Toyota RAV4

Már hibrid kisáruszállító változata is van a Toyota RAV4-nek

2020.07.08.

A Toyota holland importőre nem várta meg, amíg a márka haszonjármű-családjában megjelennek a villamosított hajtásláncok, inkább forgalomba hozták a kontinens egyetlen öntöltő hibrid furgonját.

A RAV4-ből épített kisáruszállító verziót a Toyota holland importőre. A dobozos változat a típus teljes motor- és hajtásképlet-kínálatával rendelhető.

Európa-szerte népszerűek a modern szabadidőjárművekből kialakított furgonok. A crossoverek kényelmi és biztonsági szolgáltatásait, valamint divatos megjelenését jelentős adókedvezményekkel biztosító modellek kiváló alternatívát jelentenek azoknak, akik nem terveznek raklapszámra szállítani árut, ugyanakkor munkájukban (és magánéletükben) hasznosabb számukra egy jól tisztítható, könnyen pakolható és tágas raktér, mint egy második üléssor, illetve azoknak, akik ugyanazt a járművet használnák reprezentációs és munkacélra.

A Toyota alapértelmezésben nem kínál ilyen modellt, a márka holland importőre, a Louwman & Parqui B.V. azonban felismerte az átalakításban rejlő piaci potenciált, és elkészíttette a RAV4 Van kiadását. Különösebb aggályok nélkül megtehették, hiszen TNGA-K padlólemeze kifejezetten masszívvá teszi a modellt; a hajtáslánctól függően akár 600 kilogrammos hasznos terhelhetőség, valamint az akár két tonna vontatható tömeg szintén kedvezőnek tekinthető értékek.

A tervezést, a gyártást és az átalakítást a haszonjármű-felépítményekre szakosodott Ash Carrosserie végezte. A B-oszlopnál ablakos határolófalat építettek be, az üléseket és a gyári állapotában 1,7 köbméteres csomagtartó áthelyezhető padlóját kiszerelték a helyéről, így maximalizálva a rendelkezésre álló teret. Az így kapott üreget teljesen sík (és majdnem teljesen vízszintes), kárpitozott lemezzel burkolták; a minél nagyobb szabad belmagasság érdekében nem töltötték ki az alapterület egyenetlenségeit – azonban külön kérésre magasabb, de teljesen egységes padlóval is megrendelhető az autó.

A RAV4 Van első- és összkerékhajtással, illetve benzin- és hibrid hajtáslánccal egyaránt megvásárolható; ez utóbbi teljességgel egyedülállónak számít az európai haszonjármű-piacon. A modell nettó induló ára 26 995 euró, azaz hozzávetőlegesen 9,5 millió forint.

Nem először épít haszonjárművet fényűző terepjáróból a Toyota: 2018-ban vezették be a Land Cruiser Commercial modellt, majd tavaly karácsonykor annak Active kiadását. Mindkét kisáruszállító-változat elérhető rövid és hosszú tengelytávval, az újabb modellvariáns gazdagabb felszereltségével, valamint automata sebességváltójával tűnik ki.

Fotó: Toyota

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.13
Nyáron történik a legtöbb közlekedési baleset a magyar közutakon és külföldön is - mondta az....
2020.08.13
Egy újabb márka, a Fiat-Chrysler csatlakozik az elektromos autók egyre bővülő táborához. A....
2020.08.13
A tavasz jellemzően nagyon csapadékos. A francia Közúti Kockázatok és Mobilitás Új....
2020.08.13
A Magyar Közút Nonprofit Zrt., az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, az ORFK Országos....
2020.08.13
Filip Karan Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.13
Hiába várták a MOL Racing Team versenyzői a Liepaja Ralit, a COVID-19 járvány újra felülírta a....
2020.08.13
A nemzetközi motorsportok globális visszatérésével kezdetét veszi az Aston Martin Racing Driver....
2020.08.13
A koronavírus-járvány következtében átalakulnak a vásárlási szokások: a Nemzeti Útdíjfizetési....
2020.08.13
Szinte közhellyé vált "motorosokról" beszélni, akár dicsérni, akár szidni akarják őket...
2020.08.13
A Jaguar Classic hat, egymáshoz illő E-type-párossal ünnepli az emblematikus sportautó 60.....