Formula 1

Marchionne Ferrari fiókcsapatot csinálna az F1-ben az Alfából

2016.12.30.

Sergio Marchionne a Ferrari fiókcsapatának tenné meg az Alfa Romeót, mindehhez egy dolog kell: jól menő eladások.

Sergio Marchionne a La Republica olasz napilapnak nyilatkozott terveiről. Az eddigi feltételezések után most a Fiat Chrysler vezérigazgatója is kimondta, hogy az Alfa Romeónak helye van a versenypályán és mindent meg is tesznek azért, hogy visszakerüljön oda.

Elmondása szerint a Ferrari fejlsztői csapatának szánják az Alfa Romeót, amelyre nemcsak műszaki, de humán-erőforrás téren is számíthat a maranellói gárda. Ez nagyjából azt jelentené, hogy olyan fiókcsapatot alakítanának ki, mint a Red Bull a Toro Rossóval, leánykori nevén Minardival. Itt a különbség annyi lenne, hogy az Alfa is megkapna bizonyos fejlesztéseket, hogy osztozni tudjanak a fejlesztési költségeken.

Az Alfa F1-es csapata elsősorban olasz fiatal és tehetséges pilótáknak akarja megadni a lehetőséget, és Marchionne példaként említette Antonio Giovinazzit, aki a napokban igazolt le a Ferrarihoz harmadik számú pilótaként.

Alfa 159 - Az Alfa Romeo és az F1 első világbajnok autója

Mindehhez Marchionne szerint egyetlen dolog szükséges: pénz. Elmondása szerint az F1-es jelenlétet csak akkor engedhetik meg maguknak, ha a Giulia és a Stelvio eladásaiból lesz annyi pénze a gyártónak, hogy fenntarthassa sportprogramját. Konkrét időpontot azonban Marchionne nem mondott. Annyit közölt: "nem most".

Sajnos a Ferrarinak nincsenek túl jó emlékei az olasz pilótákkal, legutóbb versenykörülmények között az amúgy rutinos Giancarlo Fisichella bukdácsolt a maranellói márka autójának volánjánál, de versenyhelyzetben az egyébként kiváló tesztpilóta, Luca Badoer sem alkotott maradandót.

A 80-as évek legsikeresebb Alfája a 183T volt, V8-as turbómotorral. A nemrég elhunyt Andrea de Cesaris két ezütérmet is szerzett vele

Az Alfa Romeo volt az első konstruktőr, aki F1-es világbajnokságot nyert: az első két évadban, 1950-ben és 1951-ben is a milánói márka nyerte meg a címet előbb Giuseppe "Nino" Farinával, majd Juan Manuel Fangioval. Ez után kiszálltak a Formula-1-ből, majd 1979-ben tértek vissza és 1985-ig maradtak, de ebben a korszakban nem sok babér termett az Alfáknak: két második és két harmadik helyet tudtak felmutatni, legjobb helyezésük éves összevetésben a hatodik pozíció volt a konstruktőröknél, 1983-ban. De szinte minden évben több versenyen estek ki, mint ahányat befejeztek.

Forrás: alfaamore.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....