Párizsi Autószalon

Magyar vonatkozású újdonságok Párizsban

2014.10.06.

A világ legtöbb látogatót vonzó autókiállításán több olyan modell is debütált, amit hazánkban fognak gyártani. A helyszínen néztük meg őket.


A TT Roadsterben a szabad ég élményéért cserébe le kell mondani a hátsó ülésekről

Az Audi rögtön két újdonságot is bemutatott a Párizsi Autószalonon, aminek komoly magyar vonatkozása volt, mindkettőt már a kiállítás előestéjén meg lehetett nézni a Volkswagen-konszern hagyományos, meghívásos estjén. A világpremierjét ünneplő TT Roadster ugyanúgy Győrben készül, mint az év elején bemutatott TT kupé, azonos motorral az ára várhatóan nagyjából egymillió forinttal lesz drágább a zárt karosszériás változatnál. Természetesen a legnagyobb különbség a két modell között a tetőben rejlik, de a karosszériát is megerősítették, hogy elviselje a fontos teherviselő elem hiányát, ezért a kocsi tömege 90 kilogrammal megnőtt. A tető váza alumíniumból, kompozit műanyagból, magnéziumból és acélból áll, a többrétegű, hangszigetelt vászonnal együtt csak 39 kilogrammot nyom, ami 3 kilogrammal kevesebb, mint az elődnél.


A krómozott bukócsövek nem csak szépek, de védelmet is nyújtanak boruláskor

A Roadster vászonteteje elektromosan mozgatható, a nyitáshoz és a csukáshoz mindössze 10 másodpercre van szükség, így akár a piros lámpánál is végrehajtható a művelet. Persze akkor sem jön zavarba az nyitott kétüléses, ha közben zöldre vált a lámpa, mert akár 50 km/h-s sebességnél is engedi mozgatni a tetejét. Bár a TT kupét sem a praktikusságra hegyezték ki, a Roadster még kevésbé használható személy- és áruszállításra, mivel nincsenek hátsó ülései, és a csomagtartója is 25 literrel kisebb. Ráadásul a csomagtérnyílás méretét is jelentősen le kellett csökkenteni, mivel itt nem lehet a hátsó szélvédőt is felnyitni. A poggyásztér 280 literes befogadóképessége azonban mégis előrelépés, mivel az előző TT csak 250 litert kínált. Felnyitott tetővel a TT Roadster légellenállási együtthatója csak 0,30, ami a legjobb a kategóriában. A kínálatban szereplő kétliteres turbómotorok megegyeznek a kupéhoz kaphatókkal, két benzinesből (230 és 310 lóerő) és egy dízelből (184 lóerő) áll a választék.


Ebből a szögből hasonlít legjobban a kupéra a Sportback Concept

Ilyen még nem volt: TT öt ajtóval

A TT Roadster fontos újdonság, de az érkezése várható volt, a TT Sportback bemutatásával viszont alapos meglepetést okozott az Audi. Ez már a harmadik TT-alapú tanulmányautó, amit egy éven belül bemutatnak (Detroitban a TT Allroadot, Pekingben a TT Offroadot leplezték le), ami jól jelzi, hogy Ingolstadtban mennyire komolyan gondolják a Győrben készülő TT sorozat modellcsaláddá bővítését. Az már biztos, hogy a három TT tanulmányautó közül valamelyik gyártásba kerül, de még nem döntötték el, hogy melyik.


A farkiképzés teljesen egyedi, de itt is az üveggel együtt nyílik a csomagtérfedél

„Döntést fogunk hozni a következő pár hónapban, ami után a sorozatgyártás beindítása további két évet vesz igénybe” – nyilatkozta Párizsban Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési igazgatója. Azt is elárulta, hogy a moduláris MQB platform gyorsabbá, könnyebbé és olcsóbbá teszi a rétegmodellek megalkotását, mert az alapokat egyszerűen lehet módosítani, és utána már csak egy új felső részt kell tervezni rájuk. „A TT család bővítésének segítségével a kategóriák közötti résekbe is be tudnánk jutni. Megépítettük a tanulmányautókat, most viszont már azt kell vizsgálnunk, hogy érdemes lenne-e gyártani őket” – tette hozzá Hackenberg.


Nem csak hosszabb, de szélesebb is a normál TT-nél a Sportback tanulmány

A fejlesztési igazgató állítólag nagyon kedvező visszajelzéseket kapott a négyajtós modellről Párizsban, érzése szerint az autó megmozgatta az emberek fantáziáját. Hackenberg elárulta azt is, hogy a racionális szempontból a korábbi Offroad volt a kedvence a három tanulmány közül, mert valószínűleg azzal lehetne a legjobban felpörgetni a TT eladásokat, technikai és formatervezési oldalról vizsgálva viszont a Párizsban bemutatott Sportback áll hozzá a legközelebb.


A műszerfal a széria TT-ből származott

Párizsban nyilatkozott az Autószektornak Stefan Blümel is, aki a tanulmányautók kifejlesztésén dolgozik az Audinál. A mérnök szerint Győr lenne a leglogikusabb választás a TT Sportback gyártására, ha zöld lámpát kapna az ötajtós kupé a vezetőségtől. Blümel is tisztában van vele, hogy a szintén magyar gyártású Mercedes-Benz CLA iránt hatalmas a kereslet világszerte, így véleménye szerint is helye lenne egyhátsó ajtókkal rendelkező kompakt kupénak az Audi választékában az A5 alatt.


