Ford Mustang

A lábunk előtt heverő autó és motor legendák

2019.11.12.

Amikor azt a jelzőt halljuk egy autóról vagy motorról, hogy legendás akkor általában valami reménytelenül elérhetetlen, kisszériás járműcsodára gondolunk, amely legfeljebb a filmvásznakon vagy a kiváltságos milliárdosok garázsában találhatók meg. A helyzet azonban ma nem így áll. A világ legnagyobb, az autó és motor történelem leghíresebb legendái konkrétan itt hevernek a lábaink előtt. Hevernek alatt azt értem, hogy bárki aki bérből és fizetésből él lényegében hozzájuthat közülük valamelyikhez. Haladjunk növekvő ár sorrendben: immáron Európában és Magyarországon is elérhető a világ mindeddig legnagyobb darabszámban eladott és már évtizedek óta globális legendává nemesült kis motorja a Honda SuperCub. Ez a bájos kis kétkerekű motorizálta és mobilizálta szinte egész Ázsiát, aztán Afrikát és Dél-Amerikát is. Végül közel a százmillió eladott példányhoz legújabb verziója elérkezett Európába is, hogy részese legyen a környezettudatos városi közlekedés nagyvárosi forradalmának. Ára egy millió forint körül van - újonan. Ennél olcsóbban legendát birtokolni igazán nehéz lenne....

Képre kattintva galéria nyílik!

Ha már a motoroknál tartunk még egy példa erejéig maradjunk is ott. Éppen most mutatkozott be a legújabb Honda Africa Twin, amelynek első generációi Magyarországon inkább csak a vágy titokzatos tárgyai voltak, ma azonban bárki hozzájuthat az egykori Dakar győztes, sivatagi romantikát sugalló enduróhoz, amelynek legújabb verziója persze már minden kényelemmel is fel van szerelve. Áttérve a négy kerekűekre abban szinte az egész világ autóipara egyetért, hogy a világ első számú hétköznapi autó legendája az összes generációját figyelembe véve a bolygón eddig legnagyobb darabszámban eladott személyautó a Toyota Corolla. Jelenleg három verziója is elérhető ennek a már nem csak megbízható és nem csupán formás de egy ideje környezettudatos, hybrid járműnek. A Corolla is bizonyítja, hogy attól még, hogy valami legendás egyáltalán nem elérhetetlen, hiszen a Toyota Corolla még saját kompakt kategóriájában is az egyik legár-érték arányosabb vételnek számít Magyarországon. Mondhatnánk persze, hogy a felsoroltak az olcsó legendák közül valók, de az autóipar igazi nagy legendái a terepjárók, a sportkocsik tényleg csak elérhetetlen vágyaink tárgyai. De ma már ez sem így van. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Viták ugyan vannak arról, hogy melyik is valójában a világ legnagyobb terepjáró legendája, de az bizonyos, hogy az elsők közül az egyik az ikonikus hűtőrácsairól már távolról felismerhető, a II. Világháború harcaiban született Jeep. Nos a helyezet az, hogy aki ma Magyarországon egy ilyen globális terepjáró legendát szeretne vadonatújan megvásárolni az bőségesen 10 millió forint alatt ezt megteheti. A Renegade vagy a Compass modellekből már jó felszereléssel is birtokolhatunk egy-egy új példányt, egy kicsit több mint egy kompakt autó áráért.

Képre kattintva galéria nyílik!

Na igen de mi van az igazán legendás sport kocsikkal?

A post modern világban immáron ebben a legenda kategóriában is hasonló a helyzet. Nem is kérdés melyik a világ legnagyobb múltra és népszerűségre szert tevő, igazi sportkocsija. Azt már a kisgyerekek is tudják, hogy ez nem más mint a Ford Mustang. Ma már megszoktuk, de ha egy kicsit távolabbról szemléljük, igazán megdöbbentő, hogy egy ilyen autó birtoklásához elég bemennünk valamelyik Ford kereskedésbe és 12 millió forint körüli összegtől miénk lehet a legendás Mustang ló motorizált változata. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A sort egyébként mind autók, mind motorok vonatkozásában hosszan sorolhatnánk. Hiszen egy Vespa Primavera-val, Yamaha Tenere-vel, Suzuki GSXR-rel pont ugyan ez a helyzet, mint ahogy igaz ez egy Wolsvagen Golfra, Honda Civic-re vagy éppen egy Mazda mx5-re. A lényeg talán inkább az, hogy egy olyan kivételes korban élünk, amikor mindezek valamelyikét majdhogynem kényelmesen megengedhetjük magunknak. Szóval amikor elégedetlenkedni készülnénk a gazdasági helyzet, a rossz körülmények vagy éppen a nem elég magas fizetésünk miatt, azért érdemes ezt az érzést egy kicsit megízlelni. Magyarországon különösen, ahol a szocializmus évtizedei vagy az azt megelőző időszak világháborúi és rövid gazdasági fellendülést hozó évek kivételével rendre visszatérő problémái sok generációnak nem adták meg ezt az életérzést: hogy az autó és motorkerékpár ipar legnagyobb legendái a lábunk előtt hevernek. 

Képre kattintva galéria nyílik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..