Tesla Model S
Először is fontos leszögezni, hogy a vélhetően nagy vásárlói érdeklődés ellenére sem erősítette meg ezidáig Elon Musk, hogy portfólió bővítési terveiben szerepelne a Model S kombi kivitelének piacra dobása. Ennek ellenére, ún. nem hivatalos dizájntervek keltek életre a holland Niel van Roij és londoni csapata által a közelmúltban.
A RemetzCar előrejelzései alapján ezekből a vázlatokból már márciusban kész termék lesz
A december első hetében napvilágot látott tervek kivitelezésére pedig az amszterdami székhelyű RemetzCar csapott le a leghamarabb. A RemetzCar 1996 óta foglalkozik széria autók karosszériájának és belterének exklúzív és egyben fényűző igények szerinti átalakításával, az általuk módosított Model S-ek egyedi megrendelés alapján és csak korlátozott számban lesznek elérhetők.
A Niel van Roij által készített vázlatokon és a holland műhely által kezelésbe vett Model S-en jól látható, hogy a Tesla formanyelvét a legkisebb mértékben sem töri meg az utólagos átalakítás, sőt! Az angliai cég (Qwest) twitter bejegyzésében azt is kihangsúlyozta, hogy a szenzorok és egyéb szerelvények is működőképesek.
A P90 Shooting Brake tehát teljesítményében és hatótávját illetően is a szedánnál megismert paramétereket hozza, azaz egy feltöltéssel 520 km-t mehetünk, a P90D első elektromotorja 259 lóerőt, a hátsó villanymotor 503 lóerőt produkál, a rendszer össznyomatéka pedig hegyomlásnyi, 960 Nm-es. Fotó: autoblog.com
Az angol műhely ügyvezetője, Dorian Hindmarsh egy baráti beszélgetés során kapott ihletet a gyártáshoz. Elmondása szerint egy barátja vetette fel, hogy meglévő Model S-jének egyetlen részén változtatna, ez pedig a csomagtér, hogy kutyájának méltó helye legyen az utazások során. A Qwest ügyvezetője megkeresett egy Forma 1-es elemeket gyártó céget, aki szénszálból elkészítette a szóban forgó tér burkolatát. A munka egy évig tartott és közel 70 ezer fontjába került a tulajdonosnak.
A címben szereplő kérdésre tehát igen a válasz, vételárat egyelőre nem közölt egyik cég sem. Mivel azonban a gyári négyajtós utólagos és nagy szakértelmet igénylő (ráadásul egyedi) átalakításáról van szó, minden bizonnyal drágább lesz a korlátozott darabszámú kombi verzió. A RemetzCar hírnevét öregbítő holland formatervező szerint 2018 márciusában már kézzel fogható lesz a mindössze 20 darabos limitált széria első példánya.
Szakértők szerint csak idő kérdése, hogy mikor jelenik meg a piacon a gyári tervezésű és kivitelezésű kombi karosszériás Model S, ugyanis az elmúlt években a Tesla a SUV szegmens babérjaira törő Model X-szel, a középkategóriás Model 3-mal és egy Raodster hypercar-ral rukkolt elő. Így kihagyhatatlan ziccer lenne a legerősebb, nagyhatótávolságú elektromos luxus szedán puttonyosítása…
Forrás: autonews.com