól egy nagyobb, 12,25-colos kijelzőt kap a kabin, amit enyhén a sofőr felé fordítanak, de ami még fontosabb, hogy számtalan ponton jobb anyagokat raknak a kabinba, hiszen még a gyártó is elismerte, hogy van hova fejlődniük ilyen téren. No, de hogy ilyen gyorsan…

Komplett új középkonzol elemeket fognak gyártani hozzá, hogy a váltógomb és a telefontartó praktikusabb helyen legyen, illetve kiveszik a teljesértékű pótkereket, hogy a kategóriájában egyébként tényleg kicsi 372 literes csomagtartóból 430 literes legyen. Érdekes változás, hogy az 1,6-literes benzinmotor már nem 187, hanem csak 145 lóerős lesz. Erre a jobb károsanyag-kibocsátási normák miatt lesz szükség elsősorban, illetve bizonyos európai piacokon az adózás is kedvezőbb így a modellre. Az 5 EV elektromos modellben megmarad a 61 kWh-s CATL akkumulátor, azonban némi hatótáv javulással, illetve már akár 130 kW-tal is lehet majd tölteni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!