extrák

A legdrágább autó extrák

2023.04.12.

Manapság az egekbe szöktek az autó árak, de néha az extrákat is csillagászati áron mérik a gyártók. De vajon milyen opciók számítottak a legdrágábbnak valaha?

Ferrari LaFerrari - szénszálas orr

Nyilván az exkluzív autók között kell elsősorban kutakodni, ha drága opciós extrákat keresünk, hiszen ezek a luxus autógyártók éppen arra szakosodtak, hogy az ügyfelek minden különleges kérését képesek legyenek teljesíteni, abban a reményben, hogy autójuk majd még többet fog érni az exkluzívitása miatt. Márpedig ha valami exkluzív, hát a Ferrari LaFerrari mindenképp az, hiszen mindössze 1000 példány készült belőle 2013-as bevezetése után, ebből pedig minössze 50 db volt Aperta, tehát nyitható tetős. Ha valakinek nem volt elég a 6,3 literes V12, és a párosított villanymotor 963 lóerős kombinált teljesítménye, az megvásárolhatta az opciós szénszálas orr részt a LaFerrarira, pontom 335 000 dollárért, azaz átszámítva kb. 120 millió forintért. Lennék annak a helyében, akinek egy tengerparti ház, vagy egy carbon orr között kellett vacilálnia.

Bugatti Veyron – szénszálas borítás

Úgy tűnik, hogy a carbon kelendő és drága holmi, ugyanis a lista következő tétele is róla szól. Ugyanis mintegy 95 millió forintért lehetőség volt rá, hogy teljes szénszálas borítással kérjük Bugatti Veyronunkat. Mindössze 450 db Bugatti Veyron készült. Az első autó volt, amelyik túllépte az 1000 lóerőt a 8,0 literes, négyturbós W16-os motorjával, 2013-ban pedig sebességrekordot döntött annak Grand Sport Vitesse változata. Végülis, ha azt vesszük, hogy valaki simán kifizetett kb. 650 millió forintot az alapmodellért, az a 95 milliós extra már nem oszt, nem szoroz.

Bentley Bentayga – Breitling óra

Ha luxusautó, akkor elmaradhatatlan a műszerfal közepén díszelgő kvarcóra. Pláne, ha egy olyan brit arisztokratikus autóról beszélünk, mint amilyen a Bentley Bentayga. Úgyhogy nem csoda, hogy a Bentley együttműködésre hívta a Breitlingot, hogy megalkossanak egy mintegy 57 millió forintos extrát a gyártó első sorozatgyártott SUV-jába. Igen, ez az opció majdnem annyiba került a tehetős ügyfeleknek, mint maga az autó, pedig mindössze annyit csinált, hogy ott figyelt a műszerfalon, és mutatta az időt. Persze sokat nyomott az árába, hogy valódi aranyat és gyémántokat is tartalmazott, és egy rendkívül komplex Mulliner mechanizmus működtette, de mindez nem változtat a tényen, hogy valaki 57 milliót adott egy óráért.

Porsche 918 Spyder – Liquid Metal fényezés

Egy korszakra tehető a korábban említett Ferrari LaFerrari és a Porsche 918 Spyder tündöklése a hibrid korszak hajnalán, azonban a zöld technológiát már akkoriban sem mérték olcsón – pláne, ha az teljesítménynövelést szolgál. Megannyi extrája közül mégis a Liquid Metal fényezés tűnt ki a leginkább a Porsche 918 Spyder kínálatában, ugyanis további 22 millió forintot kellett leakasztania annak, aki ilyen színben szerette volna kérni zuffenhauseni hiperautóját. Hogy mégis mi tud ennyibe kerülni egy színen? A szokásos négy helyett, 10 réteget húztak fel a szénszálas kasznira, és mindegyik között homokfúvást alkalmaztak, végül pedig egy vékony lakkréteget húztak rá. Nem véletlen, hogy az ilyen fényezéssel kért Porsche 918-asok a többinél valamivel többet érnek.

Maybach – gránit beltér

Előfordult már, hogy beültél egy Mercedes-Maybach modellbe, és nagyon hiányoltad a gránitot az utastérből? Nem, velem sem, de valakinek biztosan hiányzott, hiszen képes volt minimum 17,5 millió forintot kifizetni a különleges utastér berakásért, ami csak még drágább lett az olyan egyedi modellek esetében, mint a Landaulet. A különleges gránit betéteket a Designo program keretében mutatta be a Maybach. Korábban a Lamborghini is nagy szeretettel használta az anyagot, ami különleges, szénszálashoz hasonló mintát kölcsönöz az adott alkatrésznek.

Porsche 911 GT3 RS - Weissach Package

A Porsche 911 GT3 mindig is az az autó volt, amit megvétel után azonnal illendő volt kivinni a Nordschleifére. Az igazán nagymenők tudják, hogy Manthey Racing csomaggal teljesül ki igazán a német szupersportkupé, azonban a gyári sportcsomagok sincsenek messze manapság attól, hogy track-only változat legyen a GT3 RS-ből. A jelenlegi generációhoz létezik ugyanis egy 11 millió forintos Weissach csomag, ami több látható szénszálas kasznielemmel, és szénszálas megerősítésű alkatrészekkel igyekszik még lejjebb tolni az autó tömegét, ugyanakkor kicsit csorbít ezen az igyekezeten a szénszálas bukóketrec.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....