vasút
A tájékoztatás szerint a műszaki megoldásnak köszönhetően a mozdonyokon működő villamosenergia-mérő műszer adatait a rendszer másodpercenkénti gyakorisággal kiolvassa, és GSM hálózat segítségével a mozdony földrajzi koordinátáival együtt továbbítja a feldolgozó központba. A hónap végén az érintett vasútvállalatok az adott időszakban közlekedtetett vonataikhoz kapcsolódóan a valós, mért értékeket tartalmazó villamosenergia-számlát kapnak - írta a MÁV.
Tekintettel arra, hogy Magyarországon számos, az ÖBB rendszerével felszerelt mozdony közlekedik, a megállapodás több vasútvállalat számára is megnyitja a lehetőséget a villamos energia átlátható elszámolására.
A rendszer bevezetése támogatja a gazdaságosabb vezetési stílus kialakítását, oktatását, illetve azoknak a járműveknek az elterjedését, amelyek a vontatási energia egy részét a felsővezetéki rendszerbe képesek visszatáplálni a MÁV-Start által üzemeltetett Flirt motorvonatokhoz hasonlóan.
A közlemény szerint a következő lépés a magyar felségjelű mozdonyok hasonló eszközzel való felszerelése lehet, amely adatait már a hazai infrastruktúra működtetője, a MÁV olvassa majd ki, és szolgáltatja azokat a vasútvállalatok számára.