Párizsi Autószalon

Meglepő főszereplő: Dacia a Párizsi Autószalonon

2022.10.18.

Sokmindenre számít az ember a Párizsi Autószalonon, de az idei rendezvény tartogatott egy valóban váratlan eseményt, ami egyáltalán nem logikátlan, ha belegondol az ember: a Dacia standja volt az egyik legnagyobb és leglátványosabb.

A Dacia Magyarországon az egyik legnépszerűbb autómárka, de Nyugat-Európában egyelőre nem igazán sikerült jelentős eredményeket elérniük. Minden bizonnyal ezt akarják megváltoztatni azzal a jelentős átalakulással, aminek nyomai eddig is látszottak, ha figyelt az ember, de a Párizsi Autószalonon nem lehetett nem észrevenni a változást.

Egyrészt övék volt az egyik legérdekesebb autó a kiállításon, ami persze részben attól volt érdekes, mert ilyesmire semmiképp nem számít az ember a budget-Renault-tól, de valójában az anyacég emblémával is valami egészen különleges lenne a Manifesto koncepcióautó.

A MANIFESTO esetében a gyártó nem teszi meg a szokásos üres ígéretet, hogy „ebből tényleg sorozatgyártású modell lesz”, mert nem lesz. Persze nem is baj, mert inkább emlékeztet holdjáróra és megvan benne a koncepcióautók sajátos dizájnja, amin látszik, hogy soha egy pillanatra fel sem merült, hogy az autó tervezésénél bármilyen előírást be kéne tartani, hogy az forgalomba mehessen. Ennek ellenére ha tényleg ez az autó mutatja meg, hogy milyen irányba tart a Dacia, akkor csak így tovább előre.

A valóság talajára visszatérve kiállíátották a jövőre jó eséllyel Magyarországon is nagy sikereket elérő Jogger hibridet. Nem kérdés, hogy vinni fogják, a dizájn rengeteget javult, az ár pedig bár minden bizonnyal jelentősen magasabb lesz, mint azt megszokhattuk egy Dacia esetében, még mindig a versenytársak alá tud majd ígérni a márka. Ráadásul a vásárlók jól bevált Renault technológiát kapnak majd Dacia áron.

Annak ellenére, hogy itt volt a márka jövőjét jelképező koncepcióautó és az első hibridjük is, a stand trónját az itthon is oly népszerű Duster kapta. 2010 óta 2 millió darabnál is többet sikerült eladniuk belőle, ezzel pedig kiérdemelte, hogy kapjon egy „Matt edition”-t.

A Renault láthatóan rengeteg pénzt költött az autószalonon való megjelenésre, az anyamárka, a Renault és az Alpine is óriási területet kapott a Dacia mellett, a 3 márka együtt elfoglalta az egyik pavilon felét.

Persze hazai pályán kell nagyot villantani, de mégis bíztató jel a Dacia jövőjét tekintve, hogy egyáltalán nem lehetett azt érezni, hogy a legkevésbé francia márka háttérbe szorulna a Renault palettáján.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....