Volkswagen Touareg

A pletykák igaznak bizonyultak: a Touareg napjai meg vannak számlálva. A Volkswagen megerősítette, hogy a zászlóshajónak számító SUV-je jövőre visszavonul. Miután 2002-es debütálása óta 1,2 milió darabot adtak el az autóból, a "szegény ember Audi Q7-ese" 2026 márciusának végén köszön le. A távozása előtt viszont kap egy "utolsó kiadást".
Az igazat megvallva semmi különlegeset nem kapott a Touareg utolsó modellje. Az összes felszereltségi szinttel elérhető "Final Edition" a C-oszlopok alján található lézergravírozott feliratokról, valamint a sebességváltó kart beborító bőrbe domborított modellnévről lesz majd felismerhető.
A hangulatvilágítást is módosították, hogy a felirat a műszerfal utasoldalán is megjelenjen, míg a megvilágított oldalsó küszöblécek is ugyanezt az "üzenetet" hordozzák. Úgy tűnik, hogy a VW-t nem igazán érdekelte a Touareg méltó búcsúja - a wolfsburgi cég történetében betöltött jelentőségét tekintve.
Németországban a Volkswagen 75025 eurót kér - átszámítva 29,3 millió forintot - az utolsó Touareg modellért, extrák nélkül. A készlet kimerülése után pedig végleg távozik az SUV. Vagy mégsem? A német cég sajtóközleményében szereplő sorok arra utalnak, hogy a név egy napon még visszatérhet a kínálatba, de elektromos változatban, hiszen a VW kijelentette, hogy 2026-ban véget ér a Touareg belső égésű motoros modelljének története.

Mivel jelenleg még nincs 100 százalékban elektromos hajtású Touareg, a Volkswagennek így nem igazán kellett tisztáznia ezt a kijelentést. Már a sajtóközlemény címsora is megemlíti a "jelenlegi Touareg" kifejezést, ami arra is utalhat, hogy az utód már esetleg úton van, és esetleg egy elektromos autóként fog tovább élni a legendás név. A közelgő ID. Polo esetében a VW már közölte, hogy a jövőbeli elektromos modellek az ID előtagot párosítják majd a hagyományos nevekkel, így egy ID. Touareg is a láthatáron lehet.
Az eredeti Touareg egyébként abban az évben jelent meg, amikor Ferdinand Piech lemondott, a közel egy évtizedes "uralkodását" követően a Volkswagennél. A Phaetonnal együtt ez is része volt annak az ambíciózus törekvésnek, hogy a márkát egy felsőbb polcra emeljék anélkül, hogy az Audi felségterületére lépnének, miközben egy dízel V10-es és egy benzines W12-es motort is bevetettek a keverékbe. Míg a Phaeton egy generációt követően leköszönt a németek kínálatából, a Touareg három generáción át fennmaradt, és a legutóbbit 2018-ban mutatták be az amerikai piacon.

Ennél érdekesebb hírnek számít, hogy a Touareg összes platformtársa kitart. A Porsche megerősítette, hogy a benzinmotoros Cayenne a 2030-as években is elérhető lesz majd. Az Audi jelenleg egy vadonatúj Q7-esen dolgozik, míg a Bentley szinte biztosan nem szűnteti meg a Bentayga gyártását. Hasonlóképpen a Lamborghini is életben tartja az Urust, melynek második generációja plug-in hibrid hajtáslánccal érkezik majd 2029-ben.
Képek forrása: Volkswagen