BMW

Marco Wittmann: vissza kell találnunk a 2014-es teljesítményünkhöz

2016.03.23.

Május 6–8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közöl a csapat.

Első interjúnk főszereplője a BMW RMG csapat 26 éves német pilótája, Marco Wittmann, aki 2016-ban a 11-es rajtszámot viselő Red Bull BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

– Március 7-én számos csapattársaddal részt vettél a BMW centenáriumi ünnepségsorozatának megnyitóján a müncheni Olympic Hall-ban. Milyen élményekkel gazdagodtál?


– Lélegzetelállító esemény volt, a BMW rendkívül hatásos show-val kápráztatta el a nézőket. Én és a csapattársaim nagyon büszkék vagyunk arra, hogy személyesen is jelen lehettünk a márka centenáriumának legnagyobb ünnepén. Különösen kíváncsiak voltunk a BMW VISION NEXT 100 tanulmányautóra: szinte testközelből láthattuk, amint a BMW mérnökei a színpadon bemutatták a jövő autóját. A koncepció technológiai megoldásai és dizájnja egyaránt lenyűgöző.

– Február végén egy igen intenzív DTM-felkészülést tartottatok a spanyolországi Circuito Monteblanco aszfaltcsíkján. Milyen érzés volt visszaülni a BMW M4 DTM volánja mögé a téli szünet után?

– Fantasztikus. Kellően hosszú téli szüneten vagyunk túl, így már nagyon vártam az újabb találkozást. Két nagyon erős tesztnapunk volt Spanyolországban, rengeteg mindent sikerült átvennünk a mérnökökkel. A második nap végére a második leggyorsabb időt autóztam ki az autóból, ami rendkívül jó eredmény. Személy szerint nagyon élveztem, hogy ismét a volán mögé ülhettem, a versenyautómat idéntől ráadásul a Red Bull színei díszítik, ami külön megtiszteltetés. 2016-ban ezzel új fejezet kezdődik a karrieremben. Hamarosan jön egy egyhetes erőnléti edzés a BMW DTM-pilótáival, majd jön a szezon előtti hivatalos teszt a Hockenheimringen. Azt azonban, hogy idén mennyire leszünk versenyképesek, csak az első futamon látjuk majd.

– Mit jelent neked a Red Bull színeiben versenyezni?


– A Red Bull név hallatán elsőre mindenkinek a dobozon látható bikák jutnak eszébe. Ezt a képet mindenki ismeri és azonnal erre asszociál. A Red Bull azonban rengeteg sportágban névadó szponzorként, támogatóként és partnerként van jelen, különös tekintettel az extrém sportokra, amelyek a Red Bullnak köszönhetően tettek szert világméretű hírnévre. Úgy hiszem, ez egy egészen különleges érzés

– Mi az, amiben leginkább illik hozzád az új prémium partner?

– A Red Bull többek között abban hasonlít korábbi partneremre, az Ice-Watch karóragyártóra, hogy ugyanúgy egy élő, világszerte ismert, fiatalos márka, amely kiválóan passzol hozzám, tekintve, hogy én is fiatal vagyok. A Red Bull számtalan világklasszis sportolót támogat világszerte, rengeteg különféle sportágban, és rendkívüli büszkeséggel tölt el, hogy én is e család tagja lehetek.

– A Red Bull és Sebastian Vettel hosszú ideig partnerek voltak. Régebben versenyeztetek is egymás ellen, igaz?


– Emlékszem egy gokart-versenyre, amelyen Sebastian ellen versenyeztem. Nekem az első gokartos élményem volt, de ő már akkor feljutott a következő osztályba. A németországi Kerpenben volt ez a verseny, és természetesen jóval gyorsabb volt nálam, hiszen azelőtt én még soha nem ültem gokartban.

– Mik a motorsportos álmaid azok után, hogy 2014-ben megnyerted a DTM egyéni bajnoki címét?

– Valóban, a 2014-es szezon rendkívül jól sikerült. A célom, hogy minél több aranyéremmel gazdagítsam ezt a trófeát. 2015-ben nem sikerült megvédenem a címemet, de ez motiváló erőként hat rám, hogy a jövőben ismét felérjek a csúcsra. Szeretnék minél több futamot megnyerni, hogy a szezon végén ismét én legyek a sorozat bajnoka.”

