Külföldi hírek

A mentőcsomag fejében vált meg a Pontiac márkától a GM

2013.10.27.

A mentőcsomag fejében kellett megválnia a Pontiac márkától 2010-ben a General Motorsnak, ez volt a feltétele a csődközelbe jutott cég kormányzati támogatásának - értesült vasárnap a Jalopnik hírportál.

A márka rajongói értetlenül álltak annak idején a General Motors döntése előtt, hogy miért számolta fel a Pontiacot, hiszen a modellcsalád számos nagyteljesítményű, a szakemberek szerint ígéretes jövő elé néző taggal büszkélkedhetett.

Pontiac sportkocsi

Blake Rong, az Autoweek szerkesztője előtt azonban Rob Lutz, a GM egykori alelnöke vasárnap egy beszélgetésben fellebbentette a fátylat titokról: a márka felszámolását a kormány a mentőcsomag feltételeként szabta meg.

Blake Rong Twitter-üzenetben robbantotta be a szakmába a hírt, miszerint Lutz elmondása szerint a kormány a támogatás fejében a következő feltételt szabta: "Kaptok 60 milliárd dollárt. Ejtsétek a Pontiacot, különben nincs pénz."

A kormánynak a Pontiac márkával szembeni pontos fenntartásairól nem lehet konkrétumokat tudni. A márka több éves "tévelygés" után már felszálló ágban volt, a Pontiac G8 modell kivételesen jó szakértői minősítéseket kapott és már útban volt az új "GTO" modell is.

A Pontiac minden modellje hátsókerék-hajtással rendelkezett, az új G6 modell pedig például ugyanarra a platformra épült volna, mint a Cadillac sikeres ATS modellje.

Bob Lutz a GM egykori elnökhelyettesével folytatott beszélgetésben megtudta, hogy a kormány alapvetően két márkára kívánta leszűkíteni a GM modellkínálatát. "Nincs szükségetek ennyi márkára. Egy presztízsmárka és egy tömegmárka bőven elegendő lesz" - hangzott az üzenet. A GM ellenvetését, hogy a Buick modelltől nem tudnak megválni, mert nagyon jól megy Kínában, kormányzati részről elfogadták azzal kikötéssel, hogy "rendben, de minden másnak mennie kell".

A GMC-t, amit a kormány a Chevrolettel "gyakorlatilag megegyező" márkának tartott, az attól teljesen eltérő szegmensre pozícionált, így magasabb áron a vállalatnak nagyobb bevételt hozó arculatra való hivatkozással tudta csak a GM megmenteni a pallostól.

Annak ellenére is, hogy a kizárólag hátsókerék-hajtású modellekre pozícionált Pontiac már gyakorlatilag felszálló ágban volt, a kormányt a márkával kapcsolatban csak egyetlen dolog érdekelte: "mennyi pénzt hozott a Pontiac az elmúlt tíz évben"? Semennyit - hangzott a válasz, ami egyúttal meg is pecsételte a márka sorsát - idézi a Autoweek szerkesztője és a GM egykori alelnöke között vasárnap lezajlott beszélgetést a jalopnik.com hírportál.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....