Continental

Küszöbön a Continental urea érzékelője a tisztább dízelmotorokért

2016.03.26.

A kipufogógáz utókezelésnek különösen fontos szerepe van a motorgépjárművek kibocsátásának további csökkentésében. A CO2 kibocsátás csökkentése mellett a káros nitrogén-oxid emisszió szintjének minimalizálása jelenti az egyik legnagyobb kihívást az autóipar számára. A Continental is éppen ezért dolgozik a szelektív katalitikus redukció (SCR) technológia továbbfejlesztésén már 2011 óta. Az autóipari beszállító elsőként indítja el az urea-érzékelő gyártását. Az érzékelő hozzájárul az SCR rendszer optimalizálásához, és dokumentálja a hatékonyságát. Emellett képes mérni a tartályban lévő urea oldat minőségét, szintjét és hőmérsékletét. Az előrejelzések alapján számos autógyártó kívánja majd beépíteni ezt az érzékelőt.

Számos dízel autóval működő személyautó és haszonjármű már rendelkezik SCR rendszerrel. Az erre a célra készített vizes urea oldat („AdBlue” vagy urea oldat) reakcióba lép a motor által kibocsátott nitrogén-oxiddal, és kémiailag átalakítja („csökkenti”) a nitrogén-oxidot nitrogénné (N2) és vízzé. A folyamat hatékonyságát nagymértékben befolyásolja a befecskendezendő urea mértékének pontos meghatározása, amely ebből kifolyólag az urea-koncentráció szintjének mérését is szükségessé teszi. Az urea-érzékelőt vagy a tartályba, vagy a befecskendező egységbe szükséges hegeszteni.

 „Az urea-érzékelő technológia támogatja az SCR rendszert. Először is, az érzékelő által szolgáltatott adat határozza meg a pillanatnyi motorterhelésnek megfelelően befecskendezendő urea mértékét. Másodszor pedig ez alapján végzi el a rendszer a kipufogógáz utókezeléséhez szükséges elemzéseket. Mindemellett, az érzékelő figyeli az urea telítettségi szintjét is a tartályban, és időben jelzi a sofőrnek, ha az AdBlue készítményt utána kell tölteni” – mondta el Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Mivel a hatékony SCR rendszer kulcsfontosságú a közelgő Euro 6c kibocsátási törvény szempontjából, az urea érzékelő integrálásával a sofőrök bizalma is növelhető a jármű kipufogógáz utókezelésének funkciója iránt.

Az innovatív érzékelő képes minden, az urea méréshez szükséges adatot biztosítani. „Ez a továbbfejlesztett SCR vezérlő biztosítja, hogy az urea mérésekor a rendszer nem tervezi alul vagy felül a minőség szempontjából legmegfelelőbb mennyiséget” – magyarázza Keszte Róbert. „Ha a befecskendezendő urea mértékét az érzékelő által továbbított jelek alapján határozza meg a rendszer, sokkal kisebb az esélye annak, hogy akár NOx vagy ammónia jusson át az SCR katalizátoron keresztül.”

Az urea érzékelő kutatás-fejlesztése Nurembergben (Németország), illetve a 2014-ben megnyitott, ostravai (Csehország) új kompetencia-központban történik. Az alkatrészt pedig a Frenstat-ban (Csehország) lévő üzemben gyártják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....