– 97 százalékos célba érkezési mutatóddal te vagy a DTM mezőnyének legkevesebbet hibázó pilótája. Szerencse, vagy van erre valami konkrét magyarázat?

– Nem gondolnám, hogy ez szerencse. Nyilvánvaló, hogy egyes szituációkban némi szerencsére is szükség van, például a rajt utáni bolyban, hogy semmiféle balesetbe és koccanásba ne keverj bele. De úgy vélem, ez főként a hozzáálláson múlik. Tiszta fejjel kell nekimenni egy-egy előzésnek és fel kell ismerni, ha nincs előtted akkora rés, hogy befűzd oda az autót. Tudni kell visszavenni és megvárni a következő kört. Ez a 97 százalék azt mutatja, hogy eléggé jó vagyok ebben. A junior osztályban sem volt túl sok balesetem.

– Mely területeken kell neked, a csapatodnak és a BMW-nek fejlődnie ahhoz, hogy 2016-ban ismét harcba szálljatok a DTM serlegeiért?


– Mindenekelőtt le kell szögeznem, hogy a BMW a DTM egyetlen gyártója, aki visszatérése óta minden szezonban legalább egy címet elnyert. Úgy hiszem, ez önmagáért beszél. De ahhoz, hogy 2016-ban ismét versenyképesek legyünk bármelyik címért, vissza kell találnunk a 2014-es teljesítményünkhöz. Különös tekintettel a kvalifikációkra, ahol minden a versenyautó sebességén múlik. Úgy vélem, hogy az időmérő a versenyhétvége egyik meghatározó kulcspontja: ha sikerül az élbolyban végezned, sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy sok pontot szerezz a célegyenesben. Észben kell ezt tartani, és miközben azon vagyunk, hogy csúcsra járassuk a BMW M4 DTM versenyautó teljesítményét, nekünk, pilótáknak mindent ki kell hoznunk a gépből.

– 2016-ban ismét részt veszel a GT versenysorozat néhány megmérettetésén a BMW M6 GT3 versenyautóval. Mik az első benyomásaid az új gépről?

– A Daytona-i 24-órás futamon már vezethettem az új BMW M6 GT3 versenyautót. Annak ellenére, hogy egy apróbb műszaki meghibásodás miatt idejekorán fel kellett adnunk a küzdelmet, óriási potenciált érzek az autóban. Egy vadonatúj fejlesztésű versenyautónál teljesen természetes, hogy az első futamokon megbicsaklik a technika, de az első benyomásom nagyon ígéretes. Várom már, hogy ismét a volánja mögé üljek.”

– A Nürnbergi 24-órás futamon Augusto Farfus, Jörg Müller és Jesse Krohn csapattársaként viszed majd pályára a BMW M6 GT3 versenyautót a Schubert Motorsport színeiben. Hogy érzed magad ebben a csapatban?


– Egy rendkívül jó hangulatú társaság jött össze. Augusto-val és Jörg-gel is évek óta ismerjük már egymást. Mindketten nagyszerű versenyzők, egészen elképesztő tapasztalattal a hátuk mögött. Jesse személyében egy tehetséges pilótával gazdagodtunk, aki nem egyszer bizonyított már a Nordschleife aszfaltcsíkján. Biztos vagyok benne, hogy kiváló eredményre leszünk képesek így négyen. És ez a másik BMW M6 GT3 csapatra is éppúgy igaz.

– Melyiket élvezed jobban: egyedül versenyezni, mint a DTM-ben, vagy a GT futamokhoz hasonlóan, inkább csapatban?

– Mindkettőnek megvan a maga varázsa. Ha egyedül versenyzek, a versenyautó minden szempontból a saját méreteimre és igényeimre van szabva, ahogyan a BMW M4 DTM esetében is. Egy hosszú távú versenyen azonban külön kihívás, hogy megtaláljuk azokat a beállításokat, amelyek mindegyik pilótának megfelelnek, és amelyekkel mindannyian gyors körökre vagyunk képesek. Mindkét versenyformát élvezem, és rendkívül hálás vagyok a BMW Motorsportnak, amiért a GT versenysorozatban és a DTM-ben is lehetőséget kapok.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..