Mercedes
Kiderült, hogy a szedán haláláról szóló hírek kissé túlzóak lehettek. A legtöbb nagy gyártó ugyan kivette őket a kínálatából, és a jelenleg divatos SUV-kkal helyettesítette őket, de néhány márka még mindig új modelleket hoz forgalomba.
Alig három hónappal a harmadik generációs CLA bemutatása után a Mercedes máris felpörgeti a gyártást. A kereslet elég nagy ahhoz, hogy az autógyártó egy harmadik műszakkal bővítse a gyártósorát, hogy lépést tudjon tartani az igényekkel. A CLA - több belső égésű motorral hajtott változat mellett - most először teljesen elektromos járműként is elérhető, ami valószínűleg magyarázatot ad az érdeklődés megugrására.

Jörg Burzer, a Mercedes termelési igazgatója nemrégiben a vállalat központjában tartott rendezvényen elmondta, hogy az új CLA megrendelései „nagyon biztatóak”, és megerősítette, hogy a gyártás felgyorsítása zökkenőmentesen halad. A beszállítási problémák, különösen a Kínából származó, az EV hajtáslánchoz szükséges ritkaföldfémeket illeti, az egész iparágban aggodalomra adtak okot, de a Mercedes szerint sikerült biztosítani a szükséges alkatrészeket.
A Mercedes Stuttgart-Untertürkheim-i telephelyén jelenleg naponta mintegy 200 darab gördül le a gyártósorról. Évi 250 munkanappal számolva ez a tempó évente körülbelül 50 000 jármű előállítására lenne elegendő. Burzer azonban megjegyezte, hogy az üzemet „százezrekre” tervezték, különösen azért, mert más modellek is készülnek majd az MMA platformra.

Bár egy új modell iránti erős kereslet jó dolog, ennek van egy hátulütője: a várakozási idő. Az Automobilwoche szerint sok CLA-t csak jövőre szállítanak ki, annak ellenére, hogy a rendelési listák idén áprilisban megnyíltak. Ez arra késztetheti a vállalatot, hogy befagyassza az új CLA rendeléseit, így a hűséges ügyfelek előbb juthatnak hozzá.
A benzinmotoros CLA modellek gyártása a következő hónapokban kezdődik. A Mercedes azt is tervezi, hogy még az év vége előtt megkezdi az új CLA Shooting Brake változat gyártását.