Hátul is el lehet majd férni, de a fejtér szűkös lesz

Blümel elárulta, hogy a Sportbacket más tervezőgárda alkotta meg, mint a TT kupét, ami látszik is a végeredményen, hiszen jóval többről van szó, mint két ajtó utólagos hozzáadásáról. Főleg az orr-rész, az első sárvédők, a kiszélesített kerékjáratok, a vállak és a műszerfal kialakítása hasonló a kupén és a Sportbacken, a singleframe maszk és a far viszont erősen eltérő. A Sportback 290 mm-rel hosszabb, 58 mm-rel szélesebb, és 27 mm-rel alacsonyabb a TT kupénál, a tengelytávot 125 mm-rel nyújtották meg, hogy elegendő lábtér legyen a hátsó sor két különálló ülésén is. A tanulmányautó orrába a kétliteres, négyhengeres turbómotor 400 lóerős változatát építették be, ami a számítógépes szimulációk alapján 3,9 másodperc alatt gyorsítaná fel 100 km/h sebességre az összkerékhajtású Sportbacket.

Már Vitara is fog készülni Esztergomban


Szuzuki Tosihiro elnökhelyettes (jobbra) és Abe Josinobu európai marketingfőnök mutatta be az autót Párizsban

A Suzuki is hozott magyar vonatkozású újdonságot Párizsba, mégpedig az új, negyedik generációs Vitarát, amely Esztergomban készül majd 2015 elejétől. Gyártásának felfuttatásával fokozatosan abbahagyják majd a régi SX4 összeszerelését, amelynek testvérmodellje, a szintén Esztergomban gyártott Fiat Sedici ezúttal házon belülről kap utódot a szintén Párizsban bemutatott 500 X szabadidő-autó „személyében”. Az új Suzuki Vitara a tavaly óta gyártásban lévő SX4 S-Cross technikájára épül, de szélesebb és magasabb a testvérmodellnél, a tengelytávja viszont 10 centiméterrel rövidebb. Bár az Allgrip összkerékhajtásuk megegyezik, a Vitara mégis alkalmasabb lesz terepjárásra, mert nagyobb a hasmagassága és jobbak a terepszögei.


A külsőt személyre lehet szabni, például eltérő színű tetővel

Ez lesz az első Suzuki, amit személyre lehet majd szabni sokféle tetőszínnel és belső hangulattal, és abban is úttörő a japán márkánál, hogy lehet majd rendelni hozzá radaros, adaptív tempomatot és önálló fékezésre is képes koccanásgátló rendszert. A Magyar Suzuki reményei szerint a Vitara meghatározó szereplő lesz a hazai újautó-piacon, amit azzal is próbálnak segíteni, hogy nagyjából annyiért fogják kínálni jövő tavasztól, mint az SX4 S-Crosst.


Belül egyszerű, de ergonomikus a Vitara, érintőképernyő is rendelhető

Élőben meggyőző volt a Vitara, a konzervatív forma jól áll neki, de a belső anyaghasználata és kidolgozása még elmarad a Nissan Juke-tól, ez azonban a várhatóan kedvező ár ismeretében nem tűnik vállalhatatlan kompromisszumnak.

Felfrissült a kecskeméti B-osztály


Kívülről alig változott a Mercedes kompakt egyterűje

Szintén Párizsban debütált a Magyarországon is készülő Mercedes-Benz B-osztály modellfrissített változata, amely már elektromos változatban is kapható lesz. A dolog szépséghibája, hogy a Teslával közösen fejlesztett, 180 lóerős villanymotorral hajtott verziót nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban gyártják. A B-osztály modellfrissített kivitelét arról lehet felismerni, hogy áttervezték a lökhárítókat, a hűtőmaszkot és a fényszórókat is, utóbbiak az A-osztály stílusában rásimulnak a hűtőmaszk két oldalára. Belül érezhetően javult a felhasznált anyagok minősége, és több nem is kellett, mert a helykínálattal már eddig sem volt probléma, a hátsó lábér mérete ugyanis az S-osztályt idézi.


Új kormány, nagyobb képernyő és jobb anyagok a B-osztályban

Felárért már LED-es fényszórót is lehet rendelni, de csak a benzines és dízel változatokhoz, az elektromoshoz nem. Belülre 12 féle színű hangulatvilágítást és kulcs nélküli indítást lehet rendelni, a COMAND fedélzeti menürendszer 8 colos képernyőjéért azonban nem kérnek felárat. Átdolgozták a fáradtságfigyelő rendszert, így már 200 km/h-ig képes figyelni a vezetőt, és öt fokozatban ad figyelmeztető jelzéseket. Továbbra is négyféle benzines (122-211 lóerő) és négyféle dízel (90-177 lóerő) turbómotor kapható a B-osztályhoz, az erősebbekhez összkerékhajtás is rendelhető.

Szöveg és kép: Gulyás Péter

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..