BAIC

Megújult a patinás kínai terepjáró, de a katonai stílus maradt

2024.08.19.

Megújult a patinás kínai terepjáró, a BAIC BJ212-es, de a markáns, sallangtól mentes félkatonai jegyei, amelyektől oly népszerű lett házájában ez a modell, nem szenvedtek kárt a frissítéskor.

A most bemutatott BJ212-es augusztus 22-től kerül kereskedelmi forgalomba, de az értékesítés előtti szakasza már elkezdődött, és az állami kézben lévő BAIC a vásárlóknak vonzó ösztönzőket kínál, amelyek oly divatosak a kínai autópiaci árháború közepette. A szerteágazó pénzügyi kedvezmények mellett például az első vásárlók élethosszig tartó garanciát kapnak a motorra és sebességváltóra, s ráadásnak „vontatócsomagot” is.

Az ikonikus kínai terepjáró legújabb verziója megőrzi masszív katonai örökségét, tarkítottan modern fejlesztésekkel. Megmaradt a klasszikus vízszintesen háromosztatú hűtőrács jellegzetes ívekkel, dupla kerek fényszórókkal. Természetesen járhat hozzá az autó legjellegzetesebb elemévé avanzsált reflektor bal sárvédőn, de immár nemcsak világító támadó-vadász-horgászkellékként, hanem különféle segédfunkciókat ellátó fényforrásként.

Az új BJ212 hossza 4705 mm, szélessége 1895 mm, magassága 1936/2070 mm, tengelytávja 2860 mm. A jármű nagy „hasmagassággal”, 40 fokos első és 36 fokos hátsó terepszöggel bír, biztosítandó az akadálytalan utat holdbéli terepeken is. Maradt a rá jellemző hátsó minimalizmus, retrós hatást keltő a függőlegesen elhelyezett három kerek hátsó lámpa. A középen lévő pótkerék pedig elengedhetetlen kellék.

Belül a BJ212 jelentős fejlesztésekkel büszkélkedhet, beleértve a teljesen digitális műszercsoportot és a többfunkciós, háromküllős kormánykereket. A műszerfalon érintőképernyős multimédiás kijelző van, gombsereg kíséretében. 

A BJ212-t kétliteres turbófeltöltős motor hajtja, amely 250 lóerős teljesítményt produkál, hozzá jár nyolcfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás.A BJ1212-es három vezetési módot kínál: alacsony sebességű négykerék-hajtást, nagy sebességű négykerék- és kétkerék-hajtást, valamint további üzemmódokat: a spórolós ECO-t, nehéz terepre és jeges körülményekhez valót. Vagyis az autó technikai értelemben is jelentősen frissült az elődjeihez képest, holott küllemében maradt a tradicionális katonai stílus.

Míg a kistestvért, a BAIC BJ40-est a szaksajtó hajlamos „kínai Wranglernek” titulálni, a BAIC BJ212-est az UAZ Hunter „klónjaként” emlegetik. A párhuzam nem jogtalan, hiszen a közel hatvanéves múltra visszanyúló Beijing Jeep eredetileg erősen függött a messze földön híres orosz katonai terepjárótól, együtt fejlesztették az UAZ 469-essel. Az autó eredetileg a pekingi autógyár, a BAW termékeként debütált 1965-ben Beijing BJ212 néven, majd a két állami vállalalat, a BAW és a BAIC szövevényes jogi tánca következtében lett az utóbbi terméke.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....