Ford Focus

Megérkezett a vadonatúj Ford Focus ST

2019.07.11.

A Ford Performance vezetésével kifejlesztett, vadonatúj Focus ST egyszerre stílusos, kényelmes, praktikus családi autó és borzongatóan izgalmas izomautó.

 

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. A Performance Csomagban elérhető Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését az ötajtós EcoBoost-változatokon. Ebben a modellben sofőrök a Versenypálya-üzemmódot is kipróbálhatják.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
Íme, egy angol felmérés - sok meglepetéssel. ..
2022.01.20
Negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan a Gartner piackutató vállalat....
2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....
2022.01.19
Mexikó a hetedik legnagyobb autógyártó a világon. Az országban 2021-ben kevesebb autót gyártottak,....
2022.01.19
- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből....
2022.01.19
Volt, amit egyszerűen kalapácsnak, míg más autót egyenesen a család barátjának neveztek el. Egy....
2022.01.19
- Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult....