Corvette
Az autóipari „ásatagokra” vadászó WD Detailing csapata bukkant rá egy ohiói elhagyatott garázsban, s felfedezésük szemlátomást olyan hatással volt rájuk, mint „Indiana” Jonesra a Szent Grál.
A harmadig generációs Chevrolete Corvettet ujjnyi vastag por borította, a pótkerékben és a légszűrőjében „többgenerációs” egérfészek volt, de ezenkívül a remek sportkocsinak gyakorlatilag kutyabaja. Alapos tisztítás után eredeti pompájában tündökölt kívül-belül. Hogy milyen elváltozásokat okozott az autó motorjában, váltójában és felfüggesztésében a több évtizedes tétlenség, az túlmutat e cikk szűk keretein.
Az egészben azonban inkább az az érdekes, hogyan fordulhat elő, hogy valaki vesz egy vadonatúj és nagyon menő, nem mindennapi sportkocsit, majd sosem használja. Merthogy a WD Detailing autóvadászai szerint az ismeretlen tulajdonos megvette 1982-ben az autót, a kereskedésből a 33 mérföldnyire (53 kilométerre) lévő garázsába vitte, majd otthagyta, és azóta ott állt érintetlenül. A kétszáz lóerős autó kilométerszámlálója ugyanúgy 33 mérföldet mutatott, mint 42 évvel ezelőtt.
Az ismeretlen tulajdonos érdektelenségére az egyik magyarázat az, hogy autógyűjtő vagy Corvette rajongó lehetett, és tudta előre, hogy a rá következő évtől, 1983-tól a C3-ast már nem fogják gyártani, és az ő autója emiatt felértékelődik, s majd valamikor eladja. De valamiért mégis megfeledkezett róla.
A kilométeróra bizonyosan nincs áttekerve, és a WD Detailing csapata él a gyanúperrel, hogy az autó jelenleg a világon a legkisebb futásteljesítményű harmadik generációs Corvette, amelyet 1967-től 1982-ig gyártottak.
A belül lévő kellékek – kormány, sebességváltó, kartámasz, székhuzat stb. – ugyancsak arról tanúskodnak, hogy az autót a vásárlás óta senki se használta. Erre erős bizonyítékul szolgál az is, hogy a sportkocsi belül megőrizte az új autókra oly jellemző illatot is. Az autóban minden gyári, még a kerekekben lévő levegő is - mondják.
Vagyis 42 évesen még mindig vadonatúj, mondhatni, amolyan autóipari „időkapszula”.