Toyota RAV4

Már hibrid kisáruszállító változata is van a Toyota RAV4-nek

2020.07.08.

A Toyota holland importőre nem várta meg, amíg a márka haszonjármű-családjában megjelennek a villamosított hajtásláncok, inkább forgalomba hozták a kontinens egyetlen öntöltő hibrid furgonját.

A RAV4-ből épített kisáruszállító verziót a Toyota holland importőre. A dobozos változat a típus teljes motor- és hajtásképlet-kínálatával rendelhető.

Európa-szerte népszerűek a modern szabadidőjárművekből kialakított furgonok. A crossoverek kényelmi és biztonsági szolgáltatásait, valamint divatos megjelenését jelentős adókedvezményekkel biztosító modellek kiváló alternatívát jelentenek azoknak, akik nem terveznek raklapszámra szállítani árut, ugyanakkor munkájukban (és magánéletükben) hasznosabb számukra egy jól tisztítható, könnyen pakolható és tágas raktér, mint egy második üléssor, illetve azoknak, akik ugyanazt a járművet használnák reprezentációs és munkacélra.

A Toyota alapértelmezésben nem kínál ilyen modellt, a márka holland importőre, a Louwman & Parqui B.V. azonban felismerte az átalakításban rejlő piaci potenciált, és elkészíttette a RAV4 Van kiadását. Különösebb aggályok nélkül megtehették, hiszen TNGA-K padlólemeze kifejezetten masszívvá teszi a modellt; a hajtáslánctól függően akár 600 kilogrammos hasznos terhelhetőség, valamint az akár két tonna vontatható tömeg szintén kedvezőnek tekinthető értékek.

A tervezést, a gyártást és az átalakítást a haszonjármű-felépítményekre szakosodott Ash Carrosserie végezte. A B-oszlopnál ablakos határolófalat építettek be, az üléseket és a gyári állapotában 1,7 köbméteres csomagtartó áthelyezhető padlóját kiszerelték a helyéről, így maximalizálva a rendelkezésre álló teret. Az így kapott üreget teljesen sík (és majdnem teljesen vízszintes), kárpitozott lemezzel burkolták; a minél nagyobb szabad belmagasság érdekében nem töltötték ki az alapterület egyenetlenségeit – azonban külön kérésre magasabb, de teljesen egységes padlóval is megrendelhető az autó.

A RAV4 Van első- és összkerékhajtással, illetve benzin- és hibrid hajtáslánccal egyaránt megvásárolható; ez utóbbi teljességgel egyedülállónak számít az európai haszonjármű-piacon. A modell nettó induló ára 26 995 euró, azaz hozzávetőlegesen 9,5 millió forint.

Nem először épít haszonjárművet fényűző terepjáróból a Toyota: 2018-ban vezették be a Land Cruiser Commercial modellt, majd tavaly karácsonykor annak Active kiadását. Mindkét kisáruszállító-változat elérhető rövid és hosszú tengelytávval, az újabb modellvariáns gazdagabb felszereltségével, valamint automata sebességváltójával tűnik ki.

Fotó: Toyota

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....