Kia Cee'd

Megjött az új Kia Ceed – GT és shooting brake ígérettel

2018.10.03.

A Ceed már nem aposztrófosan cee’d, de ha kissé nyakatekerten, továbbra is a Kia európai elkötelezettségét akarja kifejezni: a betűszó Community Europe&European Design (európai közösség és európai dizájn) kifejezést takarja. Ennél azonban lényegesebb, hogy hozzánk is megérkezett a Ceed harmadik nemzedéke, s népes modellcsaládot ígérnek.

Rég elmúltak azok az idők, amikor a dél-korai járgányok még az autóipari nagyságok lenézett követői közé tartoztak. A japánoknál is viharosabb fejlődési tempót diktáló Kia és testvérmárkája, a Hyundai ma már az élenjárók között száguld. A legutóbb piacra dobott harmadik generációs Ceed a zsúfolt C osztályban verseng, ott ahol a riválisok – így mindenekelőtt a VW Golf, a Ford Focus, a Renault Megane, a Peugeot 308 vagy a Toyota Corolla – tapossák egymást, s nem lehet kétség: a tradicionális gyártók tarthatnak a feltörekvő Kia Ceed és a testvércég Hyundai vele azonos kategóriájú i30 újabb piachódításától.

A Kia látványos fejlődését érzékelteti, hogy itt Európában is már évek óta rekordokat döntenek, az idén félmilliós forgalomra számítanak a tavalyi 435-ezerrel szemben. E teljesítményben kulcsszerepet játszik a szlovákiai Zsolnán 2006-óta működő Kia gyártómű, ahol a Ceeden kívül a Sportage és a Venga modellek készülnek. Ezek együttesen adják a kontinensen értékesített Kia kocsik több mint felét. Mindemellett a A dél-koreai márka a magyar autósoknak is mindinkább tetszik. Nálunk 2010-ben még csak 1439 Kia talált gazdára, az idén már 5500 eladását várják, s várakozásaik szerint ebből 1735 lesz a Ceed, ami a 2014-évihez viszonyítva 25 százalékos növekedésnek felel meg. Érdemes megjegyezni, hogy nem csupán valamilyen mennyiségű mennyiségi növekedésről van szó. A Kia stratégiájának sarkalatos eleme, hogy a világ legmenőbb szakembereit szerződteti a nagyra törő cél, a világszínvonal eléréséhez, s az így született modellek már minden tekintetben – dizájn, technika, minőség, ár szempontjából – a legjobbakkal versengjenek.

Ennek jegyében az egykori Audi dizájnsztár Peter Scheyer, aki már a Kia egyik vezető menedzsere, az általa irányított formatervező csapattal, köztük Kovács Miklós dizájnerrel megtartotta a „tigrisorrú” elődmodell vonalait, méreteit, de a kényelem, s az utastér növelése érdekében változtattak a belső arányokon. Rövidebb az első és hosszabb a hátsó túlnyúlás, szélesebb és laposabb a karosszéria – summázza az új Ceed dizájnját a Kia Magazin leírása. Ahogy a mai modellfejlesztéseknél során lenni szokott, nőtt az új karosszéria merevsége, faragtak az összsúlyból és „babráltak” a futóműveken is: elől keményebb, hátul lágyabb lett a rugózás, hatásosabban csillapítják az úthibákat és a módosítások nyomán (a közvetlen, elektromos működésű szervokormánnyal) tökéletesebb lett az irányíthatóság. Ami a hajtáslánc motorkínálatát illeti, már bevezetéskor is 3-féle benzines, vagyis egy 1 literes, háromhengeres, 120 lóerős, 1,4 literes szívós, illetve turbós, valamint kétfajta 1,6 literes dízelmotor közül lehet válogatni 115, illetve 135 lóerős teljesítménnyel. Az egyliteres és az 1,4 literes MPI kivételével a hatfokozatú kéziváltó helyett a motorokhoz lehet választani hétfokozatú duplakuplungos automatát, s a sportosságot a középkonzolon található üzemmód-váltó (DMS) gombbal is lehet fokozni.

