Aston Martin

Az Aston Martin végre mérsékelheti veszteségeit a szörnyen sikerült 2024-es évet követően. A vámok veszélye azonban újabb fejfájást okozhat a brit autógyártónak. Adrian Hallmark, az Aston vezérigazgatója lenyilatkozta, hogy a vállalat korlátozza az Egyesült Államokba irányuló importot, miközben figyelemmel kíséri a változó amerikai vámhelyzetet.
A Reuters szerint a vámok miatt az Aston Martin május végéig szinte biztosan árat emel az Egyesült Államokban, ami egy létfontosságú piac a márka számára. Hallmark a vállalat legutóbbi eredménybeszámolóján azt nyilatkozta az újságíróknak, hogy az Aston a költségek egy részét az ügyfelekre hárítja, a fennmaradó részt viszont magára vállalja.
Hallmark említést tett arról is, hogy az Egyesült Államokba importált járműveik számát is csökkenteni tervezik, mondván a márka "továbbra is éberen figyeli az eseményeket, és egyből reagálni fog a működési környezet változásaira". A britek jelenlegi készlete pedig várhatóan júniusig tart majd ki.

Míg az Aston Martinnak sikerült csökkentenie a veszteségeit 2025 első negyedévében, a bevételük további 13 százalékkal esett vissza, amit a vállalat a "speciális" modellek - a Valiant, a Valkyrie és a Valour - szállításainak csökkenésével magyaráz. A magas vámok ellenére viszont "továbbra is jelentős javulást várnak 2025-ben, minden kulcsfontosságú pénzügyi teljesítménymutatóban". A cég jóslatai szerint az év második fele jelentősen erősebb lesz, mint az első.
Az Aston Martin Vantage Roadster kiszállításai 2025 második negyedévében kezdődnek meg, a Vanquish Volante-ket pedig a harmadik negyedévben kezdik eljuttatni a tulajdonosaikhoz. Az új DBX S szállításai a negyedik negyedévében lesznek esedékesek, teljessé téve a márka megújult kínálatát. A Valhallának még nem tudni pontosan, hogy mikor kezdődnek el a kiszállításai, csak az valószínűsíthető, hogy 2025 második felében kezdődnek majd el a folyamatok.
Képek forrása: Aston Martin