tuning
3. rész. Szenved vagy sem, ez egyéni ízlés kérdése. Míg jómagam a gyári megoldások híve vagyok, az Autó Motor Tuning Show közeledtével sok huncut tekintettel és négykerekűvel lehet majd találkozni. Kamasz- vagy akár felnőttkori álmok valósulnak meg a szélesítéssel, az ültetéssel és a tuninggal, amely törvényesen is kivitelezhető.
Egy 26 éves japán fiatalember, Wataru Kato elhatározta, hogy saját ízlése alapján végez majd átépítéseket cége. Eltökéltsége lerítt Nissan-imádatáról, akik ennyire odavannak a régi Skyline-ért, egytől-egyig különleges figurák belül. A parányi műhely később világszintű hírnevet vívott ki magának a tuning szerelmesei között. S noha az átcicomázott alanyok motorikusan nem kaptak szteroidot, külsőleg annál inkább elefánt-tápszerelt brigádnak néznek ki a német, olasz, amerikai vagy éppen japán csúcsmodellek. A 2008-as terjeszkedés megindítását követően az igen izgalmas autók hoztak áttörést és visszhangot, úgy 2014 környékén már érezhetően nagyot.
Az irgalmatlan métékű karosszéria-szélesítéseket szálerősítésű műanyagból készítik, ezen a területen a karbon tekintélyes szerephez jut. A komplett csomagok közös jellemzője, hogy borsos áruk van, nevezetesen 4-5 millát lazán el lehet költeni pluszban egy kis pofásításra. És természetesen néhány millióért a légrugózást is beépítik, hogy még extrémebben hasson a standon a megpiszkált jármű, ugyanakkor át tudjon haladni egy durván 2 centiméter átmérőjű kavics felett…
Az olasz vonalat a Lamborghini Aventador hivatott képviselni többek között. A motorikus tuningra is van lehetőség külsős cégektől, akár 2-szeres erőig, egészen 1500 lóerőre húzzák a szakemberek a V12-es motort – megdobva két turbófeltöltővel. A Liberty Walk pedig az optikáért felel: az első lökhárító élei révén Poszeidón szigonyát vagy egy hortobágyi vasvillát is képzelhetnénk az Aventador elejére. Szerintem ez a legemészthetőbb átalakítás, a tüzes idomokhoz talán még illik is ez az egy-két lapátnyi rátét.
Az amerikai legenda, a Ford Mustang 5.0-ás kivitele is reflektorfénybe került, hiszen a hatalmas USA-beli felvevőpiac mellett az öreg kontinensről is tekintélyes rajongó- és tulajdonosi tábor követi figyelemmel a típus híreit. Nagyon jó húzás volt a Fordtól, hogy behozták Európába a Mustangot, mert hasítanak eladásai a kategóriát tekintve.
A piros mellett ez a borongósabb hangulatú szürke színben is lencsevégre került a Liberty Walk egyedi variánsa. Szerinted illik az összképbe a nagy első szélesítés? A hátsó fele viszont nagyon rendben van!
A Nissan GT-R ikonikus modellje a tuningvideóknak és maga a cég is sok figyelmet köszönhet neki. A tulajdonosok körében pengés fegyverhez hasonlított autót szépen tovább lehet vadítani, ez a kék szín és karbon maskara ütős duó.
A BMW M4 kabrió esetében a szélesítések mellett az új első kötény és hátsó szoknya azonosul az átépítés gyümölcsével, emellett a küszöb és a csomagtartó légterelője is a Liberty Walk saját terméke. Merészek a felnik is! Plusz, néhány matrica, és készen is vagyunk. A sorhatos továbbra is 421 LE/550 Nm-re képes.
A Luxus tuning című cikksorozat korábbi tagjaiban az Ardent, illetve a Brabus-t és a Startech-et jártuk körbe. Itt is igaz a recept, ezek a vállalkozó kedvű, autószerelmes, huszonéves fiatalemberek képesek világmárkákat létrehozni. Na és Te elviseled, utálod az utólagos módosításokat, ültetést, szélesítést, vagy kifejezetten rajongsz az átépítésekért?