Az új Ceed sajtóbemutatóján szerkesztőségünk az 1,4 literes, közvetlen befecskendezésű (GDI) turbós változatot kóstolhatta, amely 140 lóerős, maximális nyomatéka a 242 Nm, gyorsulása 100 km/óra sebességre 8,9 másodperc, végsebessége pedig 210 km/óra. A gyári adatok 6 liter alatti vegyes fogyasztást ígérnek, hozzátéve, hogy teljesítik a jövőre életbe lépő Euro 6d TEMP normát is. A rövid próbakör alapján annyi bizonyos, hogy a Ceed agilisan reagál a gázadásokra, remekül húz, fekszi az utat, elől-hátul kényelmes, még rossz utakon sem zörög semmilyen szerelvény, csendes, mint a legjobb versenytársai. A vezetési élményeket tovább fokozza az ízléses belső, a japánosan finoman működő kapcsoló szerkezetek, s hát persze a sokféle vezetést segítő digitális kütyü, amely nem is oly rég még csak a prémiumok és a nagyobb autók kiváltságai közé tartozott. A menetbiztonsági elektronikák közül alapáras a ráfutást megakadályozó vészfék, az automata reflektor, s a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A márka kiemeli a TomTom Live navigációra épülő, úgynevezett kapcsolt szolgáltatások új megoldásait. Így a hétéves periódus alapján évente ingyenesen megújítható térképszoftver mellett többféle többletinformáció megjeleníthető. A 7 colos műszerfali kijelző többek között figyelmeztet a közelben lévő traffipaxra, még a célállomás elérése előtt útba igazít a szabad parkolókhoz, továbbá, ha kezd kifogyni az üzemanyag, mutatja a legközelebbi benzinkutakat is.

A ferdehátú, ötajtós Ceed induló listaára 4,799 forint, de a márka most bevezető kedvezményeket kínál, ami az alapmodell esetében közel 4,5 millió forint. A legnépszerűbbnek ígérkező 1,4 literes turbósért viszont már 6,649 milliót kell fizetni, a duplakuplungos, automataváltó pedig félmillióba kerül. További extrákért még mélyebbre zsebbe kell nyúlni, a csomagban kínált opciók közül a legdrágább a 800 ezer forintos Extra csomag, így aki egy jobban felszerelt darabra vágyik, annak már 8-9 milliós vételárral kell számolnia. A márka eddigi gyakorlatának megfelelően a Kia 7 év, illetve 150 ezer kilométer erejéig vállal jótállást a Ceedre is. Nem kevésbé sokat ígérő, hogy a most színre lépő szedán és a sportkombi kivitel után tovább bővül a modellcsalád. Az október eleji párizsi autószalonra tartogatják a vehemensebb, 204 lóerős GT és az 594 literes csomagtartójú, ugyancsak GT motorral szerelt shooting brake karosszériájú Kia ProCeed bemutatását, s a Kia már azt is belengette, hogy jön majd még két későbbi leleplezésre váró típus is – minden bizonnyal elektromosak.

 

Heimer György

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.15
- Egy személyvonat tehervonattal ütközött kedd éjjel a cseh főváros közelében, a baleset....
2020.07.15
A német kormány gazdaságélénkítő csomagjában nem támogatja a hagyományos belső égésű motorral....
2020.07.14
Csaknem 4500 e-sportoló regisztrált és vett részt a selejtezőkön a Michelisz Norbi és csapata által....
2020.07.14
Az attól függ, mennyi pénzünk van rá. ..
2020.07.14
Nehéz volna olyan alkatrészt megnevezni a Lexus LFA-n, amely a maga műfajában ne teremtett volna új....
2020.07.14
Ester Lauringson Észtországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.14
Az Oroszországi Gépjárműgyártók Szövetségének  közlése szerint idén júniusban 14,6 százalékkal....
2020.07.14
A baleset miatt lezárták az érintett útszakaszt - jelentette a Katasztrófavédelem 15 óra után 1....
2020.07.14
Az év első öt hónapjának mérlege alapján a Toyota-csoport és a Toyota márka egyaránt vezeti az....
2020.07.14
A Magyar Kerékpáros Szövetség vizsgálatot indít az I. Grand Gella Giro Kupán vasárnap történt....