autóút

A magyarok több mint fél órát is hajlandók autózni a bevásárlásért

2014.07.20.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

Borbély Gábor, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég,  régiós piackutatási vezetője a társaság által készített felmérés  eredményét az MTI-nek bemutatva elmondta: a 21 országban,  ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az  volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárló  központjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri  felújítani.  
   

Hozzátette: a felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak  egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt  az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül  Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti  országokat is. 

Elmondta, míg Dél-Európában - némi túlzással - az emberek a  plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be  oda.

Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az  árak. A vásárlást követően pedig távoznak. 

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások  - például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában,  illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely - de a  látogatás módja inkább az északi mintát követi. 

A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a  déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik.  Magyarország viszont a köztes - egyébként legnépesebb -  országcsoportot követi. 

Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években  nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem  teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő  bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első  generációs Pólus bevásárlóközpont - tette hozzá. 

A felmérés része volt az internetes - on-line - vásárlás  számbavétele is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az  üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint  fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül  nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet  fenntartásától, hiszen az informálódás után betér oda a vásárló -  áll a tanulmányban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....